Oklarheter om Call of Dutys framtid "en jättemöjlighet" för Battlefield, säger EA-chef
EA gnuggar händerna när Sony och Microsoft bråkar.
#battlefield, #call-of-duty, #ea, #microsoft, #sony
Fast BF är verkligen inte cod, en gång i tiden kanske man kunde konkurrera, men inte nu. Det är troligare att man spelar cod än bf, ganska mycket mera, även äldre cod.
Men det är ju nya gubbar vid rodret, kanske kommer man justera bf mera mot cod nu när det skall göras SP och allt möjligt.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Tveksamt om så vore fallet när Dice har släppt flertalet katastrofalt dåliga battlefield spel sedan BF4.
Håller fullständigt med om detta
Alltså jag hade kunnat gratis göra en 3 timmar PowerPoint presentation till Dice/ea för att visa hur de ska göra ett nytt battlefield spel. Enbart för att för en gångs skull få ett bra bf spel igen. Tror sist jag verkligen njöt av ett bf spel va bf3. Och även de hade en hel del problem.
Tveksamt om så vore fallet när Dice har släppt flertalet katastrofalt dåliga battlefield spel sedan BF4.
Undantag BF1.
Nintendo Switch | PlayStation 5 + PS4 Pro | Xbox Series X + One X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
Personligen enbart BF2042 som varit katastrofalt. Visst, hade i mitt tycke kunnat göra många saker bättre i BF1 och BF5 men tyckte faktiskt de var bra spel.
Det är väl skit samma om det är spelbart mellan olika plattformar om spelet visar sig att vara skit?
Jag tycker gott att EA och DICE kan sluta att fokusera på vad konkurrenterna gör och inte gör och istället fokusera på sitt eget och på att försöka att få till ett så bra spel som möjligt, då det är just detta som satte dem i skiten när det kommer till 2042 med.
Personligen enbart BF2042 som varit katastrofalt. Visst, hade i mitt tycke kunnat göra många saker bättre i BF1 och BF5 men tyckte faktiskt de var bra spel.
Håller med!
Undrar varför folk alltid jämför BF med CoD enligt mig så är dom inte lika någonstans. Helt annan gameplay i MP, sen kan väl de gamla singelplayer delarna vara ganska så lika men fortfarande en helt annan känsla i kontrollerna. Battlefield är typ run-and-die medans CoD är mer close combat och närgånget tycker jag. Sist jag spelade aktivt var i BF2, cod har jag knappt rört.
1# FZ Troll
Kan det vara så att EA/Dice ser detta som en möjlighet att gå ifrån "battlefield-modellen" med storskaliga krig, och istället satsa på en CoD-klon? Givetvis fylld med microtransaktioner eftersom det är EA.
If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.