Gameplay-premiär för The Division Resurgence

Robot
Gameplay-premiär för The Division Resurgence
Medlem

Även om jag är ett Division fan spelar jag i princip aldrig på mobilen. Har provat några gånger, men det är inte för mig. Kul att de jobbar på mer Division-spel i alla fall.

Spelyta ca. 60%, UI 40%, precis som det ska vara (ironi).

Mobilmarknaden är nog större än PC-marknaden i just detta fall, och de vill väl få in lite extra pengar eftersom allting redan är färdigt, jag tänker assets och dyl; klipp och klistra (?)

Hade gärna sett ett D3, men det kommer väl när filmen släpps.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Spelyta ca. 60%, UI 40%, precis som det ska vara (ironi).

Mobilmarknaden är nog större än PC-marknaden i just detta fall, och de vill väl få in lite extra pengar eftersom allting redan är färdigt, jag tänker assets och dyl; klipp och klistra (?)

Hade gärna sett ett D3, men det kommer väl när filmen släpps.

Ja, mobilskärmar är verkligen för små. Så otroligt oskönt att spela på.

Men hur är vyn i mobilversion för ett sånt här spel, som annars är ett AAA med grym grafik och 3D action i 3:e person?


signatur

Memento Mori

Medlem

Personligen ser jag detta mer som ännu ett exempel (Genshin Impact m.fl) på vad mobiler kan uppnå med dagens chip.
Att det ens är möjligt med ”stora miljöer” och 3D på ens mobil (kommer alltid uppskatta snake på min gamla 3310 mest!) är riktigt kul att se. Vet att jag lät gammal med den sista meningen och ja jag vet att 3D spel på mobilen funnits ett tag haha.

Sen att det är ett Divison spel är ju ett plus! Men jag spelar för hellre på Pc, konsol istället för mobilen. Kommer garanterat att testa men finner ingen ro i att sitta med spel i mobilen.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Ja, mobilskärmar är verkligen för små. Så otroligt oskönt att spela på.

Men hur är vyn i mobilversion för ett sånt här spel, som annars är ett AAA med grym grafik och 3D action i 3:e person?

Har har testat spel som Eve Online, Genshin Impact, Lineage, Diablo på en iphone 12 och det funkar riktigt bra. Så länge de inte har för många av sina Konsol/PC menu/submenu där det kan bli förvirrande och jobbigt... Men självaste "action" delen - helt ok. Sen orkar man (jag) kanske inte hur länge som helst i detta format, mina ungdomsdagar av timtals framför en GBA är typ hundra år sen. Men jag gissar nog att jag inte är målgruppen för sånt längre.

Medlem

Ser inte att de har gjort ett mobilspel av det. Verkar som de tagit division pc spelet satt grafiken på de lägsta möjliga och kört in det i mobilen…

Medlem

Ska vara med i den stängda alphan nu i Juli, dock NDA men ska bli intressant.

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Har har testat spel som Eve Online, Genshin Impact, Lineage, Diablo på en iphone 12 och det funkar riktigt bra. Så länge de inte har för många av sina Konsol/PC menu/submenu där det kan bli förvirrande och jobbigt... Men självaste "action" delen - helt ok. Sen orkar man (jag) kanske inte hur länge som helst i detta format, mina ungdomsdagar av timtals framför en GBA är typ hundra år sen. Men jag gissar nog att jag inte är målgruppen för sånt längre.

Eve online? Kan man köra skeppsstriderna på mobilen också eller är det begränsade funktioner i onlineversionen?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Eve online? Kan man köra skeppsstriderna på mobilen också eller är det begränsade funktioner i onlineversionen?

Jag gjorde ingen pvp, men visst finns det strider. testa själv, är gratis. Heter Eve Echoes.

Avstängd

Bojkottar allt Ubisoft relateratoch kommer fortsätta så . Deras spel är rent utsagt konsumentfientliga, fantasilösa och oengagerande.

1
Skriv svar