1440p-stöd på gång till Playstation 5, liksom mapp-struktur

Robot
1440p-stöd på gång till Playstation 5, liksom mapp-struktur
ZF
Medlem

Fast 1440p hade aldrig annonserats, så de som väntat på det har bara antagit.

Men hur är det med 4320p..? Det står ju trots allt på lådan.

Medlem

Snart kanske tack för mappar, har saknat det massor.


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Dock 1440p utan VRR-teknik.

För PS5 inte stödjer Freesync/G-Sync, och för att en PS5 primärt kopplas upp mot en TV av folk, en TV som oftast bara har VRR och inte Freesync/G-Sync stöd?


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

ZF
Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:

För PS5 inte stödjer Freesync/G-Sync, och för att en PS5 primärt kopplas upp mot en TV av folk, en TV som oftast bara har VRR och inte Freesync/G-Sync stöd?

Det kallas visserligen inte Freesync någonstans i menyerna. Men det är det rimligen ändå va

För inte finns det ett tredje udda alternativ som bara råkar stödjas av både PS5 och min TV..?

Medlem
Skrivet av ZF:

Det kallas visserligen inte Freesync någonstans i menyerna. Men det är det rimligen ändå va

För inte finns det ett tredje udda alternativ som bara råkar stödjas av både PS5 och min TV..?

HDMI 2.1 Forum VRR är det PS5 använder.

ZF
Medlem
Skrivet av Roqka:

HDMI 2.1 Forum VRR är det PS5 använder.

Å tusan. Lite märkligt ändå.

Trodde Freesync, som namnet antyder, var fritt och gratis att använda. Särskilt som de ju har tillverkarens chip i själva modermodemet.

Vill minnas att VESA drev på för en öppen standard när Nvidia och AMD krigade som bäst om datorskärmarna, men att det rann ut i sanden när Freesync blev närmast en de facto.

Medlem

Äntligen.

Som jag har längtat. Och min skärm med 1440p har ju VRR. Det sög.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

NuZ
Testpilot

Mappar! Bra för saknade den funktionen från PS4


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Hade gärna velat få det till ps4 pro också 😭


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av NuZ:

Mappar! Bra för saknade den funktionen från PS4

Samma här. Synd bara att de kommer vara i biblioteket och inte på hemskärmen.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Roqka:

Samma här. Synd bara att de kommer vara i biblioteket och inte på hemskärmen.

Va? Vad gör det för nytta där? 🤪


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Va? Vad gör det för nytta där? 🤪

Jadu, det kan man fråga sig. Märkligt beslut, hade hoppats på att vi skulle kunna ha dem lättillgängliga direkt på hemskärmen men icke!

Medlem
Medlem
Skrivet av Roqka:

Samma här. Synd bara att de kommer vara i biblioteket och inte på hemskärmen.

Sist jag var inne och knappade runt i menyerna upptäckte jag att dom har lagt till en funktion för att låsa fast spel på hemskärmen.

Samma kommer förmodligen gälla för mapparna när dom väl kommer. Funktionen har nog varit live bra länge, men femman står bara och dammar mellan AAA releaserna, så har inte märkt av förens nu.

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Sist jag var inne och knappade runt i menyerna upptäckte jag att dom har lagt till en funktion för att låsa fast spel på hemskärmen.

Samma kommer förmodligen gälla för mapparna när dom väl kommer. Funktionen har nog varit live bra länge, men femman står bara och dammar mellan AAA releaserna, så har inte märkt av förens nu.

Döma av man kan läsa på diverse forum/youtube verkar det tyvärr inte så. De s.k. ”Gamelists” kommer endast vara tillgängliga via biblioteket. Men det kanske ändrar sig i framtiden!

Medlem

Inte konstigt att de börjar lägga in 1440-support när de ska släppa nya datorskärmar.

Medlem
Skrivet av josef02:

Inte konstigt att de börjar lägga in 1440-support när de ska släppa nya datorskärmar.

Rätta om jag har fel men deras skärmar är väl inte 1440p, utan 4K och 1080p?


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

De vet exakt vad de håller på med och vill antingen sälja sina tv aparater eller datorskärmar.

Jag hoppas framtida konsoler har både hdmi och displayport och inga krav på upplösningar samt stödjer g-sync osv.
Men annars kan man ju skaffa en PC så atteh.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar