GTA VI-nytt! Ett par à la Bonnie och Clyde påstås spela huvudrollerna
Release om "åtminstone" två år, i ett actionspel som tar oss till ett "fiktivt Miami".
#grand-theft-auto-vi, #gta-vi, #nyhetstips
Vänligen men bestämt: håll er till ämnet och håll god ton. Livet blir mycket trevligare då.
Vad hände här? Ser bara din kommentar.
I drank what?
Vad hände här? Ser bara din kommentar.
Han agerade proaktivt istället för reaktivt. 😀
Han agerade proaktivt istället för reaktivt. 😀
Exakt så!
En Bamseponny av folket
Ett gräligt och totalt dysfunktionellt skurkkärlekspar som spelbara karaktärer vore ändå lite intressant, ska bli spännande att se vad dem gör med det. Gillade konceptet med fler spelbara karaktärer i 5an men tyckte att tre kändes lite för mycket, kände aldrig riiiiktigt att jag kom någon av karaktärerna nära pga. det, två karaktärer känns rimligare.
"Rockstar, the maker of Grand Theft Auto, is reinventing itself as a kinder, gentler company. But employees aren’t sure it can still produce the chart-topping caliber of game the studio has become known for.
The development of Grand Theft Auto VI has been slower than impatient fans and even longtime employees have expected, despite morale across the company being higher than ever, according to many staffers. Between the company’s new direction and the 2019 departure of Dan Houser, who led creative direction on many previous games, all indications suggest Grand Theft Auto VI will feel very different than its predecessor."
"Developers are also being cautious not to “punch down” by making jokes about marginalized groups, the people said, in contrast with previous Grand Theft Auto games."
Från artikelns källa. På Fredriks begäran tillägger jag inget annat än att jag känner mig aningen bekymrad över spelets utveckling, tyckte bara att dessa bitar kändes ganska relevanta i sammanhanget.
Skulle vara trevligt att besöka Vice City igen.
Hoppas de släpper PC-versionen på en gång, med fett stöd för senaste tekniken. Förhoppningsvis kommer det 2023-2024 finnas nya grafikkort till överkomligt pris igen, med RT- och DLSS-teknik som klarar av ett nextgen GTA i full GI ray-tracing.
Ett gräligt och totalt dysfunktionellt skurkkärlekspar som spelbara karaktärer vore ändå lite intressant, ska bli spännande att se vad dem gör med det. Gillade konceptet med fler spelbara karaktärer i 5an men tyckte att tre kändes lite för mycket, kände aldrig riiiiktigt att jag kom någon av karaktärerna nära pga. det, två karaktärer känns rimligare.
Håller med angående att tre perspektiv blev för mycket. Finns definitivt potential även om jag hade hoppats på något mer revolutionerande. Nu ska man inte uttala sig för tidigt
Från artikelns källa. På Fredriks begäran tillägger jag inget annat än att jag känner mig aningen bekymrad över spelets utveckling, tyckte bara att dessa bitar kändes ganska relevanta i sammanhanget.
Tja, ingenting av det där låter särskilt bra... Hela poängen med GTA har ju varit att driva med alla stereotyper, oavsett "nivå".
Hoppas förresten de lägger rejält krut på förbättrad AI den här gången, när de nu har avsevärt mer processorkraft att jobba med.
Processorkraft är mer eller mindre totalt irrelevant vad gäller hur avancerad AI'n är.
Att AI'n fungerar som den gör i GTA är nog för att det gör spelet som mest roligt/engagerande.
Spelutvecklare fokuserar generellt på att göra alla system så skoj/engagerande som möjligt, när man spelar... Inte att dom ska vara så realistiska som möjligt (detta gäller framförallt AI - genuint realistisk AI är helt sjukt sämst i 9 fall av 10.
Om polisen ist för som i videon hade genuint spårat och jagat dig så bra som möjligft sett till realism så hade du ju åkt dit ungefär precis varje gång du fick polisen efter dig... Och du skulle behöva köra helt enligt trafikens regler för att det inte alltid skulle vara kört direkt...
Det är inte direkt den typen av upplevense som GTA är ute efter.
subterranean homesick alien
Ett gräligt och totalt dysfunktionellt skurkkärlekspar som spelbara karaktärer vore ändå lite intressant, ska bli spännande att se vad dem gör med det. Gillade konceptet med fler spelbara karaktärer i 5an men tyckte att tre kändes lite för mycket, kände aldrig riiiiktigt att jag kom någon av karaktärerna nära pga. det, två karaktärer känns rimligare.
Har inget att göra med antalet karaktärer, utan med att storyn är uselt skriven. Michael, Trevor och Franklin är lika djupa som en näsduk. De har inga vettiga mål, inga vettiga sår, de förändras inte alls med storyn (och protagonistens förändring ÄR storyn). Så tre protagonister för all del, så länge man kan sympatisera med dem och heja på dem längs resan.
Har inget att göra med antalet karaktärer, utan med att storyn är uselt skriven. Michael, Trevor och Franklin är lika djupa som en näsduk. De har inga vettiga mål, inga vettiga sår, de förändras inte alls med storyn (och protagonistens förändring ÄR storyn). Så tre protagonister för all del, så länge man kan sympatisera med dem och heja på dem längs resan.
