Stora Katt-tråden!
<Uppladdad bildlänk>
Tussan, som vi haft i över 12 år, sedan våra dåvarande (dåraktiga) grannar bestämde sig för att bara dra och totalt strunta i katten. Hon var väldigt tillbakadragen i början och man märkte att de behandlat henne illa. Men till sist så blev hon bekväm och trygg med allt och hon kunde tex ligga och sova i trappen utan att konstant smygkika på när man rörde sig i rummet.
Vad fint att ni tog in henne
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: Corsair Vengeance RGB 64GB 6400mhz
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2, Sonos Sub Mini.
VR: Meta Quest Pro + VR Air Bridge
Här har vi Trassel som vi precis adopterade, flyttade in igår och har utforskat varenda hörn i lägenheten sen dess, oerhört mysigt.
<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>
Är din synt från 70-talet? Eller är det en gammal elpiano?
Är din synt från 70-talet? Eller är det en gammal elpiano?
60-tal tror jag, det är min morsas gamla elorgel (Philicorda GM.. nånting).
<Uppladdad bildlänk>
Vad söt 😄
60-tal tror jag, det är min morsas gamla elorgel (Philicorda GM.. nånting).
Coolt!
Här har vi Doris! Tyvärr finns inte damen bland oss längre. Älskade lådor/kartonger som vilken annan katt som helst och var alltid så himla social och trevlig.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT
Kul tråd.
Haft några katter tidigare, och det var oftast riktigt trevligt. Ibland frustrerande också...
Aldrig sett en katt göra såhär tidigare...
https://www.youtube.com/watch?v=6TMtlWZrcdc
Haha vad gullig.
Hejsan, forumet!
Vad kul att se att det finns så många som gillar katter! Själv heter jag Hans och är författare, och tillika kattälskare. Jag har haft katter hela livet och oftast är man inte mer än en betjänt åt dem. För ett par år sedan släppte jag en bok (min åttonde i ordningen), med katter i huvudrollerna. Katterna på framsidan heter Cid och Zelda och är skapade efter våra riktiga katter. Dessvärre är Zelda inte i livet idag, men Cid är det.
Så här ser Cid ut live:
Är man nyfiken på boken så finns den i alla format och handlingen är följande:
Från portalerna i Stora Djupet forsar skräpfallen ner. Det finns ingen ände. Ingen vet hur djupt hålet faktiskt är, men något verkar ändå finnas där nere, ruvande. Ett hot rör sig uppåt och sprider sig genom landet. Men en dag öppnas oväntat en ny portal. Ut ur den kliver katterna Cid och Zelda. De har aldrig sett vare sig kvistkråkor eller det talande tåget Winston. Men ingen i landet Balambia har heller sett katter förut.

+ till TS.
Relativt små här, dottern "tjatade" till sig en som sedermera blev två efter en prövotid med "så kallad" allergikatt för frugans skull, det fungerade faktiskt och har under åren haft många allergiska på besök utan problem.
Dottern utflugen för länge sedan medan katterna blev kvar, stor djurvän så inga problem där.
Hon till vänster dog tyvärr nyligen och väldigt oväntat av som det visade sig medfött hjärtfel efter 12år, sörjer ännu.
Så en kvar som jag hoppas lever länge ännu, bägge kloka och väldigt sociala.
Bägge "välpälsade", de kan också vara rätt "nakna".
(Devonrex)
Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.
Hejsan, forumet!
Vad kul att se att det finns så många som gillar katter! Själv heter jag Hans och är författare, och tillika kattälskare. Jag har haft katter hela livet och oftast är man inte mer än en betjänt åt dem. För ett par år sedan släppte jag en bok (min åttonde i ordningen), med katter i huvudrollerna. Katterna på framsidan heter Cid och Zelda och är skapade efter våra riktiga katter. Dessvärre är Zelda inte i livet idag, men Cid är det.
<Uppladdad bildlänk>
Så här ser Cid ut live:
<Uppladdad bildlänk>
Är man nyfiken på boken så finns den i alla format och handlingen är följande:
Från portalerna i Stora Djupet forsar skräpfallen ner. Det finns ingen ände. Ingen vet hur djupt hålet faktiskt är, men något verkar ändå finnas där nere, ruvande. Ett hot rör sig uppåt och sprider sig genom landet. Men en dag öppnas oväntat en ny portal. Ut ur den kliver katterna Cid och Zelda. De har aldrig sett vare sig kvistkråkor eller det talande tåget Winston. Men ingen i landet Balambia har heller sett katter förut.
Rätt fräckt omslag på boken.
Får mig osökt att tänka på filmen Laputa. 😛
Sedan augusti har vi Helmut. Eller: Björn-Helmut Hoppelfried.
Brittisk långhår. Fin, glad och har inga skrupler what so ever. Sedan dog min mamma i slutet av mars, och nu har vi plötsligt Kajsa också. 12-årig hittekatt från skogen. Hatade i princip alla utom min mamma, så det var komplicerat men hon vände snabbt och är världens gladaste och snällaste. Hon och Helmut har blivit ett slags radarpar, mot Kajsas vilja?
Livet, ändå. Det tar en på oväntade vägar. Vi har gått från två till fyra katter på ett år. Det märks! Men det går faktiskt bra. Vi har Klara (13 år) och Laila (6) sedan innan.
En Bamseponny av folket
<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>
Detta är våra katter, Gusten längst upp och sedan Dino. Dem har ett gött liv.
💕Som jag brukar säga: man skulle vara katt!
En Bamseponny av folket
Här är vår ragdoll Tina, efter jag förolämpat hennes förfäder (jag nös).
Hennes son, Leopuff ligger ofta såhär och bara slappar. Han fick sitt namn eftersom han i slutet av sina mjauningar (ja, det är ett ord) puffar luft. Låter helt stört, aldrig hört en katt göra så förr.
I drank what?