Systemkraven för CoD: Modern Warfare 2 är snälla

Robot
Systemkraven för CoD: Modern Warfare 2 är snälla

Betan går att spela på lastgammal hårdvara.

#call-of-duty, #modern-wafare-2


Medlem

Var inte särskilt lastgammalt...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Var inte särskilt lastgammalt...

GTX 670 är 10 år gammal. ett år yngre än skyrim.

Medlem
Citat:

25 GB lagring

25GB låter optimistiskt. Modern Warfare 2019 ligger på 184GB

EDIT: Om det inte är specifikt för betan då. Undrar om några andra krav kommer ändras med spelrelease i så fall?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

25GB låter optimistiskt. Modern Warfare 2019 ligger på 184GB

EDIT: Om det inte är specifikt för betan då. Undrar om några andra krav kommer ändras med spelrelease i så fall?

Högst sannolikt förändrade systemkrav till skarp release, ja. Killgissar att grundprodukten kommer ta 120 GB på disken, men att talet kommer öka med uppdateringar.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av quadratis:

GTX 670 är 10 år gammal. ett år yngre än skyrim.

Jag har ett sådant kort på min vanliga dator, för var dag som går tror jag att Jag lever i en tidsbubbla.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

25GB låter optimistiskt. Modern Warfare 2019 ligger på 184GB

EDIT: Om det inte är specifikt för betan då. Undrar om några andra krav kommer ändras med spelrelease i så fall?

Skrivet av FRULZ:

Högst sannolikt förändrade systemkrav till skarp release, ja. Killgissar att grundprodukten kommer ta 120 GB på disken, men att talet kommer öka med uppdateringar.

MW 2019 är ju så stort till stor det pga warzone. Som jag förstått det hela så kommer MW2 (2022) vara separat från warzone 2. Men håller med om att 25gb låter lite väl optimistisk skulle gissa på att det landar på ca 50-60gb iaf.

Medlem
Skrivet av Welo:

MW 2019 är ju så stort till stor det pga warzone. Som jag förstått det hela så kommer MW2 (2022) vara separat från warzone 2. Men håller med om att 25gb låter lite väl optimistisk skulle gissa på att det landar på ca 50-60gb iaf.

Warzone tar ungefär upp lika mycket som den summerade resten, d.v.s. runt 90 GB. Min sista killgissning är att det landar på 90 GB < x < 120 GB. Men fi får se. Eller så har de som ett resultat av allt gnäll sist, lyckats sjukt bra med någon färsk komprimeringsteknik


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Inaktiv

Så ganska exakt samma specs som nuvarande WZ, det känns lite illavarslande på något sätt men samtidigt skönt att många kan spela trotts sketen hårdvara.

Medlem

Rekommenderat säger inte alls hur spelet kommer att flyta eller i vilka inställningar. Fler borde göra en sådan guide. Allt annat är inkompetens.

Medlem

Men Vanguard hade högre systemkrav.


signatur

autograph

Medlem

Min tanke (om än lite konspiratorisk) är att utvecklarna med vilje håller nere grafik/systemkraven för att tjäna maximalt med deg. Att exkludera så få som möjligt från kassakon

1
Skriv svar