Rockstar bekräftar GTA 6-läckan - intrång låg bakom

Robot
Rockstar bekräftar GTA 6-läckan - intrång låg bakom

Men arbetet fortsätter som planerat, lovar man.

#grand-theft-auto, #gta-6, #rockstar


Medlem

Oskönt gjort! men jag gillar lite ny mekanik i spel

Medlem

Låt hypen komma!

Medlem

Såg Youtube-video om att hackaren hade begärt lösensumma för att inte läcka mer material, eller hela källkoden, så detta kom inte som en chock för mig direkt. Men ändå väldigt fult gjort! Hoppas personen i fråga kläms åt ordentligt! Men det åt sidan är jag ändå väldigt pepp på spelet, kan bli hur bra som helst med denna Bonny&Clyde-story!

Medlem

Det kommer säkert vara bra spel, men kändes som mer av samma? inte mycket utveckling har skett
nu tittade jag inte allt men nån som såg nå extra godbitar?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det kommer säkert vara bra spel, men kändes som mer av samma? inte mycket utveckling har skett
nu tittade jag inte allt men nån som såg nå extra godbitar?

Det verkar vara en tidigare version så det har väl utvecklas en del hoppas jag.

Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det kommer säkert vara bra spel, men kändes som mer av samma? inte mycket utveckling har skett
nu tittade jag inte allt men nån som såg nå extra godbitar?

Tror att den läckta källkoden och videorna vi ser är en rätt tidig version av spelet. Den har nog redan några år på nacken. GTA VI kommer ju inte släppas imorgon direkt heller så jag tror att de kommer få möjlighet att imponera på dig när de väl släpper legit material.

Medlem

Förstår varför Rockstar visar så lite som de gör innan spelet är "redo". Det som läckte såg ut som dåligt redigerat material från GTA Online, dödade hypen direkt.

Medlem

Som jag skrev i förra tråden så ser videon ut att vara från online läget o där kan man ju skapa vilken karaktärer som helst så det behöver inte betyda att man måste lira som man & kvinna (2 karaktärer) i story mode.

*** Personligen önskar jag lira som 1 karaktärer och det som en snubbe.
__________________
Angående läckan så känner jag nästan rätt åt R* och Take Two som jag börjat förakta pga. all jäkla girighet. De värsta jag vet är giriga företag.. men.. synd om spelet blir försenat pga. av läckan.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

eld
Medlem
Skrivet av kebbe:

Förstår varför Rockstar visar så lite som de gör innan spelet är "redo". Det som läckte såg ut som dåligt redigerat material från GTA Online, dödade hypen direkt.

Gäller ju i princip alla spel, det brukar alltid se ut som skit innan det närmar sig slutfasen.

Medlem

Inget företag vill att dess spel läcker ut såhär, när dom är redo att visa nåt så gör dom det själva, förbannade hacker as.

Medlem

Har kickat igenom allt läckt material nu och får ändå säga att det ser riktigt lovande ut, finns stor potential och de verkar experimentera med många funktioner som GTA V saknade. Ser fram emot att se trailern när den släpps.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Som jag skrev i förra tråden så ser videon ut att vara från online läget

Fanns knappast några färdiga spellägen i denna läckan. De experimenterar med olika karaktärer, scenarion och scener.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det kommer säkert vara bra spel, men kändes som mer av samma? inte mycket utveckling har skett
nu tittade jag inte allt men nån som såg nå extra godbitar?

Har sett genom allt, och det är i stort sett bara tekniska videor som man inte kan dra några som helst slutsatser från huruvida det bara blir mer av samma eller inte.

Det som är ganska klart är att de kommer köra med samma inventorysystem som RDR2 gjorde, där du inte har obegränsat med vapen på dig, och att du kommer behöva ha de större vapnen på ryggen. I videon ser man karaktärerna byta hand som de håller pistolen, i så du kommer säkert också kunna köra med en pistol i varje hand, som i RDR2.

Vet dock inte vad mer man väntar sig av ett GTA6 än mer av det samma, fast mer detaljerat och moderniserat?

Skrivet av CARTMAN:

Som jag skrev i förra tråden så ser videon ut att vara från online läget o där kan man ju skapa vilken karaktärer som helst så det behöver inte betyda att man måste lira som man & kvinna (2 karaktärer) i story mode.

*** Personligen önskar jag lira som 1 karaktärer och det som en snubbe.

Jag vet att det är många av er som innerligt hoppas att inte behöva spela som en kvinna, men ni borde nog förbereda er på att att bli besvikna. Läckan mer eller mindre bekräftar att det kommer vara två spelbara huvudkaraktärer i story mode: Jason och Lucia. En vit dude och en latina. Du kan ju kanske vänta tills det kommer en mod som ändrar Lucia till en dude, men då uppstår det kanske andra problem istället...

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Har sett genom allt, och det är i stort sett bara tekniska videor som man inte kan dra några som helst slutsatser från huruvida det bara blir mer av samma eller inte.

Det som är ganska klart är att de kommer köra med samma inventorysystem som RDR2 gjorde, där du inte har obegränsat med vapen på dig, och att du kommer behöva ha de större vapnen på ryggen. I videon ser man karaktärerna byta hand som de håller pistolen, i så du kommer säkert också kunna köra med en pistol i varje hand, som i RDR2.

Vet dock inte vad mer man väntar sig av ett GTA6 än mer av det samma, fast mer detaljerat och moderniserat?

