Snabbkollen - I vilken grad spelar du färdigt spel du påbörjar?

Medlem

Senaste spelet som jag gav upp på är Disco Elysium. Efter cirka en timme kommer man till ett träd med en odräglig unge som man konverserar med och som två gånger har slutat med game over. Orkar inte göra samma sak en tredje gång vilket är synd eftersom folk tokhyllar spelet.

Medlem

Jag brukar ägna mig åt ett spel i taget och spelar oftast till eftertexterna om det är ett storyspel.

Om det finns sidouppdrag, achievements och sånt så spelar jag även igenom det mesta där. Jag tillhör kategorin spelare som verkligen går igång på achievements — ju tuffare och knepigare utmaningar desto bättre.

Även om jag spelar igenom det mesta i spelet så tar jag sällan platina för jag brukar bli mätt på spelet innan dess — då är det dags för något nytt.

I sommar har det dock inte blivit något nytt alls — jag började spela Slay the Spire igen som är en gammal favorit och då får andra spel vänta tills jag blivit mätt på spiran för den här gången. 😁

Medlem

Jag spelar ofta inte klart spel. Men jag försöker iaf pröva alla spel jag har samma vecka jag köper dom. Men ibland tar det år innan jag spelar dom igen. Är lite missnöjd över att jag fastnat i persona 5 Control och många andra spel..........

Medlem

Jag måste blivit jättedålig på att spela dataspel efter 40. Jag kör oftast fast efter en kort tid och/eller sen orkar jag inte mer. Senaste spel jag spelade till slut var väl Hotline Miami. I tiderna varvade jag Max Payne mer än en gång på alla svårighetsgrader.

Medlem

Spelar ju bara genom de spel jag tycker är bra och vill lägga ner tid på. Tyvärr köper jag ibland och blir missnöjd, som vid Horizon 2. Påböjrat och kommer att säljas.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Det händer jätteofta att jag inte spelar klart och det är ett problem tycker jag.

Jag gillar att spela single player och oftast tycker jag många av spelen är riktigt roliga.

Så jag köper ett nytt spel och spelar många timmar, dagen efter blir det några till timmar, sen går det några dagar emellan, sen går det ännu fler dagar mellan tillfällena och sen kanske jag inte startar det alls mer.

Vet inte vad det beror på då det inte är som att jag har ont om tid utan jag tittar på youtube istället eller något.
Jättetråkigt egentligen då jag verkligen gillar spelen jag spelar.

Är väl gammal och lat


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

12
Skriv svar