Nej, The Last of Us-remaken är inte ett enkelt sätt att tjäna pengar

eld
Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Problemet när man...

Vem är huvudpersonen i the last of us part 2?

Medlem

Nu lugnar vi ner oss lite här...☝️

Visst, onödigt då det redan finns med bättre grafik till PS4:an MEN det kommer ändå att skaffas till PC.

Självklart inte till fantasisumman 700 riksdaler utan sisådär 250-300 kr på Epic Stores eller Steams rea. 🙂👍

Inaktiv
Skrivet av Lirilesh:

Är så himla trött på detta torra argumentet. ”Köp inte om du inte vill”. Detta är befogad kritik mot ett spelföretag som för tredje gången på 9 år släpper samma spel.

Det finns spelutvecklare som släpper ”next-gen” uppdatering gratis eller mot en låg kostnad om arbetet är ambitiöst. Att ta 849kr för ett spel som existerar är absurt och går bara hem hos Sony och Rockstar fans.

Jag håller helt med dig i kritiken om priset men min kritik var främst mot de som kallar det en cash grab vilket iaf jag förknippar när man slänger ihop något för att tjäna en snabb hacka vilket jag inte får upplevelsen att detta är. Men det finns inte på kartan att jag kommer betala mer än 400 kr för detta så det blir att snällt vänta, som tur har man 20 andra bra spel att spela medans så det är nog lugnt.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Inte för att han har lätt att erkänna misstag, han kommer rida på sin höga häst tills fansen lämnar helt. Tålamodet hos de som ändå försvarar han är beundransvärt, men historiskt har det alltid varit ett misstag att döda en älskad karaktär och så även denna gång.

”Fansen” kanske inte håller med dig per automatik dock. Ettan är mitt absoluta favoritspel så hade låga förhoppningar om att Naughty Dog ens skulle komma i närheten med en del 2. Skulle säga att allt förutom storyn var mycket bättre, men det var också något helt annat, något som gjorde mig upprörd, ledsen, hämndlysten och ibland helt stum. Tycker det var oerhört vågat att göra ett sådant spel. Uppenbarligen så blev det en vattendelare. Samtidigt som de nu får kritik för att de mjölkar och har tappat sin kreativitet. Nu får nog Part II-hatarna bestämma hur ni ska ha det.

Missförstå mig inte, jag stängde av spelet, gick iväg, pratade med människor ”vad som hänt”. Det var sorg på riktigt. Men, vilket annat spel har fått en att göra så? Kanske överanalys men olika spelare kanske hanterade situationen annorlunda. Jag var genuint hatisk mot Abby under en stor del av spelet, men inte mot slutet. Andra kanske inte bearbetade det lika snabbt eller överhuvudtaget.

Har inga problem med att man inte gillar spelet, eller om man tycker att Druckmann tog fel beslut. Men jag har problem med att folk säger att spelet är ett 0 av 10 för att de inte höll med om handlingen. Det om något är väl en kränkt fanboy.

Jag tror snarare det hade varit ett historiskt misstag att göra en del 2 som var mer av samma sak. Nu fick vi något nytt och omskakande.

Medlem
Skrivet av Ralf:

Det är väl mer pantat att bli imponerad av att det ser typ likadant ut fast nu är det mer krävande,!!!

Eh nej, det säger en hel del om hur långt tekniken kommit och det är ju riktigt imponerande gjort.
Men visst, står man framför ett flygplan och allt man ser är en aluminiumburk på hjul så kanske man ändå är rätt irrelevant i sammanhanget.

Medlem
Skrivet av heady89:

Eh nej, det säger en hel del om hur långt tekniken kommit och det är ju riktigt imponerande gjort.
Men visst, står man framför ett flygplan och allt man ser är en aluminiumburk på hjul så kanske man ändå är rätt irrelevant i sammanhanget.

Jo det är ju sant. Och nya Jurassic park är mer imponerande än de gamla eftersom man inte kunde göra sånt på 90-talet.
Att de gamla ser bättre ut är väl irrelevant antar jag?

Tror de flesta skiter i om det är imponerande teknik om det ändå ser ut som det gjorde för 10år sen. Då är det ju mer imponerande hur dom lyckades få det så pass snyggt för 10år sen.

Medlem

Händer det ofta att företag eller deras ansikten utåt går ut och säger "Klart det är en cashgrab, enkla pengar ju"?