Jag vet att det är många av er som innerligt hoppas att inte behöva spela som en kvinna, men ni borde nog förbereda er på att att bli besvikna. Läckan mer eller mindre bekräftar att det kommer vara två spelbara huvudkaraktärer i story mode: Jason och Lucia. En vit dude och en latina. Du kan ju kanske vänta tills det kommer en mod som ändrar Lucia till en dude, men då uppstår det kanske andra problem istället...

Hehe, nejdå så galen är jag inte att jag skulle modda ut kvinnan. Bara spelet blir kul att lira med en grym icke PK story så är jag nöjd. Men föredrar att lira som snubbe i spel. Därför skulle jag önska 1 karaktärer av manligt kön i nya GTA.

Det jag är mest nojig för är att spelet har blivit alltför PK då många tunga namn har slutat på R*. GTA ska vara mörkt o skitigt. Den kriminella världen är mörk.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

mest uppenbara medvetna läckan någonsin?

Medlem

Personligen skulle jag vilja skapa min egen karaktär. Oavsett vad dom gör så räknar jag med ett mästerverk. Har fortfarande inte spelat ett dåligt GTA så jag tror knappast att det här blir sämre.

Medlem

Hoppas att de satsar mycket mer på kampanjen med flera dlc. De kommer såklart satsa mest på online då det är där stora pengarna finns. Men förhoppningsvis ändå mycket mer på kampanjen jämfört med gta v.

Medlem
Skrivet av sebrock:

mest uppenbara medvetna läckan någonsin?

Vad skulle syftet vara?

Medlem
Skrivet av sebrock:

mest uppenbara medvetna läckan någonsin?

Haha herre gud.. detta är nog den mest uppenbart icke medvetna läckan någonsin. Hur går dina tankar? Jag är nyfiken..

Av det jag har sett så ser spelet inte intressant ut för mig över huvud taget. Visst, materialet kanske har ett par år på nacken, eller inte. Det vet vi ju inte förrns officiell info kommer. RDR2 var en stor besvikelse för mig, tror tyvärr att Rockstar kommer göra samma misstag igen.

Medlem

signatur

autograph

eld
Medlem
Skrivet av Spanska Loppan:

Av det jag har sett så ser spelet inte intressant ut för mig över huvud taget. Visst, materialet kanske har ett par år på nacken, eller inte. Det vet vi ju inte förrns officiell info kommer. RDR2 var en stor besvikelse för mig, tror tyvärr att Rockstar kommer göra samma misstag igen.

Det är nog ett högst personligt problem skulle jag säga.

Medlem
Skrivet av Spanska Loppan:

Av det jag har sett så ser spelet inte intressant ut för mig över huvud taget. Visst, materialet kanske har ett par år på nacken, eller inte. Det vet vi ju inte förrns officiell info kommer. RDR2 var en stor besvikelse för mig, tror tyvärr att Rockstar kommer göra samma misstag igen.

Samma misstag som med RDR2? Är nyfiken på vad det var för misstag. Bara för att du inte gillade det betyder det verkligen inte att det dåligt? Ett av de bästa spelen jag spelat och tekniskt det bästa fortfarande...

Medlem

Man kan se på en av polisbilarna att det är Vice City, då det står VCPD.
Sa jag hoppas verkligen att det stämmer, skulle vara guld!
Det här är med allt att döma en Pre-Alpha, så självklart kommer spelet att så betydligt bättre ut vid release. Kan inte vänta!

Skribent
Skrivet av krille1986:

Man kan se på en av polisbilarna att det är Vice City, då det står VCPD.
Sa jag hoppas verkligen att det stämmer, skulle vara guld!
Det här är med allt att döma en Pre-Alpha, så självklart kommer spelet att så betydligt bättre ut vid release. Kan inte vänta!

Det står även Vice City Metro på tunnelbanan. Så vi kan nog utgå från Vice City är platsen för GTA VI.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av sebrock:

mest uppenbara medvetna läckan någonsin?

Var också konspiratorisk men lät mig övertalas i den förra tråden. Men det är lite för mycket för att vara sant..

Skrivet av robbis:

Samma misstag som med RDR2? Är nyfiken på vad det var för misstag. Bara för att du inte gillade det betyder det verkligen inte att det dåligt? Ett av de bästa spelen jag spelat och tekniskt det bästa fortfarande...

Nu skrev ju jag att det var en "besvikelse för mig". Men nu har jag ändrat mig och proklamerar RDR2 att vara bland det mest överskattade spelen som finns, samt att "dead eye" är en glorifierad aimbot som en bra utvecklare hade kunnat att kringgå enkelt genom att ha medelmåttiga actionsekvenser.

Redaktör
Skrivet av Spanska Loppan:

Nu skrev ju jag att det var en "besvikelse för mig". Men nu har jag ändrat mig och proklamerar RDR2 att vara bland det mest överskattade spelen som finns, samt att "dead eye" är en glorifierad aimbot som en bra utvecklare hade kunnat att kringgå enkelt genom att ha medelmåttiga actionsekvenser.

Dead eye är ju frivilligt att använda.

Även jag har en del problem med RDR2, som stundals klent berättande, tveksam spelmekanik ibland och brister i tempot (spelet är alldeles för långt). Men överskattat tycker jag inte det är. Många saker håller oerhört hög kvalitet i teknik och detaljer, ligger på en nivå som få andra utvecklare - om några alls - når upp till. Som världen, detaljrikedomen, vissa delar av storyn och valmöjligheterna.


signatur
12
Skriv svar