FZDZ - FZ DIRTZONE (EA Sports WRC klubb)

brrap brrap pew pew
Skrivet av Morrgann:

Jag agerar ombud åt en vän som vad det verkar inte är förtrogen med hur man reggar sig på detta forum. Han har hur som helst ansökt om att vara med med ett nick som enligt honom innehåller alla dom fräsigaste bokstäverna som alfabetet har att erbjuda: xorwaroxz
Den uppmärksamme ser ju dock ganska snabbt att han missade både Q och Y.
Hur som så är han gärna med och bataljerar framöver om han blir insläppt i värmen!

Haha, mycket bra namn där!

Jag har accepterat in din vän i klubben och han kan köra igång nu på lördag med oss andra, men du kan väl hjälpa honom att bli reggad här på forumet. Det är ju trots allt det enda lilla kravet vi har, att man är medlem på FZ. Räcker att han lägger ett privat meddelande till mig eller något i den stilen

signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Behöver man köra alla 6 racen i ett svep?

brrap brrap pew pew
Skrivet av GustavA:

Behöver man köra alla 6 racen i ett svep?

Tjabba!

Nej det behöver man inte
I en perfekt värld hade jag såklart förespråkat det men det finns inga vettiga sätt för mig att tvinga det eller kolla så att alla förhåller sig till det, så vi har sagt att man kör precis som man vill istället!

signatur

brrap brrap pew pew

Lets-a goooo!

signatur

Medlem

fifan va kul att äntligen vara igång!
brassade igenom australien på morgonen här
att det kan vara så kul att köra dom små skruttiga framhjulsdrivna hade man inte trott
blir intressant se vilka tider folk kör in på

Medlem

Satan vad ringrostig jag är.

Det blir tufft det här. En sträcka klar och har redan röd motorlampa.
Don’t cut, betyder inte att du skall köra in i träden på utsidan av kurvan.

Lycka till alla!

Medlem

Haha. Gick ganska bra på 1:a banan men sen smällde jag in i ett träd på bana 2. ”Terminal damage” Jaja, bättre lycka nästa vecka.

Medlem

Har redan ångest, nedladdningen halvvägs, kontrollen inkopplad! Jag har stuvat bort ratt o pedaler så blir en pöbelkontroll till en början så får vi se om det blir all in senare i vinter

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Heeeeerreee gud va dålig jag är med framhjulen!
Första sträckan 1:10 nu.

Medlem

Gick sisådär för mig

Första banan, punka såklart så fick köra försiktigt igenom den för att inte göra mer skada på bilen. Bana 2 och 3 helt okej, men mycket skada att var tvungen och reparera men ändå ha trasiga delar. Bana 4 och 5 gick hyffsat, sen på 6:e så fick jag oturen att få understeer, komma åt vänstra kanten av en kurva, studsa mot höger rakt in i staket och få terminal damage på fjädringen.

Kul var det dock! Ser fram emot nästa vecka, får försöka ta det lite mer försiktigt

Medlem

Wow! Kul!
...pirrigt att köra ens första rally på "fullt allvar" där allt får en konsekvens. Punka på absolut sista etappen, för jag tappade focus (jäkla grind). Få se vart man hamnar på listan till slut, men jag är nöjd, med tanke på att jag köpte spelet i tisdags 🙈; och är en FPS-🎅

Medlem

Ätnligen dags igen!

Ojoj, det här var ovant. Gick hyggligt, men klantade mig ordentligt på SS3 och klippte en grind med vänster front så fick åka slutet med punktering. Inga större misstag under resten, men inget topptempo heller. Hoppas på topp 5 iaf.

brrap brrap pew pew

Äntligen!

Jag kör live!

Edit: Glidtacklat både träd och staket samt ostrategiskt tömt ett däck på luft mitt på sträcka... Fem, tror jag? Det får ändå vara godkänt Lycka till allihop!

signatur

Medlem

Rullade på nåt vänster innan målgång på S1.. Klipper jävla målstolpen på S2 och spräcker kylet. Sen gick ju all tid +straff åt att laga motor och kyl vid service. Som vanligt för mig. 😅

I slutet av power stage (👇) lyckades jag dessutom bröta rakt in i en grind som stack ut i vägen (väg, dike, same same) så bilen blev ju som den blev haha. Kom i mål! Gillar inte Australien, avskyr FWD. Gött att vi är igång igen! 😁

Medlem

Jag har lurkat runt i denn tråd rätt länge nu och följt era race, ska se ifall detta är säsongen det är dags. Det är dock väldigt underhållande att läsa om era äventyr. Ett jäkla bra jobb från er alla , sen en extra eloge till @lerb för dennes utmärkta jobb.

