Fifa 23 låter dig stänga av kritik från kommentatorerna

Robot
Fifa 23 låter dig stänga av kritik från kommentatorerna

Derek Rae och Stewart Robson får munkavel.

#EA, #Fifa-23


Geeks Gaming

Tja, varför inte 🤷‍♂️

Nu kommer ju säkert det vanliga gurglet om hur lättkränkta alla är osv men genom en enkel inställning så får alla möjlighet att spela som man vill.

Inte kritiserar man andra för att man stänger av musiken i spelet eller för att man sätter igång undertexter?
Nej, exakt. Varför skulle då detta vara annorlunda? 🤔

Medlem

Jag har inte spelat FIFA på många år. Finns det ett "Just here for the story" - svårighetsgrad också nuförtiden?

Medlem

Ja vad ska man säga.
Bidra till att uppfostra framtidens mesar. 🤷‍♂️


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tycker bara dom kritiska kommentarerna är roliga?

Medlem

Så de har gjort nåt nytt i årets spel alltså, det här och att Ted Lasso är med, kul att de fokuserar på de viktiga sakerna...

Medlem

Ja, kan ju va bra för de dagar man vaknat på fel sida, och har svårt att ta kritik.

Medlem

Men vad tyst det skulle bli att spela för min del 🙃

Medlem

E-A Sports: Its in the snowflake.


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja vad ska man säga.
Bidra till att uppfostra framtidens mesar. 🤷‍♂️

Man behöver inte säga nåt alls, det är en valfri inställning. Men använder man Fifa 23 för att uppfostra barn finns det nog större problem att hugga tag i först.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Geeks Gaming
Skrivet av NordhNet:

Nu kommer ju säkert det vanliga gurglet om hur lättkränkta alla är osv men genom en enkel inställning så får alla möjlighet att spela som man vill.

Inte kritiserar man andra för att man stänger av musiken i spelet eller för att man sätter igång undertexter?
Nej, exakt. Varför skulle då detta vara annorlunda? 🤔

Skrivet av Molotov:

Ja vad ska man säga.
Bidra till att uppfostra framtidens mesar. 🤷‍♂️

Nu gick det snabbare än vad jag trodde.
Hur känner du en ljudinställning i ett spel påverkar framtidens generationer?

Finns det andra inställningar i spel som man bör vara vaksam över för att vara så ”alpha” som möjligt? 😂

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Man behöver inte säga nåt alls, det är en valfri inställning. Men använder man Fifa 23 för att uppfostra barn finns det nog större problem att hugga tag i först.

Klart det är valfri inställning, kritik är hemskt bäst att aktivera på en gång.

Skrivet av NordhNet:

Nu gick det snabbare än vad jag trodde.
Hur känner du en ljudinställning i ett spel påverkar framtidens generationer?

Finns det andra inställningar i spel som man bör vara vaksam över för att vara så ”alpha” som möjligt? 😂

Kul att ni blev provocerade av mitt inlägg. Man skrattar lite för sig själv.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Svagt. Om man inte kan ta det får man väl spela på easy, typ gå-fotboll eller vad det heter.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Geeks Gaming
Skrivet av Molotov:

Klart det är valfri inställning, kritik är hemskt bäst att aktivera på en gång.

Kul att ni blev provocerade av mitt inlägg. Man skrattar lite för sig själv.

Provocerade? Kan bara tala för mig själv men jag blir inte provocerad men jag tycker det är väldigt interessant av människor som i sin tur blir provocerade av att andra inte gör precis som du själv föredrar eller ännu värre, får möjlighet att göra på något annat sätt än ditt.

Jag såg nu att man har kunnat stänga av kommentatorerna helt även tidigare. Dock har jag inte sett något hur detta skulle påverka den framtida generationen.
Vad anser du om detta?

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Provocerade? Kan bara tala för mig själv men jag blir inte provocerad men jag tycker det är väldigt interessant av människor som i sin tur blir provocerade av att andra inte gör precis som du själv föredrar eller ännu värre, får möjlighet att göra på något annat sätt än ditt.

