Första teasern från Cyberpunk 2077-expansionen Phantom Liberty

Robot
Första teasern från Cyberpunk 2077-expansionen Phantom Liberty

Release 2023, med en comebackande Keanu Reeves.

#cyberpunk-2077


Medlem

Det känns som att när jag väl drar tummen ur röven och spelar Cyberpunk 2077 så lär det leva upp till mina förväntnignar. Releasen satte dem ju ganska lågt men de har höjts sedan dess. Bara vi slipper att utvecklarna får ta skit igen för att ledningen bajsar ned sig för att de pressar marginalerna så hårt att de slinker igenom underkläderna.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Får goosebumps. 2023 känns bra, eftersom fler kommer få tag på series s, x och ps5 samt att rtx 3060 kommer finnas tillgänglig för runt 2500kr-3000kr.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Redaktör
Ponny
Skrivet av Proximately:

Det känns som att när jag väl drar tummen ur röven och spelar Cyberpunk 2077 så lär det leva upp till mina förväntnignar. Releasen satte dem ju ganska lågt men de har höjts sedan dess. Bara vi slipper att utvecklarna får ta skit igen för att ledningen bajsar ned sig för att de pressar marginalerna så hårt att de slinker igenom underkläderna.

Målande beskrivning! 🧑‍🎨


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

You're breathtaking 🤩

Medlem

Woop woop längtar. Ser riktigt nice ut. Mer av ett av de bästa spelen någonsin. Taggad som fan. Speciellt stadia versionen. Skönt att dom skippade old gen

Medlem
Skrivet av Proximately:

Det känns som att när jag väl drar tummen ur röven och spelar Cyberpunk 2077 så lär det leva upp till mina förväntnignar. Releasen satte dem ju ganska lågt men de har höjts sedan dess. Bara vi slipper att utvecklarna får ta skit igen för att ledningen bajsar ned sig för att de pressar marginalerna så hårt att de slinker igenom underkläderna.

Jag funderar på en andra spel geni gång, för se vad som skett, är nog en hel del kan jag tänka mig.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Dom släppte mod-verktyg också, och där kommer vi nog se mest nytt content komma ifrån.

Inaktiv

Avvaktande. Kan någon påminna mig om vad CD project gjorde för att hindra eller försvåra recensioner? Var det att de inte gav ut konsolversioner till recensenter eller hur var det?

Edit: Efter lite googlande var det så att CD Project inte gav ut konsolversioner till recensenter.
"CD Projekt Red Apologizes For Not Showing Last-Gen Cyberpunk 2077 Before Launch, Offers Refunds [Update]"
https://www.usgamer.net/articles/cd-projekt-red-apology-last-...

Medlem

Hur är spelet i dagsläget? Buggfritt? Har dom fixat saker som tex teleporterande poliser?

Medlem

När ska Bennet ge sig på det då?
Känns som att han kan hur CDPR tänker och är den bästa kvalitetsstämpeln på att det är redo att spelas.

Medlem

Medan 2077:s spelvärld kändes på tok för fattig på liv och inlevelse så var det ju karaktärerna och berättelserna som lyfte spelet, och det är lite av de vibbarna jag får från den här trailern, men vi får se om det bara är önsketankar. Hoppas dock innerligt att det blir riktigt bra!

Medlem

Najs, då hinner jag avnjuta Cyberpunk 2077 med bra framerate då jag förhoppningsvis hunnit byta grafikkort

Medlem

Phantom (pain) (sons of) Liberty

Gen
Medlem

Ja tack! Dessutom lär man väl fått tag på ett 4090 alt. 4080 tills dess

Medlem
Skrivet av jehuty:

Hur är spelet i dagsläget? Buggfritt? Har dom fixat saker som tex teleporterande poliser?

Old gen versionerna bör fortfarande undvikas. De var och är under all kritik. Har kört det på PS5 och det flyter på bra. En del buggar, men inget som förstör spelupplevelsen.

Efter att känslorna kring att det var århundrades besvikelse lagt sig så är spelet ändå ett okej lir. Får ett 6 av 10 på currentgen konsol med två års uppdateringar. Vid release på oldgen fick det 1 av 10.

Skulle summera spelet på följande vis:
1. Snyggt men livlöst.
2. Intressant historia men alldeles för långa konversationer.
3. Ett okej fps men ett dåligt RPG.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Hur är spelet i dagsläget? Buggfritt? Har dom fixat saker som tex teleporterande poliser?

Det är sci-fi, teleportande poliser är väl ingen bugg det är en feature

Medlem

Förhoppningsvis har expansionen verklig substans. Mitt problem med huvudspelet är att själva spelet är spelbart visst, men egentligen inte erbjuder någonting unikt eller specielt. Det är nästan ett tomt skal bara. Du kan inte gå in i 95 % av byggnaderna, det finns inga meningsfulla sidouppdrag, alla fordon kör i princip likadant och alla uppdrag är praktiskt taget desamma.

Medlem
Skrivet av Gen:

Ja tack! Dessutom lär man väl fått tag på ett 4090 alt. 4080 tills dess

Hur kan du motivera ett köp av 4090? Lär kosta över 20000kr.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Hur kan du motivera ett köp av 4090? Lär kosta över 20000kr.

