Aloy bekräftad som huvudkaraktär i Netflix Horizon-serie

Robot
Aloy bekräftad som huvudkaraktär i Netflix Horizon-serie

Och The Umbrella Academy-producenten leder produktionen.

#Horizon-zero-dawn, #Netflix, #Tv-serie, #nyhetstips


Avstängd

Hon som karaktär är ju en av få saker som är dåligt med Horizon. Kanske att man kan skapa lite liv i henne med en tv-serie, men jag tvivlar.

För övrigt så påminner hon om Cal Kestis i Jedi: Fallen order. Både till utseendet och till karaktärens tonårs-vemod.

Medlem

Riktigt bra karaktär och spel. Får hoppas att serien blir lika bra, vilket den har potential att bli med tanke på producenten som nämns i artikeln


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Netflix...ugh

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Netflix...ugh

Mmm.. stor risk för en halvmesyr.

Medlem
Skrivet av DragonHospital:

Hon som karaktär är ju en av få saker som är dåligt med Horizon. Kanske att man kan skapa lite liv i henne med en tv-serie, men jag tvivlar.

För övrigt så påminner hon om Cal Kestis i Jedi: Fallen order. Både till utseendet och till karaktärens tonårs-vemod.

Exakt min känsla också. Skådespelet hos Aloy är helt fruktansvärt, med awkward minspel och "fel" reaktioner i dialoger med NPC.

Å andra sidan kan det ju inte bli sämre skådespel än vad vi redan fått i spelen. Synd på en i övrigt småtrevlig story.

Netflix har blivit Uwe Bolls våta dröm; man producerar precis vad som helst utan någon eftertanke. Att byta medium kommer inte göra Aloys värld mer intressant, man kommer fylla den med berättelser som ingen önskar se.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har aldrig tyckt att Horizon är något jättebra spel, men storyn i början var ju intressant så jag tror detta om det görs rätt kan bli bättre som film än spel. Men ska det vara en animerad serie eller vara verkliga skådisar? Hmm.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag har aldrig tyckt att Horizon är något jättebra spel

Det bästa med Horizon är ju Legot...

Och jag försöker inte dissa spelen nu, jag tycker verkligen det (stort Legofan).


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Det bästa med Horizon är ju Legot...
https://image.ceneostatic.pl/data/products/128776471/i-lego-7...

Och jag försöker inte dissa spelen nu, jag tycker verkligen det (stort Legofan).

Älskar spelen men förstås också de som är trötta på open world, den marknaden känns ganska mättad.

Såg också denna Lego koloss. Riktigt fin! Lego är alltid roligt att bygga men det var länge sedan sist jag gjorde ett ordentligt bygge.

Medlem

Älskar denna serien. Gillar verkligen Aloy också. Till skillnad från föregående talare i tråden tycker jag om röstskådespeleriet och manuset. Ser inget tonårsvemod alls.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag tycker som bekant att Zeron Dawn är fantastiskt. Karaktärerna är kanske inte mer än bra*, men världsbygget och stämningen är i en klass för sig.

Med det sagt kan jag inte hoppa på hajp-tåget för den här serien. Varför vet jag inte. Kanske beror det på Netflix allt mer skamfilade rykte. Kanske på att Umbrella Academy som jag somnade till nämns. Eller så beror det på att Horizon 2 var en besvikelse, vilket får mig att undra om Zero Dawn kanske var en one hit wonder.

*Men absolut inte så dåliga som somliga verkar tycka. Det största problemet med karaktärerna är väl att de inte får så mycket utrymme, världen är huvudpersonen.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Synd bara att storyn är spelens akilleshäll.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Älskar denna serien. Gillar verkligen Aloy också. Till skillnad från föregående talare i tråden tycker jag om röstskådespeleriet och manuset. Ser inget tonårsvemod alls.

Jag håller 100% med

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Netflix har blivit Uwe Bolls våta dröm; man producerar precis vad som helst utan någon eftertanke. Att byta medium kommer inte göra Aloys värld mer intressant, man kommer fylla den med berättelser som ingen önskar se.

Träffsäkert inlägg.

Så krystat med ännu en spelbaserad TV-serie som ingen efterfrågat.

Till och med de som älskade spelet här i tråden säger bara lojt "det kan bli bra".


signatur

Memento Mori

Medlem

Aloy är en av spelvärldens absolut häftigaste karaktärer och världsbygget i spelet är smått fantastiskt. Det finns även flera intressanta och minnesvärda följeslagare och andra karaktärer i spelen (både ettan och tvåan) som jag gärna skulle vilja se mer av.

Alla har sina egna agendor med mycket gråskalor vilket bäddar för olika typer av konflikter och handling. Och överallt härjar de dödliga mekaniska bestarna som kan slå till när som helst eller som kan utnyttjas på olika sätt av goda och onda krafter.

Så potentialen är enorm för en TV-serie där man kan kombinera stenhård action med fördjupningar i olika delar av världen och karaktärerna. I rätta händer och med tillräckligt stor budget kan detta bli grymt bra.

Medlem

När jag började spela Horizon zero dawn fick jag lite tankar till filmen Time machine, där en kille bygger en tidsmaskin och åker framåt så långt att mänskligheten tappat sin teknologi och lever på forntida sätt. Hälften av mänskligheten flydde ut i rymden. Lite så är det ju i Horizon, fast de har ju även teknologi från robotar.

Så visst kan det bli en film. Jag gillade Time machine.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Att säga att man är gamer säger igentligen inte mycket om en. Man kan gilla eller ogilla Horizon som med allt annat. Har aldrig träffat någon annan som tycker om spel på precis samma sätt som jag. Med det sagt så förstår jag alla ovanför det är helt normalt och det är helt ok.

1
Skriv svar