Cowabunga! Konamis klassiska Turtles-samling släpps i augusti

Robot
Cowabunga! Konamis klassiska Turtles-samling släpps i augusti
Medlem

Ser inte varför man inte skulle kalla spelen för olika när det är 13 unika titlar men visst. Förutsatt att kontrollen sitter så blir det nog kanon, även om mest tid såklart kommer ägnas åt Turtles in Time.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ser inte varför man inte skulle kalla spelen för olika när det är 13 unika titlar men visst. Förutsatt att kontrollen sitter så blir det nog kanon, även om mest tid såklart kommer ägnas åt Turtles in Time.

Tre versioner av tournament fighters?

Medlem

Turtles II the arcade game var ett av favorit liren när jag var liten så det blir en nostalgitripp.

Skribent
Skrivet av Sur Apan:

Turtles II the arcade game var ett av favorit liren när jag var liten så det blir en nostalgitripp.

Var första gången det kändes som man spelade i den tecknad film minns jag. Första spelet kändes ju inte direkt "Turtles". Idag ser man dock alla problemen i Turtles 2 och hur nedbantat det är gentemot arkad-versionen. Men sjukt fina minen är det!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Var första gången det kändes som man spelade i den tecknad film minns jag. Första spelet kändes ju inte direkt "Turtles". Idag ser man dock alla problemen i Turtles 2 och hur nedbantat det är gentemot arkad-versionen. Men sjukt fina minen är det!

Precis vilken grafik! Speciellt emot första spelen som var en besvikelse även i unga år. Men minnena och ”verkligheten” är ju inte alltid överens känner man när man närmar sig 40.

Medlem

Fastän jag inte spelat Turtles in Time sedan Boris Jeltsin var president i Ryssland, sitter alla rörelser och sparkar där som om det vore 1992, och jag kan lätt plöja igenom spelet.

1
Skriv svar