The Lord of the Rings: Gollum ser inte jätteimponerande ut i sin gameplay-trailer
Blir det en ssskatt eller bara en dum, tjock hobbit?
#Daedalic-entertainment, #The-lord-of-the-rings-gollum
Ja inte bryter spelet några grafiskt tekniska gränser men jag tycker spelet ser bra ut ändå. Spelet ska ju flyta på Switch oxå och det rent av kanske va switch versionen vi såg?
Som redan nämnts så är Gollum ingen Kratos fighter figur så smyga är nog mer i fokus. Tror spelet med Lord of the rings miljöer och passande musik har potential att få till en riktigt bra stämning och spelglädje.
Tycker det är lite taskigt att totalsåga spelet på en sådan här mini video där man knappt fick se något.
Helt missat detta och efter att ha läst artikeln förväntade jag mig något som borde se mycket värre ut än vad detta gör.
Men där ser man vad nivå av förväntan gör Brukar försöka att inte bli hypad av allt innan spel jag är intresserad av släpps, man slipper bli besviken om det suger.
Frågan är hur kul spel det egentligen går att göra om en karaktär som Gollum, liten, klen, feg. Enda som återstår är ett spel där man smyger runt och gör i princip ingenting eftersom han inte klarar att göra mycket annat, till och med en liten trädgårdsmästare klarar ju av att brotta ner Gollum så... Alternativet hade vart att göra ett storry drivet point and klick istället, vilket kanske hade vart roligare. (Eller spela som honom innan han får ringen första gången kanske).
Håller tummarna för att det blir underhållande. Miljöerna har sett helt okej ut tidigare, men huruvida det faktiskt kommer att bli kul att lira känns lite svajigt.
De har visat att man kan lönnmörda fiender, men vad händer om man blir upptäckt? Har man en chans att försvara sig eller måste man fly? Hur ska det funka med tanke på att banorna som har visats upp hittills har sett väldigt linjära ut?
Det känns som att en lite längre gameplay-genomgång där de visar upp själva spelet ordentligt hade varit bättre än korta, hopklippta trailers där fokus läggs på det visuella, som bevisligen inte är spelets starkaste kort.
Men man ska som sagt inte döma ut det på förhand. Hoppas att det överraskar och att de får tummen ur och börjar visa upp spelet på ett mer naturligt sätt.
Blir i alla fall billigt at cosplaya Gollum: man går till second hand-butiken och säger "Ett par redigt slitna kalsonger tack!"
Du kan få ett par av mig nästa gång du ska cosplay:a, min fru vill inte ta i dem längre när hon tvättar
... vi hör av oss.
tycker frugan borde vara mer "my precious" när hon tvättar mina kallingar... men men
Håller tummarna för att det blir underhållande. Miljöerna har sett helt okej ut tidigare, men huruvida det faktiskt kommer att bli kul att lira känns lite svajigt.
De har visat att man kan lönnmörda fiender, men vad händer om man blir upptäckt? Har man en chans att försvara sig eller måste man fly? Hur ska det funka med tanke på att banorna som har visats upp hittills har sett väldigt linjära ut?
Det känns som att en lite längre gameplay-genomgång där de visar upp själva spelet ordentligt hade varit bättre än korta, hopklippta trailers där fokus läggs på det visuella, som bevisligen inte är spelets starkaste kort.
Men man ska som sagt inte döma ut det på förhand. Hoppas att det överraskar och att de får tummen ur och börjar visa upp spelet på ett mer naturligt sätt.
Känns lite spontant som att det kanske kan likna "Styx: Master of Shadows" rent gameplaymässigt.
Skjuter från höften i mörkret här dock.
Tycker det är lite taskigt att totalsåga spelet på en sådan här mini video där man knappt fick se något.
Lite håller jag med om men samtidigt så hade ju utvecklarna chansen att visa upp spelet från sin bästa sida. Vilket de kanske gjorde iof ^^.