Xbox Game Pass - September 2022 - Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - September 2022 - Part 2

Då var det dags för andra halvan av september att få sin laddning spel till Xbox Game Pass! Ingen dålig omgång heller med två släpp från first party-studios; Deathloop som äntligen hittar hem till Xbox och så full release av Grounded som spenderat lång tid i Game Preview men nu äntligen är klart.

Det blir som vanligt fler Dag 1-släpp: Spiderheck, Beacon Pines, Slime Rancher 2 (Game Preview), Moonscars, Prodeus och PAW Patrol Grand Prix kommer till Game Pass direkt vid release. Trefligt!

I övrigt så hittar Valheim till Game Pass på PC, Hardspace: Shipbreaker som sedan tidigare finns på PC-passet hittar till konsol och Let's Build a Zoo till båda i och med konsolreleaser av de sistnämnda.

I samband med Tokyo Game Show förra veckan så droppades det också några japanska alster in på tjänsten: Danganronpa V3: Killing Harmony, och Ni No Kuni: Wrath of the White Witch Remastered som får Xbox release samt Fuga: Melodies of Steel . Vi fick också se shadowdrops av Assassin's Creed: Odyssey och Amazing Cultivation Simulator.

Ytterligare ett gäng spel får stöd för touch-kontroller på mobil: Danganronpa V3: Killing Harmony, Grounded, Ni No Kuni: Wrath of the White Witch, Road 96, Shadowrun Returns, Shadowrun: Dragonfall, Shadowrun: Hong Kong, This War of Mine och Torment: Tides of Numenera.

Det kommer också nya Perks att hämta hem för Ultimate-medlemmar till Deathloop, Super Animal Royale och Assassin's Creed: Odyssey.

Första omgången spel för september hittas här: Xbox Game Pass - September 2022 - Part 1

Nya titlar:

Assassin's Creed: Odyssey (Ute nu, konsol+PC)

Danganronpa V3: Killing Harmony (Ute nu, konsol+PC+cloud)

Fuga: Melodies of Steel (Ute nu, konsol+PC)

Ni No Kuni: Wrath of the White Witch Remastered (Ute nu, konsol+PC+cloud)

Amazing Cultivation Simulator (Ute nu, PC)

Deathloop (20 sept, XSX|S+PC+cloud)

Hardspace: Shipbreaker (20 sept, XSX|S+cloud)

Spiderheck (22 sept, konsol+PC)

Beacon Pines (22 sept, konsol+PC+cloud)

Slime Rancher 2 (22 sept, Game Preview, XSX|S+PC+cloud)

Prodeus (23 sept, konsol+PC)

Moonscars (27 sept, konsol+PC+cloud)

Grounded (27 sept, konsol+PC+cloud)

Let's Build a Zoo (29 sept, konsol+PC+cloud)

Valheim (29 sept, Game Preview, PC)

PAW Patrol Grand Prix (30 sept, konsol+PC+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 30 september: AI: The Somnium Files, Astria Ascending, Dandy Ace, Dirt 4, Dirt Rally, Going Under, Lemnis Gate, Slime Rancher, Subnautica: Below Zero, The Procession to Calvary, Unsighted, Visage.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Beacon Pines ser supermysigt ut.

Deathloop, vad är Goldenloop Update? Är det bara lite extra innehåll de lagt till i Xbox-releasen, eller är det betal-DLC?

Medlem
Skrivet av Bennii:

Beacon Pines ser supermysigt ut.

Deathloop, vad är Goldenloop Update? Är det bara lite extra innehåll de lagt till i Xbox-releasen, eller är det betal-DLC?

det är nytt innehåll

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Bennii:

Beacon Pines ser supermysigt ut.

Deathloop, vad är Goldenloop Update? Är det bara lite extra innehåll de lagt till i Xbox-releasen, eller är det betal-DLC?

Goldenloop är en gratis update med lite nya färdigheter, vapen, upgrades, fiende och ett Extended Ending bland annat. Dessutom låser den upp cross-play pvp över alla plattformar.

Xbox-versionen har dessutom cross-save och cross-progression konsol/PC.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Sista minuten-tillägg!

Av oklar anledning så kom inte detta med i den officiella posten, men släpps på Game Pass den 23:e! Konsol och PC.

Uppdaterat.


signatur

Jump in.

Medlem

Assassin's Creed: Odyssey och Fenxy Rising kommer absolut att spelas.

Medlem

XGP bara blir sämre och sämre för varje månad. :/


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Är det någon som har bra koll på Moonscars? Är det ett bara ett visuellt spekltakel eller är det ett fullt legit, och coolt, metroidvania?

