Jocke Bennet säger ajöss, och tackar för den fina fisken!

Medlem

Du kommer att bli extremt saknad! Lycka till med pluggandet så ser resten av oss fram emot ditt frilansande <3

Medlem

Tack för allt och jag önskar dig stor lycka inför framtiden!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Lycka till

Lycka till Jocke med studierna!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av serdyllon:

Det vemodiga med att bli äldre är att det drabbar alla andra också. Jocke har varit en fast punkt att återkomma till här på FZ, precis som Calle var under sin tid och Emil på Sweclockers. Någonstans stannar hoppet kvar vid att att det någon dag blir en sequel, en comeback, men i ärlighetens namn unnar jag alla mina favoritnördgubbar att få pröva på nya utmaningar.

För egentligen skall man ju inte sörja att det här kapitlet snart är över utan glädjas över hur långt och bra det trots allt hann med att bli.

Hatten av Jocke, för att du alltid fortsatt vara dig själv. Unna dig det bästa av studieåren framöver.

Hur gör man för att plussa ett inlägg två gånger?

Medlem

Du har varit grym i din roll på FZ! Stort lycka till i framtiden!


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Lycka till med studerandet~

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Vad tråkigt (för oss!). Det har varit många roliga stunder med dig på FZ, skönt att du inte lämnar helt och hållet får vi hoppas.

Lycka till!

Kunde inte uttryckt det bättre själv. Lycka till med studierna.

Medlem

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!
Vafan...

Men kul för dig Jocke men jag kommer sakna dig!

Medlem

Det där låter som en riktig skojig kurs! Och givande i sin helhet.

Lycka till o/

Medlem

Kul för dig Jocke ! kommer sakna Fragzone Fredagarna med dig och Göreborgs Rapé
Lycka till med studierna !

Medlem

Asch, die herzschmerzen! 🥺

Äh, lycka till!
Du har väl också blivt gammal. Kul att få följa dig genom åren och att du har varit den själ och hjärta som varit FZ(tillsammans med...vad hette han nu igen...CALLE)! 😊 🤗

Allt gott!!

Medlem

Tack för allt du gjort på FZ,

Medlem

Tack så mycket Jocke, för alla år av rolig och intressant läsning! För min del först genom PC Gamer och senare FZ, med Fräcka Fredag/Fragzone Fredag som en av höjdpunkterna under alla åren!

Stort lycka till med dina studier och det du tar dig för därefter!

Medlem

Ska du även klippa dig nu när du ska skaffa ett jobb? 😜

Supertråkigt för oss alla, men kul för dig förstår jag och all kycka till. Undrar hur Vasa ska klara sig utan sin knäcke…

Förutom att du förgyllt mycket av min tid i FF och alla intressanta artiklar och uppesittarkvällar m.m., så har du hela sommaren skänk glädje till hela familjen från diskbänken i mitt kök där du suttit med ditt ap-garv 🤣. En så fin mugg får ju inte gå i diskmaskinen så den står där på kanten nästan för jämnan.

Åter igen, tack för allt ❤️

Medlem

Lycka till med studierna och allt gott inför framtiden, Jocke!
Det har varit riktigt kul och du har lyckats med konststycket att kännas som en gammal polare trots att man aldrig träffat dig

Gen
Medlem

Lycka till med det nya!

Känns som många på Geeks försvunnit det senaste året eller två?

Medlem

Lycka till och tack för allt!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Ack ack. Nu blir man ju ledsen i ögat. Pandemin är över åså händer detta. Ack ack. Våjne våjne.

Lycka till, gubbe!

Snabela låter som ett Brasilien-portugisiskt ord. "Vi bor i en snabela vid kusten"

Medlem

Vill inte säga det är trist du följer lite av en dröm så självklart fantastiskt roligt.

Blir tomt utan dej & calle måste jag säga men visst alla sagor har ju en viss form av slut och så även denna antar jag.

Jag gillar inte adjö så brukar säga vi ses, Så helt enkelt vi ses jocke och lycka till!

Medlem

Var ska alla gubbgamers som jag ta vägen nu?

Känns tomt och tråkigt, en era är över.

Lycka till i framtiden!

Medlem

Oerhört tråkigt att du lämnar FZ (för oss) men samtidigt roligt att du ger dig ut på nya äventyr, lycka till!

Kan man hoppas på en sista Fragzone-Fredag innan du försvinner?

Medlem

Lycka till med studierna och vad du nu tar dig för efter examen Jocke

Medlem

Det här får till och med en person gömd i skuggorna att logga in och reagera. Tack för allt Jocke, stort lycka till i livet vart det än bär!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Hej gänget!

