Snabbkollen - Har du Game Pass?

Robot
Snabbkollen - Har du Game Pass?

Många använder Microsofts spelprenumeration - gör du?

#game-pass, #snabbkollen, #xbox


Medlem

Köper prenumeration när det är nått intressant att spela.
Har ingen stående prenumeration bara för att spela en massa småspel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Som Molotov nämnde. Nästa gång jag sätter igång prenumerationen näst, är när officiell co-op i Halo Infinite släpps.

Medlem

Har pågående prenumeration, spelar för tillfället Microsoft Flight Simulator till och från, försöker spela igenom Hitman trilogin samt Sniper Elite 5. Har även Tunic, No Man's Sky och Octopath Traveler installerad för att spela igenom vid tillfälle

Sen ser jag även fram emot Train Sim World 3. Sen vid något tillfälle vill jag ta och spela igenom Yakuza-serien, samt Halo Infinite.

Inaktiv

Aktiverar då och då om det finns något intressant där och/eller det kostar 10 kr för en månad.

Medlem

Har kört sen det släpptes med guld->ultimate-dealen två gånger. Sjukt värt då. Dels de stora spelen som släpps direkt så klart, men har även hittat många guldklimpar jag aldrig hade spelat annars.

Medlem

Game Pass har gjort så att se priser på och köpa spel är urålderstider.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

It's not a lake, it's an ocean

I fem års tid, ja. I går uppgraderade jag faktiskt till Game Pass Ultimate.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag har Ultimate och haft det några år. Det kommer massa bra nytt hela tiden och jag sparar fantastiskt nog pengar på att ha det.

Jag ser nog mest fram emot nya A Plague Tale.

Medlem

Skulle gå back ekonomiskt om jag inte hade Gamepass tar emot att köpa spel när man tittar på priserna!

Har det till och från...
Nu var det dock ett bra tag sen jag hade det..
Kan bli igen när jag inskaffar en Serie X


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Nej, jag har inte behovet i dagsläget.
Backloggen på steam + omspelningar av gamla favoriter gör att jag har att spela i några år framöver.


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem

Nej, och planerar inte att skaffa i närtid heller. Tiden räcker inte till att spela mer än några timmar per vecka så vore bortslösade pengar för min del.

Om jag vill ha något, så köper jag det direkt. Då vet jag att jag åtminstone har något att spela i cirka 6 månader innan jag ens kan se mig efter nya spel.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Jag har gjort det men använde den alldeles för lite för att det skulle vara värt det. Jag vet inte, jag kanske ändrar mig så småningom. Hade jag haft en Xbox så kanske, på PC känns det ovärt med min gamla laptop.

Hur funkar det med molnströmning? Är det inkluderat med alla spelen de har på Game Pass? Något sådant hade gjort mig apglad då man sluppit köpa en ny konsol eller dator för att lira deras egna spel (åtminstone).


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Jag har haft Ultimate i många år, och ser ingen anledning att avsluta. Det är top 3 bästa prenumerationen alla kategorier för mig. Otroligt värt.

Farornas Konung

Kört Ultimate sen det blev tillgängligt. Spelar 99% Pc dock.

Medlem

Yepp, spelen som ständigt är installerade är Flight Simulator, Halo, Sniper Elite 5, Fifa, Forza Horizon 5.
Sen sitter man såklart och testar lite andra spel emellanåt.

ELF
Medlem

Nej. Har noll nytta av det då gogloggen är lång.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Köper en månad här och där när något intressant släpps men jag föredrar fortfarande att köpa spel för då vet jag att dom finns kvar.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Det är för billigt för att avstå 😃


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Då man får 1/3 månader för 10 kr brukar jag ha det aktiverat. Är inte värt ordinarie pris för mig personligen.

Medlem

Ja, sedan jag köpte mig en Xbox så har jag haft en aktiv prenumeration. Men köpte också koder väldigt billigt så vore dumt att inte ha det.

Medlem

Köper en månad när det kommer något intressant på tjänsten. Nästa gång lär bli när nya a plague tale kommer ut.

Medlem

För mig är Game pass ultimate helt ultimat, och jag har haft det i säkert över ett år nu, om inte 2 tom.
Jag hittat och spelat såna pärlor som jag aldrig hade köpt, pga att jag inte direkt trott att det skulle vart nåt för mig. Men oj så fel jag haft. Tänker på exempelvis Deaths door, the ascent, slay the spirit, a plague tale m.m. Sen har man också lyxen att bara dyka på lite olika spel och testa ett par timmar, är det inte nåt så går man vidare bara. Supernajs.
Sen spelar ju ungarna olika spel hela tiden och hittar också små pärlor där (typ slime ranch, som dom lagt många timmar på och har så jäkla kul hela tiden). Detta blandat med alla stora drakar som går varma, typ minecraft, forza och massa olika sportspel.

Näe, det är helt perfekt för oss, så fortsätt på samma linje MS, ni gör mycket rätt just nu

Medlem
Skrivet av Molotov:

Köper prenumeration när det är nått intressant att spela.
Har ingen stående prenumeration bara för att spela en massa småspel.

Precis samma här. Fantastisk tjänst när man vet att man vill spela något specifikt spel under en kortare tid och inte vill punga ut 500 spänn.

Medlem

Imorgon får ni ha en snabbkoll gällande Playstation Extra/Premium!

Medlem

Ingen stående prenumeration. Jag köpte en månad nyligen enbart för en gejmingkväll med en polare. Men det är inte många spel som är intressanta för mig just för tillfället.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Hur funkar det med molnströmning? Är det inkluderat med alla spelen de har på Game Pass? Något sådant hade gjort mig apglad då man sluppit köpa en ny konsol eller dator för att lira deras egna spel (åtminstone).

Ja, som jag förstår funkar alla tror jag, men bara vissa som fungerar med touch om man tänkt spela via mobilen vilket jag inte förstår att någon vill.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Tipsa gärna om vilka som är era bästa spel på gamepass just nu så får jag kika om det är något som passar mig.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Redaktör
Skrivet av ThatGreek:

Imorgon får ni ha en snabbkoll gällande Playstation Extra/Premium!

Vi hade det när nya PS Plus släpptes - här.


signatur
12
Skriv svar