Jag såg nu att man har kunnat stänga av kommentatorerna helt även tidigare. Dock har jag inte sett något hur detta skulle påverka den framtida generationen.
Vad anser du om detta?

Ok det var inte intrycket du gav iaf.
Jag anser att det är en helt onödig inställning att lägga energi på av utvecklarna bara pga en del inte tål kritik.
Av på kommentatorer räcker.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Geeks Gaming
Skrivet av Molotov:

Ja vad ska man säga.
Bidra till att uppfostra framtidens mesar. 🤷‍♂️

Skrivet av Molotov:

Ok det var inte intrycket du gav iaf.
Jag anser att det är en helt onödig inställning att lägga energi på av utvecklarna bara pga en del inte tål kritik.
Av på kommentatorer räcker.

Intrycket är ditt, det kan jag inte göra något åt mer än att påpeka att det inte stämde

Ja, att tycka att utvecklarna ska lägga tid på något annat är ju ganska naturligt.
Det kan vara svårt för många att se och acceptera andras behov som man inte känner igen.

Det är ju lite skillnad mellan dina två poster nu. Den senare är ganska konstruktiv kritik på en nivå som faktiskt går att diskutera

Skribent
Skrivet av Aloysius:

Jag har inte spelat FIFA på många år. Finns det ett "Just here for the story" - svårighetsgrad också nuförtiden?

Easy är väl typ det? För hoppet mellan lättaste och normal har jag upplevt är rätt stort. Du vinner med två-siffrigt på easy och spelar du normal får du kämpa för att vinna med 1-0.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Intrycket är ditt, det kan jag inte göra något åt mer än att påpeka att det inte stämde

Ja, att tycka att utvecklarna ska lägga tid på något annat är ju ganska naturligt.
Det kan vara svårt för många att se och acceptera andras behov som man inte känner igen.

Det är ju lite skillnad mellan dina två poster nu. Den senare är ganska konstruktiv kritik på en nivå som faktiskt går att diskutera

Ja jag borde väll ha skrivit det i början ist 🤷‍♂️


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det som är det deppiga och lite provocerande är att man haft utvecklare, som kostar rätt mkt slantar, som haft detta som sin prioritet i x antal sprintar får man väl anta. Det ska ju kodas, testas m.m.

Istället för att jobba på något som kanske ger spelglädje eller jobba bort en irriterande bugg eller klumpig AI...FIFA har ju inte det bästa ryktet här.
Det är lite som Seinfelds skämt när man valde att fokusera på att forska fram vattenmeloner utan kärnor istället för att forska på t.ex. sjukdomar.
Seinfeld seedless watermelon

Geeks Gaming
Skrivet av Papphammar:

Det som är det deppiga och lite provocerande är att man haft utvecklare, som kostar rätt mkt slantar, som haft detta som sin prioritet i x antal sprintar får man väl anta. Det ska ju kodas, testas m.m.

Istället för att jobba på något som kanske ger spelglädje eller jobba bort en irriterande bugg eller klumpig AI...FIFA har ju inte det bästa ryktet här.
Det är lite som Seinfelds skämt när man valde att fokusera på att forska fram vattenmeloner utan kärnor istället för att forska på t.ex. sjukdomar.
Seinfeld seedless watermelon

Finns det inte olika avdelningar hos utvecklaren?
Jag tänker att vissa sitter och jobbar med gui/frontend/menyer/UX medans andra letar buggar, andra jobbar med grafik, andra med ljud osv.

Det är lite som att folk skäller på trafikpoliser att man inte är och jobbar med att utreda mord utan istället reglerar trafik

Skribent
Skrivet av Molotov:

Ja jag borde väll ha skrivit det i början ist 🤷‍♂️

Lördagsmorgon, we all forgive you


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Varför inte en inställning så man inte kan förlora, känns lika rimligt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Geeks Gaming
Skrivet av Soulless:

Varför inte en inställning så man inte kan förlora, känns lika rimligt.