Den 26 augusti gör jag min allra sista dag som anställd på FZ. Det är redan på fredag nästa vecka!

Jag kommer istället följa en dröm och bli student på heltid under tre år. Det som gäller från och med i höst är biblioteks- och informationsvetenskap. Det stod mellan det och arkeologi. Jag vet inte vilken av utbildningarna som är mossigast, men jag tror att jag har valt helt rätt. När jag inte kom in på just arkeologiprogrammet 1995 lade jag allt sånt på hyllan, och sedan 1998 har det varit spel och journalistik på heltid. 24 år! Ett kvarts sekel! Dags för förändring alltså.

Ni är ju mina snuttisar allihop och jag kommer att sakna er djupt och innerligt. Vi har ju så många gemensamma minnen, en sorts delad verklighet. Allt från de många diskussionerna och gemensamma spelhyllningarna till småbråken och det vänskapliga bjäbbandet. Alla omskakande världshändelser och minst lika omskakande spelutannonseringar som vi har stött och blött. Live-sändningarna och trådarna om allt från AAA-lir till höp- och möperier. De kompletta galenskaperna som vi tillsammans födde och fick gemensam vårdnad om. Herregud. Mycket av det kommer att få stå åt sidan nu.

Men vänta, det finns mer!
Jag kommer förhoppningsvis att frilansa för FZ i någon omfattning framöver. Ni blir således förhoppningsvis inte av med mig helt och hållet. Men till en början kommer jag såklart att fokusera på det nya, även om jag givetvis finns kvar här i forumet för att tjata med er ett tag till.

FZ söker såklart en ersättare för mig nu. Maila Daniel på daniel.sjoholm(snabela)fz.se om du är intresserad, eller känner någon som skulle passa. En annons kommer sajten inom kort!

Det har blivit många ord genom åren men ibland tar de slut. Då tänker jag att det är passande att lämna er med en scen från ett av de spel som kanske har haft störst inverkan på mig (och jag vet, många av er också) under alla år. Och hey, det kan inte vara en spoiler att visa slutet på ett spel som har hängt med exakt lika länge som jag har skrivit om den här kulturen som vi delar och älskar.

Önskar er allt gott! Kram,

Jocke

https://youtu.be/rbZV-F-WNx8

Ditt namn minns jag ända sedan jag läste PC Gamer som 13-åring på pojkrummet för 20 år sedan. Galet. Tack för allt fantastiskt jobb och kul att du ska fortsätta frilansa, då blir det ju näääästan som vanligt ibland.

Fragtjuv

Jaha, här åker man på bröllop över helgen och får se den här nyheten lagom till måndags-lunchen. Stort lycka till Jocke! Det kommer att gå kanon men såklart kommer jag, som läst dina texter sedan PC Gamer-tiden, att sakna dig här på FZ. Kul att det blir lite frilansande i alla fall.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Frilansare

Nu har jag haft en hel helg på mig att smälta all respons i den här tråden. Herregud! Är ni bara hälften så snälla mot min efterträdare kommer han eller hon att vandra runt på rosenblad de första veckorna.

Jag skulle vilja svara personligen på alla inlägg, men det blir för överväldigande. Både känslomässigt och logistiskt. Ingen nämnd, ingen glömd, kan vi inte säga så? Och istället, det här är mitt stora, rungande tack till alla i gemenskapen som är FZ!

Nu gör jag min sista vecka, så hörs vi sen när jag har landat i allt det nya. Fan vad ni är fina. Tack igen.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Nu har jag haft en hel helg på mig att smälta all respons i den här tråden. Herregud! Är ni bara hälften så snälla mot min efterträdare kommer han eller hon att vandra runt på rosenblad de första veckorna.

Jag skulle vilja svara personligen på alla inlägg, men det blir för överväldigande. Både känslomässigt och logistiskt. Ingen nämnd, ingen glömd, kan vi inte säga så? Och istället, det här är mitt stora, rungande tack till alla i gemenskapen som är FZ!

Nu gör jag min sista vecka, så hörs vi sen när jag har landat i allt det nya. Fan vad ni är fina. Tack igen.

Men blir det någon uppesittarkväll under Gamescom med den ständige Geoff Keighley ?

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Nu gör jag min sista vecka, så hörs vi sen när jag har landat i allt det nya. Fan vad ni är fina. Tack igen.

Återigen tack för allt!
Vågar man hoppas på Fräcka Fragzone Fredag det stora avskedet?

Medlem

Man har precis återhämtat sig efter att Calle har lämnat, så kommer nästa käftsmäll.
Sort lycka till Jocke med allt och tack för alla minnen och glädjen du gett till oss här.

Skriv svar