Medlem
Skrivet av Ralf:

Jo det är ju sant. Och nya Jurassic park är mer imponerande än de gamla eftersom man inte kunde göra sånt på 90-talet.
Att de gamla ser bättre ut är väl irrelevant antar jag?

Tror de flesta skiter i om det är imponerande teknik om det ändå ser ut som det gjorde för 10år sen. Då är det ju mer imponerande hur dom lyckades få det så pass snyggt för 10år sen.

Du kan redan idag få en aning om hur stora skillnaderna kommer att vara genom att titta på videos där de jämför TLOU mot TLOU2 (PS4-versionen), såsom https://www.youtube.com/watch?v=Zm5Te3BOP5o

Om du inte ser någon skillnad efter detta är det nog dags att skaffa glasögon


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av matt76:

Om du inte ser någon skillnad efter detta är det nog dags att skaffa glasögon

Det jag ifrågasatte var bara ditt inlägg om att det är imponerande med ny teknik som gör att det ser likadant ut....

Annars är jag är egentligen inte intresserad av spelet. Remastern räcker åt mig, och jag är lite orolig att dom ska förstöra spelet med remaken. Men det nya är säkert snyggare 😊

Medlem
Skrivet av Ralf:

Det jag ifrågasatte var bara ditt inlägg om att det är imponerande med ny teknik som gör att det ser likadant ut....

Annars är jag är egentligen inte intresserad av spelet. Remastern räcker åt mig, och jag är lite orolig att dom ska förstöra spelet med remaken. Men det nya är säkert snyggare 😊

Förstöra på vilket sätt då?

Medlem

Såg den där trailern de släppte..
Och helt ärligt så förstår jag inte varför man gör en "remake" på det här...
Ser mer ut som en remaster på en remaster.
Exakt samma spel som de putsat lite på

Medlem
Skrivet av Ralf:

Det jag ifrågasatte var bara ditt inlägg om att det är imponerande med ny teknik som gör att det ser likadant ut....
.....

Nog dags att skaffa glasögon ändå, med tanke på att det inte var mitt inlägg du besvarade tidigare (i den här tråden)


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av matt76:

Nog dags att skaffa glasögon ändå, med tanke på att det inte var mitt inlägg du besvarade tidigare (i den här tråden)

Haha. Jag har brillor. Men jag blr nog använda dom mer 😂

Medlem
Skrivet av Ralf:

Jo det är ju sant. Och nya Jurassic park är mer imponerande än de gamla eftersom man inte kunde göra sånt på 90-talet.
Att de gamla ser bättre ut är väl irrelevant antar jag?

Tror de flesta skiter i om det är imponerande teknik om det ändå ser ut som det gjorde för 10år sen. Då är det ju mer imponerande hur dom lyckades få det så pass snyggt för 10år sen.

Natt och dag på tillvägagångssättet och vad det innebär, så nej, äpplen och päron som jämförs.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Förstöra på vilket sätt då?

Ja alltså hur ska jag veta det?

Men tlou är enligt mig typ perfekt så jag ser inte vad dom ska kunna förbättra.

Storyn är redan bra.. så den kan dom förstöra (gissar jag)

Grafiken. Ja visst det kan bli bättre. Men inte så pass att det motiverar ett nytt spel.

Gameplay.. Ja visst gameplay har ju aldrig varit deras starka sida så där kan dom förbättra. Men eftersom dom verkar ta det mesta från 2an så nej det lär nog inte hända.

Jag ser bara inte hur dom skulle Kina göra spelet bättre. Och eftersom det är en remake och inte remaster så lär jag nog inte tycka om förändringarna😊

Medlem
Skrivet av heady89:

Natt och dag på tillvägagångssättet och vad det innebär, så nej, äpplen och päron som jämförs.

Förklara mer.

Om nått såg bra ut för länge sen vs nått som ser lika bra ut nu.
Varför är det mer imponerande att det är mer komplicerat idag?

Ser det typ likadant ut så är det ju inte imponerande att man idag behöver supermycket hårdvara om det ändå ser likadant ut?

J

Medlem

Hoppas att de fixar till cutscenes så att man har de kläder som man bytt om till och inte originalkläderna samt att de lagt in Left Behind i själva huvudspelet.

Medlem

Jag gillade MP delen, efter jag klarade spelet.
Kändes som att de var nära till ett bra MP spel men det var för små banor och för få spelare.
På PS5 kanske en omgjord MP kan bli något stort, det är det jag ser fram i mot mest med en remake.

12
Skriv svar