God of War: Ragnarök släpps i november!

Medlem
Skrivet av John7612:

Yes! Frivecka då.

Vad innebär "frivecka"?

Skrivet av landahl:

Folk har skrivit i detta forum att dom känner folk som har gråtit när dom spelat eftersom dom själva har en son. Jag följde storyn/dialoger noga och kan inte förstå vad som manar till dessa känslor.

Haha vem sa att de suttit och gråtit pga att de har en son??? Det känns som att ta i en smula. Jag ska inte vara sån, men det påminner om min mor när hon tittar på "Mamma mia" filmen.

Jag har också spelat igenom GoW 2018 och tycker självklart att spelet är grymt bra. Dock så kände jag avsaknaden av djupet i storyn i jämförelse med tidigare GoW spel. Alldeles för få "stora feta" bossar som GoW har sitt rykte av. Hela föregångaren kändes som en långsam uppbyggnad till vad som "komma skall". Kände direkt när eftertexterna rullade "jaha var detta allt?". Nu i höst får vi nog se vad vikinga-temat av GoW verkligen har att erbjuda!

Medlem

Så det funka visst. En del känner sig nog stolta nu.

Medlem
Skrivet av Razken:

Lustigt nog var det just "en tagning-regin" som jag störde mig på ganska mycket i GoW-2018...
Tycker det ser och känns så himla "fjantigt" ut när kameran jämt ska följa med utan att byta vinkel en enda gång.
Vet att MGSV förlitade sig på extrem shakycam och nästan allt var i en tagning (om jag inte förväxlar det med Death Stranding?).
Vet inte varför jag stör mig på det egentligen... det bara känns mindre cinematiskt och billigt när kameran beter sig som en hemmainspelad video från en 90tals-kamera. 😅

Var väl nästan inget som tilltalade med spelet när jag tänker efter. Extremt överskattat.
A4-tunn "story", med fördummad gameplay jämfört med originalen och combaten kändes som att driva runt en tank med en hysteriskt inzoomad kamera. Påfrestande gapigt med en hojtande unge och ständiga tjatet om BOY, fick mig att avsluta efter typ 5h. Kändes som man mest vandrade runt på samma plats hela tiden.

Hoppas de gjort några radikala förändringar med Ragnarök, så man kan få bli positivt överraskad.

Fördummat gameplay var väl de gamla spelens signum? Tycker inte riktigt det stämmer överens med det nya. Du får dra igång det igen för 5 timmar av ett 20+ -timmars lir är ju inte så katigt;).

Skrivet av Maguz:

Kommer bli hårt att vänta på PC-releasen.

2025 kommer vara ditt år


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Laddemannen:

Är det Fenrisulven man anar där? Ser verkligen fram emot uppföljaren till 2018:s bästa släpp!

Eller för att överraska alla, som knappt skummat igenom eddorna... Garm!


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Klarade ut GoW i måndags på PC, aldrig spelat någon tidigare del. Tyckte det var mycket bra! Saknade dock lite större och mer varierade bossar. Hade också velat ha lite bättre FOV, allt kändes väldigt inzoomat.

Medlem

Mycket trevligt! Som andra medlemmar har påpekat så skulle det vara underbart med större samt varierande bossar

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Hoppas de lägger till mer variation.
2018 var inte så roligt som jag trodde.
Körde inte färdigt. Gav upp efter 6h.
Kändes som jag bara gick från rum till rum och kastade yxa mot samma fiender och gjorde samma finishers hela tiden. Kastade samma yxa på samma sorts pussel. Sen kom det en cutscene och då blev det mer intressant, men då kan jag ju lika gärna glo på en film.

synd att du tycker så, spelet är faktiskt riktigt bra även om det inte är ett openworld som witcher o andra såna spel så går du miste om nåt riktigt fint.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Eller för att överraska alla, som knappt skummat igenom eddorna... Garm!

Fenrir var en varg och Garm var en hund, för övrigt den enda hunden i fornnordisk mytologi. Båda har varsin myt. Vid ragnarök strider Garm mot Tyr och båda dör. Fenrir blir dräpt av Vidar!

Skrivet av Tjobbing:

Fenrir var en varg och Garm var en hund, för övrigt den enda hunden i fornnordisk mytologi. Båda har varsin myt. Vid ragnarök strider Garm mot Tyr och båda dör. Fenrir blir dräpt av Vidar!

Ja, om du bara har läst igenom Snorres utsvävningar
Utifrån den poetiska eddan är det snarare så att Garm är identisk med Fenrisulven.
Snorre har betydligt senare i sin egen Edda, vad det verkar, valt att särskilja på Garm och Fenrisulven enbart för att kunna avsluta Tyrs öde på ett häftigare sätt än hur det gick i den poetiska Eddan.

Men ska man göra en berättelse av det norröna mytmoset, så är det väl lika bra att använda de kristna försöken att skriva om den nordiska mytologin under kristnandeprocessen i Norden. Det blir en mer logisk struktur på berättelserna för oss i västvärlden.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Ja, om du bara har läst igenom Snorres utsvävningar
Utifrån den poetiska eddan är det snarare så att Garm är identisk med Fenrisulven.
Snorre har betydligt senare i sin egen Edda, vad det verkar, valt att särskilja på Garm och Fenrisulven enbart för att kunna avsluta Tyrs öde på ett häftigare sätt än hur det gick i den poetiska Eddan.

Men ska man göra en berättelse av det norröna mytmoset, så är det väl lika bra att använda de kristna försöken att skriva om den nordiska mytologin under kristnandeprocessen i Norden. Det blir en mer logisk struktur på berättelserna för oss i västvärlden.

Ja, asatron som vi känner den är i stort sett bara gissningar och som sagt nedskriven av kristna några hundra år efter att Tor och Oden lämnade oss, min kommentar baserades nog delvis på att min hund heter Garm(-: I slutet av 1600 talet i småland anklagades ett hundratal för häxeri efter att ha blotat till Tor efter flera år av dålig skörd!

12
Skriv svar