Jocke Bennet säger ajöss, och tackar för den fina fisken!

Frilansare
Jocke Bennet säger ajöss, och tackar för den fina fisken!

Hej gänget!

Den 26 augusti gör jag min allra sista dag som anställd på FZ. Det är redan på fredag nästa vecka!

Jag kommer istället följa en dröm och bli student på heltid under tre år. Det som gäller från och med i höst är biblioteks- och informationsvetenskap. Det stod mellan det och arkeologi. Jag vet inte vilken av utbildningarna som är mossigast, men jag tror att jag har valt helt rätt. När jag inte kom in på just arkeologiprogrammet 1995 lade jag allt sånt på hyllan, och sedan 1998 har det varit spel och journalistik på heltid. 24 år! Ett kvarts sekel! Dags för förändring alltså.

Ni är ju mina snuttisar allihop och jag kommer att sakna er djupt och innerligt. Vi har ju så många gemensamma minnen, en sorts delad verklighet. Allt från de många diskussionerna och gemensamma spelhyllningarna till småbråken och det vänskapliga bjäbbandet. Alla omskakande världshändelser och minst lika omskakande spelutannonseringar som vi har stött och blött. Live-sändningarna och trådarna om allt från AAA-lir till höp- och möperier. De kompletta galenskaperna som vi tillsammans födde och fick gemensam vårdnad om. Herregud. Mycket av det kommer att få stå åt sidan nu.

Men vänta, det finns mer!
Jag kommer förhoppningsvis att frilansa för FZ i någon omfattning framöver. Ni blir således förhoppningsvis inte av med mig helt och hållet. Men till en början kommer jag såklart att fokusera på det nya, även om jag givetvis finns kvar här i forumet för att tjata med er ett tag till.

FZ söker såklart en ersättare för mig nu. Maila Daniel på daniel.sjoholm(snabela)fz.se om du är intresserad, eller känner någon som skulle passa. En annons kommer sajten inom kort!

Det har blivit många ord genom åren men ibland tar de slut. Då tänker jag att det är passande att lämna er med en scen från ett av de spel som kanske har haft störst inverkan på mig (och jag vet, många av er också) under alla år. Och hey, det kan inte vara en spoiler att visa slutet på ett spel som har hängt med exakt lika länge som jag har skrivit om den här kulturen som vi delar och älskar.

Önskar er allt gott! Kram,

Jocke

Medlem

What!!

Lycka till Jocke!
Plugga är kul.

Du kommer saknas.

Avstängd

Inget varar för evigt.

Ända sedan jag var en liten skitunge som prenumererade på PC-Gamer runt 2000 har jag följt dig och hållit dig som min favorit och den spelrecensent jag litat mest på, "för att han har bra smak".
(Enda gången du kan ha vilselett mig är Fallout 3 som jag aldrig spelade på grund av din recension! )

FZ utan Jocke & Calle kommer kännas väldigt tomt måste jag säga.

Hoppas du kommer trivas som bibliotek- och informationsvetare, annars vet jag att du kommer hitta något annat du trivs med. Möjligheterna är oändliga! Lycka till!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Hej gänget!

Den 26 augusti gör jag min allra sista dag som anställd på FZ. Det är redan på fredag nästa vecka!

Jag kommer istället följa en dröm och bli student på heltid under tre år. Det som gäller från och med i höst är biblioteks- och informationsvetenskap. Det stod mellan det och arkeologi. Jag vet inte vilken av utbildningarna som är mossigast, men jag tror att jag har valt helt rätt. När jag inte kom in på just arkeologiprogrammet 1995 lade jag allt sånt på hyllan, och sedan 1998 har det varit spel och journalistik på heltid. 24 år! Ett kvarts sekel! Dags för förändring alltså.

Ni är ju mina snuttisar allihop och jag kommer att sakna er djupt och innerligt. Vi har ju så många gemensamma minnen, en sorts delad verklighet. Allt från de många diskussionerna och gemensamma spelhyllningarna till småbråken och det vänskapliga bjäbbandet. Alla omskakande världshändelser och minst lika omskakande spelutannonseringar som vi har stött och blött. Live-sändningarna och trådarna om allt från AAA-lir till höp- och möperier. De kompletta galenskaperna som vi tillsammans födde och fick gemensam vårdnad om. Herregud. Mycket av det kommer att få stå åt sidan nu.

Men vänta, det finns mer!
Jag kommer förhoppningsvis att frilansa för FZ i någon omfattning framöver. Ni blir således förhoppningsvis inte av med mig helt och hållet. Men till en början kommer jag såklart att fokusera på det nya, även om jag givetvis finns kvar här i forumet för att tjata med er ett tag till.

FZ söker såklart en ersättare för mig nu. Maila Daniel på daniel.sjoholm(snabela)fz.se om du är intresserad, eller känner någon som skulle passa. En annons kommer sajten inom kort!

Det har blivit många ord genom åren men ibland tar de slut. Då tänker jag att det är passande att lämna er med en scen från ett av de spel som kanske har haft störst inverkan på mig (och jag vet, många av er också) under alla år. Och hey, det kan inte vara en spoiler att visa slutet på ett spel som har hängt med exakt lika länge som jag har skrivit om den här kulturen som vi delar och älskar.

Önskar er allt gott! Kram,

Jocke

https://youtu.be/rbZV-F-WNx8

Häftigt! Måste kännas skönt att plugga lite! Se till att ha riktigt trevligt och kul!

Medlem

Neeeej….NEJ!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tack för allt fint du bidragit med genom åren! Lycka till med framtiden!

