En halv miljon Call of Duty-konton har stängts av

Robot
En halv miljon Call of Duty-konton har stängts av

Det jobbas hårt med att minska hat och provokationer bland CoD-spelare.

#call-of-duty


Medlem

spännande. antar i nate higgers är en sådan som blivit tagen. stötte på i CoD Vanguard för längesedan.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

"provokationer"
Extremt löst don't you think
Vem är det som bestämmer vad som är provocerande eller inte
Sen när det kommer till hat
Kan man inte stänga av voice och text chat i spel nuförtiden?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Geeks Gaming
Skrivet av Godofcheese:

"provokationer"
Extremt löst don't you think
Vem är det som bestämmer vad som är provocerande eller inte
Sen när det kommer till hat
Kan man inte stänga av voice och text chat i spel nuförtiden?

Folket bakom spelet bestämmer vad som är provocerande eller ej.
Varför ska folk insistera på att uppföra sig som en rövhatt är en mänsklig rättighet och att resten av världen måste anpassa sig?

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Folket bakom spelet bestämmer.
Varför ska folk insistera på att uppföra sig som en rövhatt är en mänsklig rättighet och att resten av världen måste anpassa sig?

Ja, jag skrattar extra för mig själv när små ettriga "gamers" som tror dom har nån sorts fristqad att bete sig hur som helst i onlinespel.
Det är sådana där no life mamas boys nere i källaren.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Folket bakom spelet bestämmer.
Varför ska folk insistera på att uppföra sig som en rövhatt är en mänsklig rättighet och att resten av världen måste anpassa sig?

Vi överlevde det utan större problem i princip vartenda spel under 00-talet. Så länge voip inte är tvingande borde det räcka, sen är det ju fint om man ger användaren möjlighet att stänga av textchatten också.

Men häxjakten på att banna och stänga av konton känns verkligen som en del av den kränkta generationen. Vi ser ju överallt hur detta "maktspel" missbrukas minst lika mycket av de som bannar, oavsett om det är ett spel eller tuben. "My way or teh highway", men visst det är deras eget spel 😜

Inaktiv
Skrivet av heady89:

Vi överlevde det utan större problem i princip vartenda spel under 00-talet. Så länge voip inte är tvingande borde det räcka, sen är det ju fint om man ger användaren möjlighet att stänga av textchatten också.

Men häxjakten på att banna och stänga av konton känns verkligen som en del av den kränkta generationen. Vi ser ju överallt hur detta "maktspel" missbrukas minst lika mycket av de som bannar, oavsett om det är ett spel eller tuben. "My way or teh highway", men visst det är deras eget spel 😜

Är det inte bättre att vi (gamers) lär oss att bete oss och att handlingar har konsekvenser än att skiten ska få flöda fritt?

Redaktör
Skrivet av Godofcheese:

"provokationer"
Extremt löst don't you think
Vem är det som bestämmer vad som är provocerande eller inte
Sen när det kommer till hat
Kan man inte stänga av voice och text chat i spel nuförtiden?

Skrivet av heady89:

Vi överlevde det utan större problem i princip vartenda spel under 00-talet. Så länge voip inte är tvingande borde det räcka, sen är det ju fint om man ger användaren möjlighet att stänga av textchatten också.

Men häxjakten på att banna och stänga av konton känns verkligen som en del av den kränkta generationen. Vi ser ju överallt hur detta "maktspel" missbrukas minst lika mycket av de som bannar, oavsett om det är ett spel eller tuben. "My way or teh highway", men visst det är deras eget spel 😜

"Provokationer" var min formulering. Finns inga detaljer om vad som gjorts i deras inlägg, och jag ser ingen anledning att leta fram det - poängen går fram ändå.

Det är spelmakarna som bestämmer vad som är okej eller inte - förstås. Vill de stänga av folk som beter sig som arslen har de all rätt att göra det. Ungefär som att du har rätt att slänga ut folk från en fest som du arrangerar.

Rent allmänt tycker jag det är bra att pissigt beteende inte accepteras. Det är som att vissa blir kränkta för att de inte får kränka andra. Så funkar det typ ingen annanstans i samhället, så varför ska det göra det på nätet. Man måste inte alltid vara jättetrevlig, men man ska behandla folk respektfullt.


signatur
Skrivet av anon_119148:

Är det inte bättre att vi (gamers) lär oss att bete oss och att handlingar har konsekvenser än att skiten ska få flöda fritt?