Skrivet av Beerceptulus:

XGP bara blir sämre och sämre för varje månad. :/

Sicka förväntningar du har. Kan ju knappt bli bättre än så här?!?! Detta är ju dessutom bara halva månaden.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Beerceptulus:

XGP bara blir sämre och sämre för varje månad. :/


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox

In other news... Som ni kanske märkt så har jag en liten disclaimer vid spel som lämnar Game Pass: "för den här gången". Det är ju så att en del spel återvänder efter ett tags bortavaro eller helt enkel ångrar sig och inte lämnar när det är sagt. Brukar inte vara några större väsen kring det men det här var lite roligt, från utvecklarna LinceWorks twitter:

Aragami 2 som skulle lämnat nu runt den 15 som jag skrev i månadens första tråd stannar alltså kvar på Game Pass. Skoj!

Källa


signatur

Jump in.

FM-guru
F.d. Sisyr

Amazing Cultivation Simulator rekommenderas till fans av genren. Ett djupt, väldigt eget (samt ganska janky) och kinesiskt Rimworld på magiska steroider.

Medlem

Deathloop var väll det som var intressant.
Men fyyy faen, subnautica below zero lämnar, redan.
Tur man inte började med det.
Blir väll köpa på steam nu.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Deathloop var väll det som var intressant.
Men fyyy faen, subnautica below zero lämnar, redan.
Tur man inte började med det.
Blir väll köpa på steam nu.

Sub Zero var kul, men väldigt kort. Du hinner spela klart det!

Medlem

Grym månad! Testade Deathloop igår kväll och jag kunde inte lägga ner det. Även fastnat i dreamlight valley med dottern, som har blivit ett guilty pleasure att spela själv.

Ni no kuni var riktigt vackert och jag ser fram emot att testa fullversionen av Grounded när det släpps.

Gnällkuk

Stronk!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Hullken:

Sub Zero var kul, men väldigt kort. Du hinner spela klart det!

Ok, men jag hinner nog endå inte. Har inte ens börjat och ör upptagen med andra spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

It's not a lake, it's an ocean

Paw Patrol hade jag tänkt köpa till sonen, då slipper jag det.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Molotov:

Deathloop var väll det som var intressant.
Men fyyy faen, subnautica below zero lämnar, redan.
Tur man inte började med det.
Blir väll köpa på steam nu.

Redan och redan... det har funnits ett år på Game Pass.

HLTB säger att det tar runt 20h så det klarar du!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Redan och redan... det har funnits ett år på Game Pass.

HLTB säger att det tar runt 20h så det klarar du!

Ok det kändes som det var nyss och man haft tanken att man ska spela det snart.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Molotov:

Ok det kändes som det var nyss och man haft tanken att man ska spela det snart.

Mhm, känner igen det där hehe.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag vill spela allt. Samtidigt!

Medlem

Testade deathloop tidigare idag och blev positivt överraskad. Nu vill jag bara hitta tid att spela också

Medlem

Deathloop är toppen.. Årets spel.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ingen som tycker det ska bli nice med Grounded?

Medlem
Skrivet av totte1015:

Ingen som tycker det ska bli nice med Grounded?

Jag är inte så mycket för survivalspel, men det är ändå något med settingen (Älskling, jag krympte barnen) som gör mig sugen att prova.

Skribent

Dottern är orimligt taggad på Slime Rancher 2.


signatur

"Writer and Fighter"

Ambassadör
Xbox
Skrivet av totte1015:

Ingen som tycker det ska bli nice med Grounded?

Jag! Testade på det lite när det släpptes i early access, verkade riktigt skoj med grym setting. Är inte mycket för early access, betas och liknande så har väntat på full release.

Väldigt skojsefriskt i co-op.


signatur

Jump in.

Medlem

Beacon Pines är verkligen skitsnyggt. Det är "enbart" ett visual novel spel. Men det har ändå en hel del att hämta om ni vill ha två mysiga sittningar.

Medlem

Vi måste diskutera Moonscars. Vad tycker vi om spel som premierar redan duktiga spelare?

Spelet låter dig samla på dig fördelar, små perks, som gör det uppenbart lättare. Men så fort du dör en gång förlorar du dessa. Dvs, spelet blir enklare för de spelare som redan är duktiga. Och vi andra buttonmashers, som skulle behövt lite stöd, får lida igenom spelet när svårighetsgraden är som svårast.

Bu sa Bill. Bä sa Bull. Vad tycker ni? (även killstreaks i t.ex. COD har lite samma effekt). För övrigt försöker spelet vara lite väl mycket souls för sitt eget bästa.

1
Skriv svar