Det här spelar FZ i helgen - vad spelar DU?

Redaktör
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja, namngivande har ju varit helt bonkers senaste åren. När de dessutom får för sig att döpa ett spel till typ Battlefield 1 (som är 5e spelet i serien) eller Xbox One?

Xbox One är den tredje Xboxen och den släpptes efter den andra som heter Xbox 360.


signatur
Medlem

Steelrising här

Medlem
Skrivet av anon_119148:

om man kommer kunna spela MW2-betan imorgon (lördag och söndag) även om man inte har köpt spelet?

Yep.
"September 24 - 26: All players on all platforms"

Medlem

Startat en ny gubbe på Elden ring

Medlem

Blir att avsluta Far Cry 6 för egen del. 5an känns faktiskt starkare än va 6an gjort hittills och är 80% klar enligt mätaren.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Skribent
Skrivet av Tomas Helenius:

Xbox One är den tredje Xboxen och den släpptes efter den andra som heter Xbox 360.

Otroligt ologiskt!

Man får ändå uppskatta både Sony och Nintendo som håller sig på var sin sida om skalan - konsekvent med siffror eller helt olika namn för nya konsoler.

Sony: Playstation 1/2/3/4/5
Nintendo: Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Wii U, Switch

Wii och Wii U är väl det mest udda namnvalen som sticker ut, men annars rätt tydligt rakt igenom!

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Tomas Helenius:

Xbox One är den tredje Xboxen och den släpptes efter den andra som heter Xbox 360.

Sony döper sina konsoler logiskt, medgav Phil Spencer för ett antal år sedan. "We're all over the place", tillade han. Sedan släppte de Xbox Series X/S.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean

Efter Sonic Adventure är jag lite mätt på Sonic så jag tror att det får bli Alone in the Dark: The New Nightmare i kväll.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Prodeus!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Lirar Farming Simulator 22, försöker förbereda farmen för den nya expansionen som kommer på Tisdag.

Medlem

Har avverkat God of War 1 & 2, har nu suttit mig lugnt till rätta och hoppar nu i sätet till tredje delen i Kratos hämndaktion.

Medlem

Det föll sig så att någon tipsade om cp2077 för halva priset, så jag slog till. Sen kollade jag runt lite på Steam och hittade Wolfenstein: New Order nedsatt 80% så det blev 2 spel. Hoppsan!

Medlem

Skrev att jag lirade MW2 Betan men insett att hetsiga multiplayer-spel inte är min grej längre.
Blir bara frustrerad och arg haha. Börjar väl bli gammal eller nått.
Laddade ner Beacon Pines på GamePass. Nu känns det mycket bättre.
I princip motsatsen till COD. Superchill och mysigt äventyrspel.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Det föll sig så att någon tipsade om cp2077 för halva priset, så jag slog till. Sen kollade jag runt lite på Steam och hittade Wolfenstein: New Order nedsatt 80% så det blev 2 spel. Hoppsan!

Va kul! Jag tog hem Wolfenstein 2: The new collosus igår också och börjat spela :), riktigt sköna Quentin Tarantino vibbar!
Spelar också cyberpunk 2077 så vi lirar likandant du & ja

Medlem
Skrivet av PixelGamer:

Va kul! Jag tog hem Wolfenstein 2: The new collosus igår också och börjat spela :), riktigt sköna Quentin Tarantino vibbar!
Spelar också cyberpunk 2077 så vi lirar likandant du & ja

Roligt! Jag är jäättedålig på att testa nya spel, kör samma gamla lir, men tänkte att det var dags nu Ska smita upp och spela lite om ett tag, men nu är problemet vilket av spelen jag ska köra, testade båda lite snabbt igår, men det lutar åt wolfenstein. Tänker att det är ett lir jag kan plöja igenom medan jag tar det lugnare med cp2077.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Roligt! Jag är jäättedålig på att testa nya spel, kör samma gamla lir, men tänkte att det var dags nu Ska smita upp och spela lite om ett tag, men nu är problemet vilket av spelen jag ska köra, testade båda lite snabbt igår, men det lutar åt wolfenstein. Tänker att det är ett lir jag kan plöja igenom medan jag tar det lugnare med cp2077.

Ett tips innan du börjar på Cyberpunk 2077.
Det är bäst att läsa på Loren till Cyberpunk innan man lirar annars fattar man typ ingenting av
vad dom snackar om i spelet. Värt att lägga ner 15-20min på att läsa vad som hände i Cyberpunk världen innan
spelet tar sin början. Man får ut mycket mer av spelet om man kan hänga med vad dom snackar om och förstå motivationen bakom ens karaktär/människorna/uppdragen man stöter på och alla slang utryck osv.

Började själv första gången som Corpo utan att ha läst på och fattade verkligen ingenting när dom babblade om saker och refererade till tidigare händelser.

12
Skriv svar