Fans samlas för att buggstäda Starfield - trots att det inte har releasedatum

Robot
Fans samlas för att buggstäda Starfield - trots att det inte har releasedatum

Lågt förtroende för Bethesda och spelmotorn.

#bethesda, #buggar, #starfield


Medlem

Räknar kallt med att Bethesda kommer att infria dessa lågt ställda förväntningar med bravur.

Medlem

Något flesta spel skulle behöva idag innan släpp, tveksamt att detta går igenom hos Bethesda dock


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

De borde släppa "patchen" via de inbyggda modverktygen så även konsolspelare kan få ta del av den.

Medlem
Skrivet av DerpMcDerp:

Räknar kallt med att Bethesda kommer att infria dessa lågt ställda förväntningar med bravur.

Vid det här laget skulle jag nästan bli besviken om de inte gjorde det. Ibland är buggarna, i varje fall för stunden, mer underhållande än spelen

Medlem

Komedi om modskaparna ger ut förata patchen sm fixar massa problem.
Sen kommer bethesda ut med en officiell som fixar lite men pajjar allt annat som modskaparna fixat så dom får fixa det på nytt. Osv osv


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Att detta ens behövs är helt otroligt. Om folk inte hade köpt spelet förrän bugthesta själva har fått fixa det så hade vi inte haft dessa problem. Men det kommer aldrig hända.

Jag fattar inte..samma sak VARJE gång. 1 000 buggar och problem men säljer i miljoner...
Sluta köpa deras produkter tills dem är färdiga!

För att klanka ner på mig själv och visa vilken hycklare jag är:
Det största problemet är ju att deras spel ofta är väldigt roliga att spela....så man köper ju ändå...

Medlem
Skrivet av Neroz:

Det största problemet är ju att deras spel ofta är väldigt roliga att spela....så man köper ju ändå...

Bang, on target.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hahaha med all rätt.

Medlem
Skrivet av Saraandir:

Vid det här laget skulle jag nästan bli besviken om de inte gjorde det. Ibland är buggarna, i varje fall för stunden, mer underhållande än spelen

Jo, Fallout passar det imellanåt som in i spelet och universumet med galenskaper buggar kan göra.
Elder scrolls känns som en monthy pyton variant på RPG tack vare lustiga buggar.
Det kan aldrig få samma känsla som tex the witcher, på gott och ont

Få se hur starfield känns


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gnällkuk

Lite tragikomiskt men visar på styrkan i spelen de släpper, de må vara tekniskt inkompetenta men få spelserier som har så hängivna fans.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det är väl inget nytt Skyrim, Fallout 3 Fallout 4 har alltid fått inofficiella Patchar av mod communityn kort efter release.
har dock ett svagt minne av att dem inte alls var så buggiga som Fallout 76 vid launch?
Anledningen till att Fallout 76 inte fått det är ju för att det är ett online spel som inte tillåter moddar.

Men att mod communityn sitter och släpper inofficiella patchar är ingen orsak att acceptera buggiga spel.

Medlem

Minns att drakarna flög baklänges när Skyrim släpptes, och jag har nog aldrig garvat så hårt pga sömnbrist i hela mitt liv


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Managor:

Minns att drakarna flög baklänges när Skyrim släpptes, och jag har nog aldrig garvat så hårt pga sömnbrist i hela mitt liv

Jo det, och fick du en smäll av en jätte så flög du iväg som en raket.

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Jo det, och fick du en smäll av en jätte så flög du iväg som en raket.

Den var ju roligt nog relaterad till buggen där mammutar ibland föll från himmelen.
Den buggen berodde på att jättar slumpvis kunde bli aggressiva mot mammutarna, slå dem och skicka iväg dem i luften

Medlem
Skrivet av Neroz:

Att detta ens behövs är helt otroligt. Om folk inte hade köpt spelet förrän bugthesta själva har fått fixa det så hade vi inte haft dessa problem. Men det kommer aldrig hända.

Jag fattar inte..samma sak VARJE gång. 1 000 buggar och problem men säljer i miljoner...
Sluta köpa deras produkter tills dem är färdiga!

För att klanka ner på mig själv och visa vilken hycklare jag är:
Det största problemet är ju att deras spel ofta är väldigt roliga att spela....så man köper ju ändå...

Problemet är ju att det är *många* buggar som Bethesda aldrig fixar själva, se exempelvis hur gigantisk Fallout 3s inofficiella patch är. Visst, vissa av grejerna är minimala (så som stav- eller syftningsfel i text), men det är jäkla massa saker som Bethesda aldrig fick tummen ur och fixade.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Fallout 76 var droppen. Bethesda lever på mycket gamla meriter nu. Saknar mest Vegas, där valen spelade roll. Men den buggfesten visade redan då att kompetensen behövde utökas, vilket aldrig skedde.

De som kunde skriva rolig handling har lämnat för länge sedan, så en fancy setting i rymden räcker inte. Grafiken var aldrig problemet, rollspel ska vara roliga.

Bethesda gick från mörk humor och spelglädje till parodi på sig själva.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Fallout 76 var droppen. Bethesda lever på mycket gamla meriter nu. Saknar mest Vegas, där valen spelade roll. Men den buggfesten visade redan då att kompetensen

FNV utvecklades av Obsidian.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Saknar mest Vegas, där valen spelade roll. Men den buggfesten visade redan då att kompetensen behövde utökas, vilket aldrig skedde.

New Vegas var ju dock Obsidian som utvecklade, och inte Bethesda. Sen var säkerligen Bethesda involverade i någon mån med tanke på att de var utgivare och innehade licensen o.s.v.

Edit: @I am Grööt slog mig med några sekunder. ^^


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Man vet att Bethesda verkligen cementerat sitt rykte när folk börjar förbereda sig på att fixa ett spels problem året innan det släpps.

Medlem

Beslutet att släppa lös en buggfest alldeles för tidigt ligger såklart på utgivaren.

Medlem

Vill att spelet ska bli ett riktigt bra spel, men jag tvivlar det blir som dom tror det blir. Spelmotorn och spelföretaget behöver förändras.

Medlem

jag gissar på buggfest så jag tycker detta är ett bra initiativ


signatur

//monster

Medlem

Har alla missat hur roligt det är med förkortning SCP?

Medlem

Nej tack till det här spelet.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Mitt mest efterlängtade spel, så galet jävla taggad. Har nog också haft tur med buggar då jag historiskt mest stött på småbuggar och aldrig några gamebreaking.

Medlem

Har kört några hundra timmar Skyrim (tror mig ofta hittat alla saker och små uppdrag men så...), köptes dag ett. Lagt på någon enstaka modd men inte de stora patcharna från Nexus, stött på väldigt få buggar märkligt nog.
Eller så var det saker jag inte brydde mig om för alla andra spel gör likadant, som att gå ned i marken ibland när man står märkligt eller knepig text eller en npc som fastnat .

1
Skriv svar