Har man intresse och inga problem ekonomiskt så varför inte. Folk som spelar golf, fiskar eller andra intressen kan också lägga mycket pengar på utrustning.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Har man intresse och inga problem ekonomiskt så varför inte. Folk som spelar golf, fiskar eller andra intressen kan också lägga mycket pengar på utrustning.

Absolut. Men det är kul höra hur folk motiverar, och hur de tänkrr något får kosta i förhållande till ens inkomster.


signatur

Memento Mori

Medlem

Jag hoppar på tåget så snart ett 4080 sitter i burken


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Förhoppningsvis har expansionen verklig substans. Mitt problem med huvudspelet är att själva spelet är spelbart visst, men egentligen inte erbjuder någonting unikt eller specielt. Det är nästan ett tomt skal bara. Du kan inte gå in i 95 % av byggnaderna, det finns inga meningsfulla sidouppdrag, alla fordon kör i princip likadant och alla uppdrag är praktiskt taget desamma.

Sidouppdragen är faktiskt unika, men alla gigs och ncpd scanner uppdragen känns jävligt copy paste.

Gen
Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Hur kan du motivera ett köp av 4090? Lär kosta över 20000kr.

Hur vet du det? Det är svårt att spekulera kring priser pga stora lager av den äldre generationen, att AMD/Intel också släpper samtidigt samt att inflationen/energikrisen är som den är. Allt detta lär kraftigt påverka vad folk är beredda att betala för ett grafikkort denna höst.

Medlem

Spelade CP ett par timmar, var helt Ok. Skulle sedan sätta mig och spela klart ett par veckor senare. Startade upp spelet, gick runt lite men kunde inte motivera mig att fortsätta. Kanske skall ge det ett nytt försök snart.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Fattar inte död värld argumentet, tycker det är fullt med liv överallt.. bryr mig inte om inte varje NPC har ett simulerat liv eg. Dom ska bara finnas där för min immersion. Vad ska jag interagera med alla NPCs för?

Gillar också copy paste grejjerna, vill ju ta alla chanser jag får att blasta/hugga/hacka bad guys.. är för lite sånt i min mening!

Kört igenom på 1080ti 1440p, ser ut och flyter svinbra.

Allt Keanu bös är jag inget fan av men det är ju ståryn vad ska man göra..

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Absolut. Men det är kul höra hur folk motiverar, och hur de tänkrr något får kosta i förhållande till ens inkomster.

Marknaden för high end är troligen inte så stor. De flesta verkar vilja sikta på mellan eller lägre segment .

Problemet som jag ser det, förutom läget vi har i världen idag med inflation och kronans värdeminskning, brist på halvledare, är att många är villiga att betala överpriser. Detta påverkar oss andra indirekt genom att nvidia och amd trissar upp priserna för alla segment för att de vet vad folk är villiga att betala.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Sidouppdragen är faktiskt unika, men alla gigs och ncpd scanner uppdragen känns jävligt copy paste.

NCPD är copy/paste absolut men Gigsen kan i vissa avseenden bli långa som ett Sidouppgra, bränner man igenom alla gigs så märker man ben variation.

Medlem
Skrivet av Ikaruga:

Old gen versionerna bör fortfarande undvikas. De var och är under all kritik. Har kört det på PS5 och det flyter på bra. En del buggar, men inget som förstör spelupplevelsen.

Efter att känslorna kring att det var århundrades besvikelse lagt sig så är spelet ändå ett okej lir. Får ett 6 av 10 på currentgen konsol med två års uppdateringar. Vid release på oldgen fick det 1 av 10.

Skulle summera spelet på följande vis:
1. Snyggt men livlöst.
2. Intressant historia men alldeles för långa konversationer.
3. Ett okej fps men ett dåligt RPG.

Hur menar du livlöst?
Folk överallt, småuppdrag och dynamiska händelser bakom varje hörn.
Jämför man med andra open world spel så är detta helt klart det med mest dynamik och liv.
Finns inget annat modernt RPG där valen då gör kan ha så stor inverkan på fortsättningen, om du byter jacka kan det dyka upp i en konversation lixom.

Medlem
Skrivet av Gen:

Hur vet du det? Det är svårt att spekulera kring priser pga stora lager av den äldre generationen, att AMD/Intel också släpper samtidigt samt att inflationen/energikrisen är som den är. Allt detta lär kraftigt påverka vad folk är beredda att betala för ett grafikkort denna höst.

Herregud, hängde du inte med 3080 och de priserna? Stora lager är irrelevant när de fortfarande kostar 10000kr.

Om det är sant att 4080 blir 70% snabbare än 3080 lär vi få se repris av förra generationens priser, i alla fall tills efterfrågan mättas. Jag kommer skrika av lycka om jag lyckas få tag på ett 4080 för 10000kr. Och ett 4090 blir, precis som 3090 var i förhållande till 3080, i stort sett dubbelt så dyrt.


signatur

Memento Mori

12
Skriv svar