Inte möjligt att uppgradera Persona 5 Royal gratis från PS4 till PS5

Robot
Inte möjligt att uppgradera Persona 5 Royal gratis från PS4 till PS5
Medlem

Hoppas de fräschar till spelet inför släppet till PS5 Något lär de väl hitta på för att få folk att köpa det till PS5 istället för PS4.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Först ingen möjlighet att uppgradera P5 till P5 Royale och nu detta. Älskar dessa spel men väldigt tråkigt att dom väljer att göra så här. :/

Medlem

Hade precis tänkt lira igenom P5R igen, känns inte värt att köpa PS5 versionen. Kan tänka mig att de kommer lägga till några nya Personas och cosmetics kanske.

Medlem

Mjölki-mjölk

Medlem

Än så länge så finns det inget skrivet om att PS5 versionen skulle vara bättre på något sätt. Det som du får dock med den versionen är att alla 45 DLC kommer inkluderat.

https://www.playstationlifestyle.net/2022/06/28/persona-5-roy...

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Än så länge så finns det inget skrivet om att PS5 versionen skulle vara bättre på något sätt. Det som du får dock med den versionen är att alla 45 DLC kommer inkluderat.

https://www.playstationlifestyle.net/2022/06/28/persona-5-roy...

Körs PS4 versionen i 60fps?

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Körs PS4 versionen i 60fps?

Nej.

Medlem

Dom mjölkar alltid Persona på samma sätt som Street fighter. Jag har vanliga ps4 versionen. Om jag vill ha Royal så måste jag köpa hela spelet igen. Så har det varit med tidigare versioner också. Jag kommer inte köpa ps5 versionen el Royal eftersom att jag har fastnat i spelet rätt hårt. Och det kommer att dröja länge innan jag kommer att spela klart spelet. Sen så känner inte jag att en uppgradering ger något speciellt.

Medlem

Jag skulle vilja påstå att av alla spel som uppgraderas från PS4 till PS5, så tror jag nog att Persona 5 Royal, är det spelet som kommer ha minst behov av det. Lite högre fps är väl trevligt, men spelet rullar redan i 4k på PS5.
Dåligt av Atlus? Absolut. Spelar det någon roll? Inte alls.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

1
Skriv svar