Ja, skicka iväg dem på stora internat där de kan lära sig krångliga ord som "hänsyn" och små övningar som syftar till att lära sig att tygla sig.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Problemet är när reglerna inte används lika för alla.

På Youtube, Twitter, Instagram är det rätt tydligt att regler är olika för olika personer (fast de gör sig skyldig till samma regelbrott), är det någon som tror Sony/MIcrosoft eller Nintendo skulle behanda personer på något annat sätt?


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Geeks Gaming
Skrivet av heady89:

Vi överlevde det utan större problem i princip vartenda spel under 00-talet. Så länge voip inte är tvingande borde det räcka, sen är det ju fint om man ger användaren möjlighet att stänga av textchatten också.

Men häxjakten på att banna och stänga av konton känns verkligen som en del av den kränkta generationen. Vi ser ju överallt hur detta "maktspel" missbrukas minst lika mycket av de som bannar, oavsett om det är ett spel eller tuben. "My way or teh highway", men visst det är deras eget spel 😜

Nja, jag är nog mer för att alla ska kunna ta del av underhållning man köpt för sina pengar utan att behöva begränsa dess funktioner 🤷‍♂️

Kan man inte följa de uppsatta reglerna för ett spel är det ju bättre att inte köpa spelet, så slipper man bli bannad

Medlem

Helt rätt. Stäng av barnen som skriker i micken, så lär de sig en läxa till nästa gång.

Skrivet av Mithos-SWE:

Problemet är när reglerna inte används lika för alla.

På Youtube, Twitter, Instagram är det rätt tydligt att regler är olika för olika personer (fast de gör sig skyldig till samma regelbrott), är det någon som tror Sony/MIcrosoft eller Nintendo skulle behanda personer på något annat sätt?

Det borde vara enklare att för spelföretagen att hålla en konsekvent linje.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av heady89:

Vi överlevde det utan större problem i princip vartenda spel under 00-talet. Så länge voip inte är tvingande borde det räcka, sen är det ju fint om man ger användaren möjlighet att stänga av textchatten också.

Men häxjakten på att banna och stänga av konton känns verkligen som en del av den kränkta generationen. Vi ser ju överallt hur detta "maktspel" missbrukas minst lika mycket av de som bannar, oavsett om det är ett spel eller tuben. "My way or teh highway", men visst det är deras eget spel 😜

Det här klassiska "Det har alltid varit så" för att slippa skapa en förändring.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Är det inte bättre att vi (gamers) lär oss att bete oss och att handlingar har konsekvenser än att skiten ska få flöda fritt?

Kan vara trevligt att sträva efter på en rimlig nivå.

Skrivet av Tomas Helenius:

"Provokationer" var min formulering. Finns inga detaljer om vad som gjorts i deras inlägg, och jag ser ingen anledning att leta fram det - poängen går fram ändå.

Det är spelmakarna som bestämmer vad som är okej eller inte - förstås. Vill de stänga av folk som beter sig som arslen har de all rätt att göra det. Ungefär som att du har rätt att slänga ut folk från en fest som du arrangerar.

Rent allmänt tycker jag det är bra att pissigt beteende inte accepteras. Det är som att vissa blir kränkta för att de inte får kränka andra. Så funkar det typ ingen annanstans i samhället, så varför ska det göra det på nätet. Man måste inte alltid vara jättetrevlig, men man ska behandla folk respektfullt.

Jag tycker att förr när man hade dedikerade servrar (för användarna) var man lite mer herre i eget hus på en ganska vettig nivå. Man vart inte avstängd från hela spelet. Missförstå mig rätt, jag är inte för pissigt beteende utan det handlar snarare om kostnaden för att konstla fram någon form av utopi.

Som någon här nämnde är riktlinjerna från både spelmakare och plattformar ofta väldigt luddiga, inte minst när de väl appliceras. Kan man hålla en konsekvent linje och då dra den för alla så blir det åtminstone mer trovärdigt. Rocket League vet jag presenterar exempelvis screenshot på missbrukat beteende i chatten så att du själv i alla fall får se varför de bannade dig snarare än "You broke our guidelines".

Inlägg redigerat /Tomas

Redaktör

Inlägg borttagna.

Hörni. Lyft nivån på diskussionen. Provokationer och politiska stämplar på meningsmotståndare behövs lika lite här som i CoD-spelen. Ni kan bättre.

