The Witcher-projektet Sirius riktar sig mot en bredare publik

Robot
The Witcher-projektet Sirius riktar sig mot en bredare publik

Mindre "hardcore" och mer för "personer som sett tv-serien".

#Cd-projekt-red, #The-molasses-flood, #The-witcher


Medlem

Det lät ju inte överdrivet lockande.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Skribent

Tänker att det är något ARPG-aktigt likt Diablo? Det hade kunnat funka faktiskt...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kan inte bara folk inse att företag lägger mer tid och pengar på spelen när de byggs upp (varumärket & IP). Men sedan måste de börja tjäna pengar och ge utdelning. Varje gång detta händer blir folk lika besvikna. Det är som att de vill tro att, denna gång.

Medlem

Skit med andra ord

Medlem

Linjär historia i stil med Fallen Order eller Guardians of the Galaxy kan absolut utspela sig i Witcher världen. Och även bli bra. För att berätta historier, det kan CDPR göra.

Det r så jag tänker iaf. Om det är något som skall passa serietorskar.

Jag är försiktigt optimistiskt

Geeks Gaming

"bredare publik" brukar tyvärr innebära mobiler

Inaktiv

Tyvärr blir saker ofta sämre för att det ska passa så många som möjligt så blir det nedvattnat och fördummat.

Medlem

Kan nog bli bra. Simpelt kan vara bra och allt behöver inte vara hardcore!

Tänker mig ett open world i stil med Ghost of Tsushima där det inte är allt för mkt RPG element eller ett linjärt spel i stil med Tomb Raider, Uncharted, Guardians of the Galaxy.

Medlem

Dom flesta populära spel är anpassade för den breda publiken.
Ser inget konstigt med det men det blir nog inte The Witcher 3 klass.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Fantastiska nyheter. Jag längtar redan efter att få spela med mina kompisar i Witchnite och Witchwatch.


signatur

Memento Mori

Medlem

Det låter rimligt. Ett nytt lite enklare spel för nya spelare och nya fans av Witcher och sen en ny trilogi med spel i Witcher 3 stil.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Tänker mig en Witcher 3 demake till 8-bits format. Kanske som Wizard & Warriors (hette det så) eller Zelda 😁. Nej men allvarligt jag vill ha en remake av Witcher 1

Medlem
Skrivet av Maysay:

Kan inte bara folk inse att företag lägger mer tid och pengar på spelen när de byggs upp (varumärket & IP). Men sedan måste de börja tjäna pengar och ge utdelning. Varje gång detta händer blir folk lika besvikna. Det är som att de vill tro att, denna gång.

Problemet ligger nog mest i att folk nu för tiden har för mycket egna åsikter om hur saker och ting ska vara. Tex. -det var bättre förr! Eller favorit utvecklare som har gjort 20 super spel råkar göra ett misstag, då skall dom bojkottas och folk ska aldrig mera stödja detta helvetes företag. Är det inte som det alltid har varit så blir det jobbigt och då måste dom klaga.

Medlem

Vad är det som räknas som Hardcore i The Witcher 3? det är ju inga jätte avancerade karaktärsbyggande som krävs för att klara det spelet och på lättare svårighetsnivåer kan du ju lätt avverka strid efter strid för de som är mer intresserade av storyn.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Vad är det som räknas som Hardcore i The Witcher 3? det är ju inga jätte avancerade karaktärsbyggande som krävs för att klara det spelet och på lättare svårighetsnivåer kan du ju lätt avverka strid efter strid för de som är mer intresserade av storyn.

Jag undrar detsamma.

Mina förväntningar är mycket låga, milt sagt.

Medlem

Call of Witcher. 60 vs 60 arga Geralts som slåss. Lootlådor med "coola rustningar" och vapen, blandat med fräcka fortnite-danser.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Serien är ju skräp rakt igenom
Så lät inte så jäkla bra


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Ouch, det var ju mindre goda nyheter, men man får väl se hur det blir.

Skribent
Skrivet av Lauchen:

Tänker mig en Witcher 3 demake till 8-bits format. Kanske som Wizard & Warriors (hette det så) eller Zelda 😁. Nej men allvarligt jag vill ha en remake av Witcher 1

Herregud? Tänker du på det där spelet man hoppade runt i träd som en riddare?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

UUUUUUUUUUUUUUUUUUGH. Jag hör "bredare publik" och vi vet alla vad det betyder.
Nej tack.


signatur

FZ behöver mer avancerade signaturer <<;;

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Herregud? Tänker du på det där spelet man hoppade runt i träd som en riddare?

Haha ja precis 😁

Medlem

Allt behöver inte vara super komplext.
De flesta riktigt bra spelen har en rätt enkel spelmekanik men mycket djup.
Bara för att de ska vara enklare betyder inte sämre.
Tycker folk borde släppa sina tankar om vad som behövs för att spel ska vara bra.
Ibland behövs det inte mer än en bra idé.
Sen är det väldigt tydligt nu för tiden att den så kallade hardcore spelaren inte är avgörande längre för hur ett
större spel lyckas.
Därför väldigt roligt varje gång nån gamer ska förklara hur saker o ting ska göras då det inte oftast är som avgör
hur lyckat spelet blir längre.

Skribent
Skrivet av Lauchen:

Haha ja precis 😁

Svårt spel, men rätt roligt på sitt vis. Värsta var på sista banan med blocken som åker in och ut...alltid när man vara längst upp så ramlade man ned HELA vägen till botten.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Svårt spel, men rätt roligt på sitt vis. Värsta var på sista banan med blocken som åker in och ut...alltid när man vara längst upp så ramlade man ned HELA vägen till botten.

Kommer också ihåg att det var ruskigt svårt, hade det inte själv utan spelade hos en kompis. Minns att vi inte kom så långt. Ska nog kolla en lets play video på Youtube för att se hur det slutar.

The Ashen One
Skrivet av Rydell1986:

Vad är det som räknas som Hardcore i The Witcher 3? det är ju inga jätte avancerade karaktärsbyggande som krävs för att klara det spelet och på lättare svårighetsnivåer kan du ju lätt avverka strid efter strid för de som är mer intresserade av storyn.

Tänkte detsamma, är inte W3 väldigt bra för folk som vill börja med ett riktigt bra spel som har allt i sin genre?
Och vad är hardcore med W3?

Medlem

Bredare publik....... där kom det.
Tydligen måste alla företag göra samma misstag .
Får se vilka som överlever

Avstängd

Jaha, då kan vi anta att spelet kommer floppa haha. Det har allt för länge varit så att
"Bredare publik" förknippats med en publik som normalt sätt inte spelar spelen/tittar på filmen och därigenom ofta resulterar i en produkt med onödiga identitetspolitiska inslag och undermålig dialog. Vidare är tv-serien fruktansvärt dålig så vi kan isåfall räkna med ett spel som kommer floppa värre än cyberpunk 2077 vid release :/

1
Skriv svar