Diskutera - Vilket spel har du lagt flest timmar i?

Medlem

World of Warcraft under TBC. Jag kunde lira 10-12 timmar om dagen. Därefter måste det nog vara L4D 2, där jag ligger på uppemot 5000 timmar.

Medlem

För mig är det nog Rift och efter det Elite II på den gamla goda tiden. Har bra många timmar i QW också, dock ingen statistik över det.

Medlem

World of Warcraft - Det är liksom inte ens en diskussion där, bodde i den där världen i typ 16 år eller något..

Medlem

EVE Online: många tusen timmar.
Hearthstone Battlegrounds: 1303 timmar
Slay the Spire: 587 timmar

Medlem

Arma 3 -- 8213 timmar och ökar än idag.


signatur

Kvalificerad internetfrämling.

Medlem

Gissningsvis Guitar Hero 3 men de vette tusan har lagt ner extremt mycket tid på många spel.

FM-guru
F.d. Sisyr

Ett antal tusen timmar i Football Manager-serien har det hunnit bli med åren. Närmare 7 800 bara på Steam (FM12-22) räknade jag nu... Jösses. Nu består väl förvisso rätt många av dessa timmar av att ha spelet igång samtidigt som jag gör annat, men ändå.

Medlem

Anarchy Online kanske, efter de Diablo 3. Då e de tusentals timmar

Medlem

World of warcraft är ohotat nummer ett med åratal /played. 7 days to die är en nog en tvåa fast med bara 3500 timmar spelade.

Medlem
Skrivet av KoP:

Ports of Call. Har sparningar ifrån 1994 fram tills 2021 på disketten. Idag avnjuts dock spelet via A500 Minin.

Fan vad jag älskade det spelet på min Amiga på 90-talet. Tyvärr var jag så jäkla kass på att parkera fartygen att jag kraschade för jämnan. Dessutom gjorde det inte spelet enklare när engelskan inte var på topp på den tiden så man visste inte vad all text och alla knappar betydde exakt. Men otroligt roligt var spelet ändå.

Mitt bidrag till tråden: Antagligen Everquest.

Medlem

Iracing, sen 2008 och såklart toon blast

Medlem

Wow inget annat är nära. Men LOL har man spelar rätt mkt med.

Medlem

Diablo 3 alla gånger. Långt över tusen timmar. D2R kanske 500 timmar.
När det kommer till single player är det svårare.
På senare tid har jag väl lagt över 100 timmar i Stardew valley och ca 150 timmar i FF12 remake (den där Seitengaart var sjukt svår att få). Breath of the wild också över 100 timmar förstås och likaså Octopath Traveler och Bravely default spelen. Nu är det dock torka och sällan jag lägger mer än ett par timmar på ett spel pga småbarn. Undrar om man någonsin får samma tid för spel igen.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Fallout 4 ligger längst med över 626 timmar, kört med massa moddar och klarat hela flera ggr förstås.
RDR 2 är 500+ timmar nånting, men har inte det på steam så ser ej. 2 genomspelningar, 87% completion.


signatur

//monster

Medlem

Rocket League med strax över 2000 timmar. Sedan hade jag några år då jag var inne på racing sims då blev det några tusen timmar på r3e, assetto och Ams.

Medlem

Barn, jobb och hus. Har inte tid att spela som förr men när jag får lite egen tid så blir det DCS

Medlem

Path of Exile - 1687 timmar.
WOW - Vet ej men MÅNGA! Spelat alla expansioner.

Medlem
Easy

Skyrim har spenderat galet många timmar där.


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

World of Tanks är det enskilda spel jag spenderat mest tid i. Vet inte hur många timmar det blev till slut men jag spelade det väldigt mycket under 1,5 års tid.

Jag kände till slut att det fick räcka och slutade eftersom det finns så många andra spel jag också vill prova på.

Annars är det mest olika typer av single player-spel där jag har speltid på 100-150 timmar eller så, till exempel Red Dead Redemption 2 (97 % completion).

Medlem

Dota 2 utan tvekan. Lirat sedan closed beta 2011.
https://i.ibb.co/WGh95Yr/dota2.png

Medlem

Wow, som någon sa, kommer att bli det spel jag spelat mest tills den dagen jag dör. Vi talar inte om tusentals timmar här, nej då det handlar om ÅR i speltid, på endast en karaktär... Sedan hade jag flera jag spelade rätt mycket med under de expansioner jag var aktiv.

Vill inte ens tänka tanken på den sammanlagda tiden på "/played", idag.

Medlem

Inte helt lätt att säga, Steam verkar inte komma ihåg playtime från det jag startade kontot. Jag hade dessutom ett annat konto några år innan jag startade det jag har idag. Men jag skulle gissa

World of warcraft
Heroes of the storm
Lost Ark
Call of duty modern warfare 2
Terraria
Diablo 3

Medlem

Quake 3 RA och WoW utan tvekan, galet att man kunde vara så fast.

Medlem

World of Warcraft utan tvekan. Går inte att räkna längre.


signatur

Trust is for fools...

Medlem

Heroes of the Storm för min del. Inte vansinnigt mycket, men uppskattningsvis kring 2000 timmar från betan fram till idag.

StarCraft och StarCraft 2 ligger nog båda på minst 500 timmar. Kanske det dubbla. (Men det är ändå bara en bråkdel av all tid jag tittat på det som e-sport)

Skyrim, Morrowind och Civ V ligger alla kring 300-400 timmar.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

KoP
Medlem
Skrivet av Mortac:

Fan vad jag älskade det spelet på min Amiga på 90-talet. Tyvärr var jag så jäkla kass på att parkera fartygen att jag kraschade för jämnan. Dessutom gjorde det inte spelet enklare när engelskan inte var på topp på den tiden så man visste inte vad all text och alla knappar betydde exakt. Men otroligt roligt var spelet ändå.

Mitt bidrag till tråden: Antagligen Everquest.

Ja det är inte det lättaste såvida man inte äger det fetaste skeppet med sidomotorer. Annars brukar jag bara backa ut ur hamnen om hamnarbetarna strejkar. Man får dock betala böter men man slipper iaf docka fartyget själv.

Medlem

World of Warcraft

Chefredaktör
Skrivet av KoP:

Ports of Call. Har sparningar ifrån 1994 fram tills 2021 på disketten. Idag avnjuts dock spelet via A500 Minin.

Åh, vilka minnen! Hur många timmar har man inte lagt på rutten Sidney-Rio!

Chefredaktör

Utan inbördes ordning: Wow, 7 days to die, Football Manager-serien, Civ-serien.

KoP
Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Åh, vilka minnen! Hur många timmar har man inte lagt på rutten Sidney-Rio!

Själv väljer jag oftast rutten London <-> Karachi. Den är kort och brukar ge rätt bra avkastning.

Skriv svar