Snabbkollen - Hur bra blir spelhösten 2022?
Tycker hösten ser svag ut tyvärr då många flydde fältet till 2023. Däremot ser jag fram emot spel som (The Callisto Protocol) i december och (A Plague Tale: Requiem) i oktober om nu inte dessa även blir framflyttade.
*** Just de, ja glömde ju dessa: The Last of Us: Remake, God of War: Ragnarök, Gotham Knights, Company of Heroes 3.
Även The Devil in Me och Call of Duty: Modern Warfare 2 kampanjen blir nice.
Kanske inte blir så dumt ändå..
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
Inga intressanta spelsläpp för min del men hoppas på att bli överraskad med något. Det finns en chans att få se gameplay/bilder från Fanstratics i år. Det hade blivit hype.
WotLK classic är det enda jag väntar på, kommer även spela Overwatch 2, båda är ganska meh ändå, inte så jag hoppar upp från stolen för att jag ser fram emot det. Kan vara ett av de sämre spelåren för mig, Lost Ark är nog det enda jag spenderat lite tid på detta året. Souls-lir är inte för mig, slutade spela Elden Ring efter 20h, ett bra spel men inte för mig.
Det blir så klart nya expansionen till wow.
Men jag har också hört eller läst någonstans att de ska släppa helikoptrar till MSFS2020 i höst.
Är det någon mer som hört det? Eller har jag bara drömt…
Det stämmer, helikoptrar kommer i november med "40th Anniversary Update".
Ragnarök ser ju intressant ut, men undertecknad bör kanske spela igenom det första innan....Annars så ser jag fram emot Harvestella från Square Enix. Känns som ett väldigt mysigt spel att bädda ner sig med när vinden viner runt huset och regnet slår mot fönstrena. Annars är jag precis som många andra ganska så besviken på hur många titlar som flyttats fram, speciellt Hogwarts Legacy.
Ja det finns väl inget likt mastodonten Elden Ring för mig runt höst, men ett par spel ser intressanta ut helt klart.
Signalis - har haft koll på detta lir ett tag. Körde demot på PC som släpptes i år, gav mig härliga klassiska survival-horror vibbar, en kombination av Fear Effect och Silent Hill. Om det blir bra är en annan fråga, men atmosfären var riktigt trevlig.
Metal: Hellsinger - Även demot till detta var riktigt jävla trevligt! Grym musik och härligt köttig känsla. Man kändes sig ganska badass när man timade skjutandet med den grymma musiken.
Och sen The Callisto Protocol - Spirituell uppföljare / reboot till Dead Space från samma skapare, enough said.
Utöver dessa lockar den nya WoW-expansionen. Sen möjligen Scorn, Gotham Knights och Atomic Heart(om det nu släpps i år). Så nog finns det lite smått och gott till spelhösten/vintern.
The more I practice, the luckier I get.