Det finns ju, ”Easy”

Medlem

Rent generellt är det oerhört bra att lära sig att kunna ta kritik/feedback redan som ung Det finns alldeles för många vuxna människor där ute som är rent ut sagt livrädda för att ens ta i kritik/feedback med tång.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Gnällkuk

Förstår inte varför man skulle vilja det, man har ju kommentatorerna för att det ska vara mer känsla, tar man bort kritiken blir det ju skittrist?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

FM-guru
F.d. Sisyr

Kommentatorerna är det första jag stänger av varje år. Ja, det och in-game-musiken då. Samma anledning för båda, dvs att jag föredrar att lyssna på mina egna spellistor eller någon pod när jag lirar.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Finns det inte olika avdelningar hos utvecklaren?
Jag tänker att vissa sitter och jobbar med gui/frontend/menyer/UX medans andra letar buggar, andra jobbar med grafik, andra med ljud osv.

Det är lite som att folk skäller på trafikpoliser att man inte är och jobbar med att utreda mord utan istället reglerar trafik

Jag är inte säker, men jag tror att du har fel. För det första är ingenting gratis. Resurser är inte utbytbara hursomhelst, men de gör ofta mer än en sak och på ett stort bolag som EA har de också möjlighet att låta team hjälpa varandra om något projekt måste snabbas på, vilket gör att tiden används mer effektivt. Det i sin tur gör ju då också att man kan fantisera mer fritt kring alternativkostnaden, dvs vad som hade kunnat göras annars.

För det andra tror jag inte att det är så simpelt att plocka bort "kritik" som man kan tro. Kommentatorerna har ju tusentals repliker som ska kombineras på ett sätt som gör att det uppfattas som naturligt språk. Någon måste tagga samtliga sound bites med hur kritiska de är mot spelaren samtidigt som man inte bara kan plocka bort dem som överskrider en viss kritiknivå, utan man måste ersätta dem med något annat, vilket gör att hela kommentatorsmotorn förmodligen behöver ses över. Annars blir det ju helt tyst när du drar upp bollen på läktaren när du har öppet mål, vilket blir jättekonstigt eftersom kommentatorerna pladdrade sekunden innan och dels kan det väl faktiskt uppfattas som ännu värre. Det var så dåligt att de saknar ord för det.

Geeks Gaming
Skrivet av Aloysius:

Jag är inte säker, men jag tror att du har fel. För det första är ingenting gratis. Resurser är inte utbytbara hursomhelst, men de gör ofta mer än en sak och på ett stort bolag som EA har de också möjlighet att låta team hjälpa varandra om något projekt måste snabbas på, vilket gör att tiden används mer effektivt. Det i sin tur gör ju då också att man kan fantisera mer fritt kring alternativkostnaden, dvs vad som hade kunnat göras annars.

För det andra tror jag inte att det är så simpelt att plocka bort "kritik" som man kan tro. Kommentatorerna har ju tusentals repliker som ska kombineras på ett sätt som gör att det uppfattas som naturligt språk. Någon måste tagga samtliga sound bites med hur kritiska de är mot spelaren samtidigt som man inte bara kan plocka bort dem som överskrider en viss kritiknivå, utan man måste ersätta dem med något annat, vilket gör att hela kommentatorsmotorn förmodligen behöver ses över. Annars blir det ju helt tyst när du drar upp bollen på läktaren när du har öppet mål, vilket blir jättekonstigt eftersom kommentatorerna pladdrade sekunden innan och dels kan det väl faktiskt uppfattas som ännu värre. Det var så dåligt att de saknar ord för det.

Hmmm, sant, det låter logiskt.

Pinsam tystnad á Håkan Mild -94 😁

Ser det mer som att folk vill stänga av ljudet av kommentatorer, inte stänga av kritik. Varför bry sig om man ändå inte tänker använda funktionen att stänga av dem?


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem
Skrivet av Soulless:

Varför inte en inställning så man inte kan förlora, känns lika rimligt.

Borde finnas i alla spel. Just när barn spelar så borde dom vara odödliga och klara allt. Inte så att man måste vara tonåring innan man kan klara vissa spel.
Varför inte?

12
Skriv svar