De är dessutom typ kopior på Kane & Lynch, både till utseende och personligheter.
"Writer and Fighter"
Vore spännande om dom implementerade "Invanding" som i Elden ring eller Elite Sniper för singleplayer. T.ex. att spelare kan köra polisbilar i jakter eller dylikt.
Du kan vara lugn. Det kallas för GtaVl online och är uppbyggt från grunden på att få dig att spendera så mycket pengar som möjligt. Och att någon annan spelare kommer efter dig i en polisbil är det sista du behöver oroa dig för.....
Hmm, det där låter inte bra, håller med om att en stor grej i gta är att det drivs kors och tvärs med alla möjliga grupper. Men vi får se, det är ganska mycket hype på gta6, troligen mer än något annat spel sedan gta5.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Processorkraft är mer eller mindre totalt irrelevant vad gäller hur avancerad AI'n är.
Att AI'n fungerar som den gör i GTA är nog för att det gör spelet som mest roligt/engagerande.
Spelutvecklare fokuserar generellt på att göra alla system så skoj/engagerande som möjligt, när man spelar... Inte att dom ska vara så realistiska som möjligt (detta gäller framförallt AI - genuint realistisk AI är helt sjukt sämst i 9 fall av 10.
Om polisen ist för som i videon hade genuint spårat och jagat dig så bra som möjligft sett till realism så hade du ju åkt dit ungefär precis varje gång du fick polisen efter dig... Och du skulle behöva köra helt enligt trafikens regler för att det inte alltid skulle vara kört direkt...
Det är inte direkt den typen av upplevense som GTA är ute efter.
Köra enligt trafikens regler, typ som i Mafia 1 då =).
Men visst generellt är det väl så att AI oftast reagerar långsamt eller ser dåligt pga det ska vara rolig att spela. Men att man gör så är ju också pga NPCer oftast simuleras med en väldigt orealistiskt AV/PÅ-mentalitet.
En realistisk AI som är operfekt och oförutsägbar likt en människa, reagera dynamiskt på sin omgivning, med olika nivåer av uppmärksamhet och har olika reaktioner beroende på ålder/personlighet/kön//yrke, är betydligt svårare att simulera rätt. Speciellt om vi snackar dussintals NPCer på skärmen samtidigt, som helst ska kunna reagera snabbt nog på alla tänkbara händelser, där en NPC även ska kunna agerar verklighetstroget emot vad en annan NPC gör och sedan kanske även en tredje osv.
Då vill man helst ha rätt mycket processorkraft, som ska klara av att uppdatera samtliga NPCer x-antal gånger per cykel, utan att prestandan störtdyker, samtidigt som all nextgen fysik och övrig spellogik ska uppdateras. Och då har vi inte ens snackat om potentialen av nästa nivå av radiant AI, likt Stalker och Oblivion påbörjade. Skulle ju vara ascoolt om samtliga NPCer i ett GTA-spel hela tiden simulerades i en viss nivå och att det kan ske mer avancerade och intressanta oskriptade händelser i spelvärlden.
Jag hoppas GTA 6 får något slags honor system som i RDR2 har, där man kan välja två sidor good & bad att välja sin väg och NPCer påverkas hur man är.
AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro
Låter ganska dåligt. De borde köra med en karaktär istället
Precis!
Jag har sagt det förr, men tål att upprepas: mer än en spelbar karaktärer förstör inlevelsen.
Att flänga fram och tillbaka mellan olika karaktärer ger inget djup till någon av dem och man förlorar inlevelsen i spelet.
GTA IV = jag ÄR Niko Bellic
GTA V = jag bryr mig inte om någon av dem och därav heller inte om spelet
Det är oroande att det verkar vara någon form av 50- eller 60-tal (ser framförallt på karaktärernas kläder). Känns fel, inte rätt.
Antingen modernt i nutid eller tillbaka till 80-talet om det då är Vice city.
Jag gillade tanken på hela Nord- och Sydamerika; smuggling i små flygplan eller ubåt.
Och sen förstås: 1 spelarkaraktär som man får designa själv och ren singleplayer-glädje utan någon som helst online-komponent.
Från artikelns källa. På Fredriks begäran tillägger jag inget annat än att jag känner mig aningen bekymrad över spelets utveckling, tyckte bara att dessa bitar kändes ganska relevanta i sammanhanget.
Yeah, förstår det. På den andra sidan myntet så känner jag att det kan vara bra att luta sig tillbaka lite, att få lite perspektiv på vad det är man vill driva med. Retoriken kring "det är bara ett skämt" har gått överstyr väldigt länge. Jag älskar mörk humor ska det sägas, men många gånger så blir det bara en ursäkt för att bajsa på någon som, om man har någorlunda insikt, inte bara blir parodiserad eller gjord satir på, utan verkligen skildras på ett sätt som de verkligen inte är men många låtsas som att de är.
Med allt det sagt så har jag svårt att se hur serien skulle tappa sina galna övertoner. Ifall vi har en Bonnie & Clyde berättelse så finns det ju gott om underlag för skämt om lite allt möjligt känns det som. Vi får se.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3