När Stadia stängs riskerar Red Dead 2-fanatiker att tappa nära 6 000 timmars speltid
Spelandet motsvarar nästan tre års heltidsarbete.
#google, #red-dead-redemption-2, #rockstar-games, #stadia
Borde man inte kunna exportera detta via takeout? 🤔
Edit: pffft, var ju t.o.m ett timestamp där han adresserar det 🤦♂️
Blir ju alltid problem när det handlar om onlinespel. Då det handlar om serverflyttar och grejs, men det kan ju inte vara så fasligt många som kört RDR2 på Stadia så Rockstar borde väl kunna fixa det kan jag tycka?
"Writer and Fighter"
Spelar man sådär många timmar så kanske man borde fundera på att göra nåt annat ändå...
Det låter som människor med så mycket speltid BEHÖVER ett heltidsarbete...
Jag gissar ju på att det ÄR hans arbete
Stadias undergång är ändå en rätt intressant fallstudie i vad som händer när Internetberoende spelförmedlingsmiljöer plockar ner skylten. Det ger ett litet titthål in i problemen som skulle uppstå om nån större aktör som Steam eller Xbox gick i graven.
Mycket av städjobbet efteråt verkar vara beroende av spelutvecklarnas goda vilja, så man kan ju undra om det här påverkar deras beslut att komma med när nästa tjänst slår upp portarna.
"Samtidigt säger Ubisoft att de försöker ordna så att de som köpt företagets spel på Stadia istället för pc-versioner av dem på Ubisoft Connect-tjänsten. Hitman-skaparna IO Interactive är inne på samma spår, liksom Destiny 2-studion Bungie."
PC rules osv. Trist för dem som inte inhandlat en dator redan.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
men det kan ju inte vara så fasligt många som kört RDR2 på Stadia så Rockstar borde väl kunna fixa det kan jag tycka?
Varför skulle de bry sig mer om det bara är några få människor? De borde väl bry sig mer om det är väldigt många som råkar illa ut.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Kremerades tillsammans med sin Stadia-kontroller.
Hans 5 410 prenumeranter fällde en tår och gick vidare med sina liv.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Tycker mer synd att han har spenderat nästan 6k timmar på ett spel med typ 20h content i onlinedelen.
Ha, tänkte samma sak. 😁
Varför skulle de bry sig mer om det bara är några få människor? De borde väl bry sig mer om det är väldigt många som råkar illa ut.
Mindre jobb att flytta över 10 konton än 10000 konton. De ska ju få plats på de andra servarna också.
"Writer and Fighter"
"Spelandet motsvarar nästan tre års heltidsarbete."
Ja man hoppas ju iallafall det då spelet inte ens funnits i 3 år på tjänsten än. Nov 19 -19
"Spelandet motsvarar nästan tre års heltidsarbete."
Ja man hoppas ju iallafall det då spelet inte ens funnits i 3 år på tjänsten än. Nov 19 -19
Hahaha, tänkte inte ens på det
Nu är 6k timmar helt klart möjligt. Men det är många som har spel igång bara för att bygga upp timmarna, avsiktligt. Tydligen många som gör likadant på Steam med vissa spel.
Väldigt nyfiken, varför in i h***** skulle man göra det???
Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz
Tycker mer synd att han har spenderat nästan 6k timmar på ett spel med typ 20h content i onlinedelen.
Han tar upp det i videon. Det handlar till stor del om de sociala aspekterna, det finns ett community där som han spelar väldigt mycket med helt enkelt.
Han nämner i videon att han är student på universitet.