Gotham Knights är låst till 30 FPS på Playstation 5 och Xbox Series X/S

Medlem

Vill man gärna behålla förra generationen så mycket, ja då blir det så här.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Fast dom säger ju specifikt att det skulle krävas mer än att bara sänka upplösningen.

Så series s funkar inte då? Det är ju "bara att skala ner grafiken". Är det 240p 30 fps där?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Fast dom säger ju specifikt att det skulle krävas mer än att bara sänka upplösningen.

Jag är ingen expert men Gotham Knights kör väl UE4? Finns flertalet spel där man lyckats implementera olika lägen och fått 60 fps (prioritera upplösning eller prestanda), bland annat Tiny tina wonderlands och gears 5. Borde ju gå att göra samma sak här kan man tycka?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skribent
Skrivet av magma:

Jag är ingen expert men Gotham Knights kör väl UE4? Finns flertalet spel där man lyckats implementera olika lägen och fått 60 fps (prioritera upplösning eller prestanda), bland annat Tiny tina wonderlands och gears 5. Borde ju gå att göra samma sak här kan man tycka?

Jag undrar om det inte är för naturen av co-opspelet, fighting med snabba rörelser som skulle fucka upp det om folk spelade med olika FPS. MEN då kanske de borde satsat på 60 FPS all over the board istället?

Nu är jag personligen inte så känslig alls för 30 kontrar 60, men förstår ju att det är en deal breaker för många.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

30fps, vad är detta, 2008?

Medlem

Ganska uselt faktiskt. Trots att jag enbart spelar på konsol så har man ju vant sig vid 60 fps nu och det tar ju emot en aning att gå tillbaka till förra generationens standarder.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Minimum kraven för PC 1080p 60fps var relativt höga. Kanske då lite svårare för Series S men borde väl inte vara ett problem för PS5 och Series X med ett prestanda läge kan man tycka.

GTX 1660 Ti och 8GB ram. Höga krav? Klarar inte PS5 mer än detta?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

30 fps 2022 är som en pungspark

Medlem

Van vid 60 fps på ps5 nu så 30 fps går ej längre.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

PC master race

Varför välja...

Medlem

Jahapp


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

It's not a lake, it's an ocean

Jag sitter ju nu och spelar Alone in the Dark: The New Nightmare till Dreamcast, så 30fps känns som raketsnabbt i jämförelse.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Gällande 30 fps och nya konsoler etc...

Det kommer ju nya grafikmotorer hela tiden som höjer ribban på vad som förväntas i kvalité.

Det går ju säkert att meckla 60 fps i alla spel, men då kommer väl folk istället gnälla på att det är för låg upplösning eller för dåliga ”settings”/”kvalite”…?

Medlem
Skrivet av Sofistikerad:

Din kommentar makes no sense.

så svårt att förstå var de väl allt inte, ps5, this gen, ps6 next gen;P

Medlem
Skrivet av lonian:

GTX 1660 Ti och 8GB ram. Höga krav? Klarar inte PS5 mer än detta?

Inte höga men relativt höga krav med tanke på hur det sett ut innan.

i5-9600K / Ryzen 5 3600
GTX 1660 Ti / Radeon RX 590
Just de kraven ligger väl omkring eller strax över Series S nivå. Troligt är ungefär sådana minimumkrav vi kommer se mer av framöver under denna konsol generation.

Och som jag också skrev innan, borde det inte vara något problem att fixa ett prestandaläge för PS5 och Series X, när en PC med liknande CPU och sämre grafikprestanda tycks uppnå 60fps.

Någon skrev tidigare om att ray tracing alltid körs på konsol, vilket i så fall kan göra det väldigt svårt att uppnå 60fps. Där är PS5 och Series X hopplöst efter och helt enkelt inte redo att hantera både nästa nivå av krävande spel, 60fps och ray tracing.

Men varför just konsolversionerna skulle vara låsta till enbart ray tracing låter dock lustigt.

Medlem

Kan det vara så att dom vill få ut det snabbare och fixar prestanda-problem genom att låsa? Så kommer det en feature om 6 månader som låser upp till 60?
30 är ok för mig förvisso, om inget precis brevid är 60+

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Ganska uselt faktiskt. Trots att jag enbart spelar på konsol så har man ju vant sig vid 60 fps nu och det tar ju emot en aning att gå tillbaka till förra generationens standarder.

känner samma här.
vi kanske behöver en sådan här till våra konsoler?


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Ehh what? Glöm detta då…..

Medlem

Fattar inte varför folk inte kan lägga lite extra på en gaming PC och lira allt i minst 60 fps och billigare spel 😂


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Moderator | Testpilot
Skrivet av tuxsmasher:

Vill man gärna behålla förra generationen så mycket, ja då blir det så här.

Spelen kommer inte till last gen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vilket fail....


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Multiplattformsspel är alltid så dåligt optimerat. Fokusera på att få ut spelet på en bestämt plattform först och skala ut det efteråt. Med andra ord: tidsexklusivt.

FM-guru
F.d. Sisyr

Oklart hur man tänkte här. Det är ju alla gånger värt ett "fulare" spel än att man år 2022 ska dras med 30 fps, kan jag tycka.

Medlem

Inte ett dugg förvånad. Stora öppna spelvärldar till konsol dom senaste 20 åren har varit 30fps med snyggare och snyggare grafik. Grafik kommer alltid att prioriteras över fps, varför skulle det vara annorlunda nu? Om man vill ha 60fps så får man använda en dator.

PS5an klarar av 60fps i portade PS4-spel, som Horizon Forbidden West, men detta är inget PS4-spel. Det är ett spel för denna generation och pressar hårdvaran därefter.

Medlem

Att vi är ens 2022 och de händer fortfarande att spel bli låst till 30 FPS.. 😩


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Inte ett dugg förvånad. Stora öppna spelvärldar till konsol dom senaste 20 åren har varit 30fps med snyggare och snyggare grafik. Grafik kommer alltid att prioriteras över fps, varför skulle det vara annorlunda nu? Om man vill ha 60fps så får man använda en dator.

PS5an klarar av 60fps i portade PS4-spel, som Horizon Forbidden West, men detta är inget PS4-spel. Det är ett spel för denna generation och pressar hårdvaran därefter.

Fast även om Gotham Knights är ett nytt spel så är grafiken medioker. Spel så som Ghost of Tsushima, Horizon Forbidden West och Days Gone ser både bättre ut och har dubbelt så hög fps. Detta handlar om dålig optimering, förmodligen brist på pengar för att anställa rätt mängd personal för att lösa problemen.

Medlem

Helt värdelöst, så bra är den nya generationen konsoller dom kör låst i 30 fps.. .wtf ??

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

År 2022 och I början av en ny konsolgeneration? Oacceptabelt enligt mig. Men har hört det tisslas om att det ska vara rätt så dåligt optimerat på PC med.

Ja, Arkham Knight PC vibbarna kommer.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av YmerXE:

känner samma här.
vi kanske behöver en sådan här till våra konsoler? https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/47/Nin...

Åh! Those were the days! <3

Medlem

Var inte 30 fps en mer filmisk upplevelse? Det var väl så det lät förut iaf, det kanske inte stämmer fortfarande?

123
Skriv svar