Medlem

Börjar bli inflation på skribenter på FZ?
Lycka till Jocke! Må studierna ge dig styrka och kraft!

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Inget varar för evigt.

Enda sedan jag var en liten skitunge som prenumererade på PC-Gamer runt 2000 har jag följt dig och hållit dig som min favorit och den spelrecensent jag litat mest på, "för att han har bra smak".
(Enda gången du vilselett mig är Fallout 3 som jag aldrig spelade på grund av din recension! )

FZ utan Jocke & Calle kommer kännas väldigt tomt måste jag säga.

Hoppas du kommer trivas som bibliotek- och informationsvetare, annars vet jag att du kommer hitta något annat du trivs med. Möjligheterna är oändliga! Lycka till!

Kan hålla med, blir lite tomt här nu utan Jocke och Calle (inget ont om er andra på FZ) men de känns som ryggraden på nåt sätt

Avstängd

Usch vad tråkigt. Du är en av få spelskribenter som jag tycker om.

Medlem

Nej vad tråkigt. Det var p.g.a. att jag kände igen dig från PC Gamer som jag klickade på mitt första avsnitt av Fragzone Fredag vilket sen ledde mig vidare till den här sidan.

Medlem
Medlem

Ruskigt tråkigt men förståeligt.
Har följt dig sedan PC Gamer tiden på 90-talet i högstadiet när man läste den och vidare till FZ.

En mycket omtyckt skribent så tråkigt att du ska sluta men önskar dig all lycka och hoppas du får till det precis så som du vill med studierna och framtida jobb.
Livet går vidare men din efterträdare har OTROLIGT stora skor att fylla!


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Lycka till! Men om du valt arkeologi hade du ju kunnat bli som Indiana Jones! Fast en så fartfylld karriär är nog inte för alla 😁


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Då får man önska lycka till med studierna.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Farornas Konung

Tråkigt! Men lycka till.

CTI
Medlem

Suck och ännu en lämnar FZ & Swecklockers

Absolut inget ont mot Jocke, stort grattis och lycka till med studierna


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

Oj, jäklar, detta var sorgligt. Fast en liten tröst finns ju i att du lär fortsätta frilansa lite. Har läst texter av dig sen tiden då jag prenumererade på PC-gamer i början av 2000-talet (och det var att jag såg att du skrev här som lockade hit mig) och har alltid uppskattat dina tankar och åsikter om spel och även din humor. Som många andra säger så kommer det bli ett jävla tomrum, ack den som ska ersätta dig, det är stora stora skor att fylla! Lycka till med studierna och tack för dessa år Jocke.

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Inget varar för evigt.

Enda sedan jag var en liten skitunge som prenumererade på PC-Gamer runt 2000 har jag följt dig och hållit dig som min favorit och den spelrecensent jag litat mest på, "för att han har bra smak".
(Enda gången du kan ha vilselett mig är Fallout 3 som jag aldrig spelade på grund av din recension! )

FZ utan Jocke & Calle kommer kännas väldigt tomt måste jag säga.

Hoppas du kommer trivas som bibliotek- och informationsvetare, annars vet jag att du kommer hitta något annat du trivs med. Möjligheterna är oändliga! Lycka till!

Kan bara instämma, Jocke har alltid haft en särskild plats som min favoritrecensent sedan jag fick labbarna på mitt första nummer av PC Gamer (där Alien versus Predator prydde omslaget, grönt).

Även om "vi" gick skilda vägar under en tid då PC Gamer slutade trilla ner i brevlådan och innan jag hittade hit så har du alltid funnits vid min sida.. Nä, skämt å sido. Supertrist för oss Fragzonefredag-konnesörer, men otroligt kul för dig att du valt att satsa på skolbänken!

Stort lycka till i framtiden!

Medlem

Stort att du tar klivet! Önskar dig lycka till.


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Där kom nådastöten, rip FZ.

Medlem

Lycka till, häftigt att börja med något helt annat!

Medlem

Tack för allt och lycka till


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Biblioteks- och informationsvetenskap kommer leda till en garanterad karriär, jämfört med arkeologi som kommer leda till skulder och korttidsvikariat på diverse museer. Otroligt svårt att få fast jobb som arkeolog tyvärr, så du har gjort rätt val.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Skrivet av Slashgibber:

Biblioteks- och informationsvetenskap kommer leda till en garanterad karriär, jämfört med arkeologi som kommer leda till skulder och korttidsvikariat på diverse museer. Otroligt svårt att få fast jobb som arkeolog tyvärr, så du har gjort rätt val.

Min utbildning i arkeologi ledde å andra sidan till en karriär inom en annan bransch.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Vilken bomb!

Önskar lycka till med studierna


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Riktigt tråkigt att du lämnar FZ, men kul att du gör det för att följa dina drömmar! Och att du fortsätter frilansa måste du lova, för annars kommer du lämna ett väldigt speciellt tomrum efter dig som ingen kommer kunna fylla. Lycka till med studierna!

FM-guru
F.d. Sisyr

Aj fan. Eller ja, aj fan för oss, desto roligare för dig! Lycka till med studierna, och vi hoppas förstås på gästspel inte bara på sajten utan i stackars FF där lakejerna stupar på löpande band!

Medlem

Nej, vad tråkigt för oss. Fan Bennet är ju FZ-kult™. Först Gurra™ sedan Cee-Jay™ o nu du.

Stort lycka till med plugget!.. ❤

Fan om Hellenius och Freddy slutar nu.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skribent

Tack för allt Jocke! Din fina jävel.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Lycka till, tack för alla år ❤️


signatur

Burn in the light.

Skriv svar