Medlem

Tjena moss! Lång tid inget c som man säger i Amerikat.
Riktigt kul att vara igång igen och säsongen till ära har jag plockat fram ratten. Det kändes riktigt bra förutom att jag inte kunde få stopp på bilen när det skulle bromsas hårt på asfalt, så det blev en reset och ett stopp i en t-kors. Jag är nöjd ändå och ser fram emot en säsong där jag inte kommer få kramp i tummen (jag tittar på dig Xbox One Controller) av att försöka pusha lite

Medlem

Testade att köra GT bilen lite inför nästa race då jag aldrig testat de bilarna. Det lär ju skilja agnarna från vetet iallafall. Ush vilket självplågeri. Får nog leka lite med intällningarna innan den bilen blir körbar på grus.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Testade att köra GT bilen lite inför nästa race då jag aldrig testat de bilarna. Det lär ju skilja agnarna från vetet iallafall. Ush vilket självplågeri. Får nog leka lite med intällningarna innan den bilen blir körbar på grus.

Åh fan, tycker M2:an är bland de snällaste bilarna överlag. Gäller bara att inte vara så tung på foten, den har ju bra mycket mer kräm än man oftast behöver

Medlem
Nu är jag här

Nu behöver ni inte vänta längre, jag är här nu.
Vill börja med att tacka mamma och pappa för att
dom alltid trott på mig och ett tack till Morgan.
Utan han hade jag inte varit där jag är idag, det vill
säga här. Så tack Morgan. Min körstil är hellre än bra vilket mest troligt kommer att synas på mina tider.

Medlem

Då har man hälsat på både träd och bergväggar på detta äventyr.
S4, S5 & S6 gick sådär punkor, köra på fälgar en motor som började må ordentlig dåligt på S6 men i mål kom jag med 3 däck återstående tror jag

Medlem
Skrivet av Arete:

Åh fan, tycker M2:an är bland de snällaste bilarna överlag. Gäller bara att inte vara så tung på foten, den har ju bra mycket mer kräm än man oftast behöver

Ja. Det är synd att det inte går att ändra motståndet i triggerknapparna. Någon som vet om det går på PS5 versionen? Där finns ju tekniken i handkontrollen åtminstone. Nån gång borde någon tillverka en hk där det går att ställa in mekaniskt med en skruv eller liknande.

brrap brrap pew pew

Tja folket, härligt att vi är igång och att så många redan börjat sladda!

Jag tänkte bara göra en snabb avstämning vad gäller användarnamn! Jag försöker ju para ihop racenet-namn med FZ-namn så vi vet vem som är vem osv.

Några namn (Racenet) som jag inte har koll på, skulle vara jättesnällt om ni gjorde er tillkänna så jag kan para ihop er med rätt FZ namn

Tyngve
Gloomalun
Djoklas
Foxxy

signatur

Medlem
Skrivet av lerb:

Jag tänkte bara göra en snabb avstämning vad gäller användarnamn! Jag försöker ju para ihop racenet-namn med FZ-namn så vi vet vem som är vem osv.

Några namn (Racenet) som jag inte har koll på, skulle vara jättesnällt om ni gjorde er tillkänna så jag kan para ihop er med rätt FZ namn

Tyngve
Gloomalun
Djoklas
Foxxy

Det är jag som nickar Foxxy

Medlem
Skrivet av lerb:

Tyngve
Gloomalun
Djoklas
Foxxy

Djoklas är jag,

brrap brrap pew pew
Skrivet av Shamanfox:

Det är jag som nickar Foxxy

Jag hade det på känn ändå!

Skrivet av Gregerory:

Djoklas är jag,

Tusan, det här visste jag ju ändå nu när du säger det

Tack hörrni!

signatur

Medlem
Skrivet av lerb:

Tyngve
Gloomalun
Djoklas
Foxxy

Jag är Gloomalun

brrap brrap pew pew
Skrivet av Sllayr:

Jag är Gloomalun

Tack!

Begriper inte riktigt varför det blir såhär, är det så att i medlemslistan på Racenet har man sitt racenet-namn men i resultattabellerna har man sitt Steam/PSN/Xbox namn?! Någon som är klokare än jag?

signatur

Medlem
Skrivet av lerb:

Tack!

Begriper inte riktigt varför det blir såhär, är det så att i medlemslistan på Racenet har man sitt racenet-namn men i resultattabellerna har man sitt Steam/PSN/Xbox namn?! Någon som är klokare än jag?

Är precis så som du skriver!

brrap brrap pew pew
Skrivet av Sllayr:

Är precis så som du skriver!

Herregud vad rörigt

signatur

Medlem

Jag tror inte ens motorn hann bli varm innan jag terminalade in i ett träd på första sträckan
Köra med handkontroll känns ju mycket svårare än ratt o pedaler!? Får ta och öva lite inför nästa vecka, det här var ju pinsamt dåligt!

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skriv svar