(Annars kanske jag ber CoD-städarna om hjälp...)


signatur
Inaktiv
Skrivet av Godofcheese:

"provokationer"
Extremt löst don't you think
Vem är det som bestämmer vad som är provocerande eller inte
Sen när det kommer till hat
Kan man inte stänga av voice och text chat i spel nuförtiden?

I detta fallet gissar jag på Activision. Dom bestämmer vad deras riktlinjer är. Så får man följa dom om man ska vara med och leka.

Ska man behöva stänga av voice/text chatt för att andra inte kan sköta sig?

Medlem
Skrivet av anon_332944:

I detta fallet gissar jag på Activision. Dom bestämmer vad deras riktlinjer är. Så får man följa dom om man ska vara med och leka.

Ska man behöva stänga av voice/text chatt för att andra inte kan sköta sig?

Skitsnack och hat har ALLTID existerat i spel, och det är inte en sak som är exklusiv till spel heller
är så med sporter irl också, där det handlar om att vinna och förlora

In the olden days så hade man lite mer tjock hud tror jag också
Mute, block, ignore är inte nya grejer

(Sen säger jag inte att det är okay att vara ett svin på nätet)


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Geeks Gaming
Skrivet av Godofcheese:

Skitsnack och hat har ALLTID existerat i spel, och det är inte en sak som är exklusiv till spel heller
är så med sporter irl också, där det handlar om att vinna och förlora

Och därför finns ”unsportsmanlike conduct” i sport också

Bara för något ALLTID har funnits betyder det inte att det är rätt med dagens mått.

Gaming har ju rört sig från att vara en liten hobby till att finnas i princip varje hem, det påverkar ju en del.
Många av tillverkarna vill nog inte att deras betalande kunder ska behöva stå ut med idioter, så man gör sig av med idioterna 🤷‍♂️

Inaktiv
Skrivet av Godofcheese:

Skitsnack och hat har ALLTID existerat i spel, och det är inte en sak som är exklusiv till spel heller
är så med sporter irl också, där det handlar om att vinna och förlora

In the olden days så hade man lite mer tjock hud tror jag också
Mute, block, ignore är inte nya grejer

(Sen säger jag inte att det är okay att vara ett svin på nätet)

Många verkar missa en grundläggande poäng. Det är inte dina eller mina synpunkter om vad som är okej eller inte.

Det är ju dom som står bakom plattformen som gör det. Det är upp till oss att följa deras riktlinjer. Ska man spela just CoD så får man följa deras regler.

Tjockhudad eller inte. Bryter man mot deras regler så får man ta konsekvenserna. Varför det är så svårt att förstå för många är ofattbart i sig.

Ni följer väl regler på era arbetsplatser t ex

Medlem

Skulle behövas rensas i Cs go också. Sjukt klimat emellanåt när man spelar casual och comp.
Sen verkar inte VAC fungera så bra. Så mycket fuskare den senaste tiden.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Skitsnack och hat har ALLTID existerat i spel, och det är inte en sak som är exklusiv till spel heller
är så med sporter irl också, där det handlar om att vinna och förlora

In the olden days så hade man lite mer tjock hud tror jag också
Mute, block, ignore är inte nya grejer

(Sen säger jag inte att det är okay att vara ett svin på nätet)

Jag skulle få ett rött kort i innebandyn om jag skulle säga saker som sägs i chatten. Varför ska det accepteras i spel?

Medlem

Helt rätt att sparka ut toxic idioter!

Det hade kanske fungerat snabbare om de som bannats från ett spel får högre priser på nya spel?
Eller måste betala fullpris på allt.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Geeks Gaming
Skrivet av hannes.theorell:

Det hade kanske fungerat snabbare om de som bannats från ett spel får högre priser på nya spel?
Eller måste betala fullpris på allt.

Hehe, nja lite väl hårt kan jag tycka

Konsekvens i all ära men där måste finnas en uppmuntran till att lära och bättra sig

Skrivet av NordhNet:

Hehe, nja lite väl hårt kan jag tycka

Konsekvens i all ära men där måste finnas en uppmuntran till att lära och bättra sig

Belöna gott uppförande med bättre priser.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Är inte förvånad det verkar ju som att ruttna personer söker sig till CoD av någon anledning! När jag är i ett Halo party är det alltid glada miner och skojas friskt och förlorar man är det fortfarande lika kul. Men när jag är i ett CoD party kastar man skit på varandra och folk tappar fort humöret, inte alls lika kul. Säger inte att det alltid är så och att alla har samma upplevelse. Det är bara min iakttagelse.

1
Skriv svar