Obsidians grundare gör gärna ett nytt Fallout-spel

Robot
Obsidians grundare gör gärna ett nytt Fallout-spel

Feargus Urquhart nappar direkt om tillfälle ges.

#Fallout, #Obsidian-entertainment


Medlem

Jag skulle bli glad om Obsidian fick göra ett nytt Fallout, men... Vi har fortfarande inte sett en enda pixel av gameplay från varken Avowed eller Outer Worlds 2. Som ledare kanske han ska se till att fokusera på de projekten istället för att prata om ett tredje stort RPG.

Medlem

Snälla inte. The Outer Worlds var inte bara litet och intetsägande, utan på många sätt rent av dåligt.

Obsidian idag är ett helt annat företag idag än vad det var 2010.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Snälla inte. The Outer Worlds var inte bara litet och intetsägande, utan på många sätt rent av dåligt.

Obsidian idag är ett helt annat företag idag än vad det var 2010.

Fast Outer worlds lär ha gjorts på en väldigt kort tid och stram budget, så jag tror helt klart att dem kan lyckas bättre med ekonomiska muskler.

De borde lägga ner Avowed, Microsoft äger ju redan Elder scrolls serien, finns ingen anledning att konkurrera med sig själva där.
Bättre de fokuserar på vad de är bra på och skapar ett nytt Fallout, men det är väl inte vad Todd Howard vill, sist så vart han ju totalt överkörd så han vill nog ha ensam rätt på serien.
Fallout med Obsidian i Unreal engine 5 låter som en dröm.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Fast Outer worlds lär ha gjorts på en väldigt kort tid och stram budget, så jag tror helt klart att dem kan lyckas bättre med ekonomiska muskler.

De hade liknande (om inte värre) problem med utvecklingen av new Vegas så det ursäktar inte bottennappet outer worlds.

Medlem

Det hade varit fantastiskt om de gav Fallout till Obsidian istället för Bethesda. Kan inte hålla med om kommentarerna här kring Outer Worlds, det var bara lite för kort, vilket är enkelt löst med större budget.

Just do it, Micro$oft!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

De hade liknande (om inte värre) problem med utvecklingen av new Vegas så det ursäktar inte bottennappet outer worlds.

De hade ju förmodligen en betydligt starkare grund att stå på i FO:Vegas medans Outer worlds var något helt nytt.
Han verkar ju viljat göra Fallout väldigt länge så de hade säkert idéer sedan årtionden tillbaka, sedan så fanns säkert mycket resurser att ta av ifrån FO3 vilket sparade tid.

Jag tror att Outer worlds 2 blir mycket bättre. 1:an var väl inte kass heller, bara att man hoppades på väldigt mycket mer med tanke på vad de åstadkommit innan.

Medlem

OT, Fallout 3 goty är snart gratis på EPGS

Medlem

Spelade New Vegas för första gången för något år sedan och såg tyvärr inte storheten! Hade precis klarat Fallout 4 och kastade mig nyfrälst direkt på Vegas (så jag hade färska ögon att jämföra med) och kan ärligt säga att det var en fet nedgradering från 4an i precis allt orkade inte ens spela klart till skillnad mot 4an som jag totalt förlorade mig i så för egen del hoppas jag att Bethesda fortsätter att hålla i rodret

Medlem

Tyckte inte Outer Worlds var dåligt, däremot så var det ju väldigt kort och kanske aningen intetsägande. Jag trodde jag max hade spelat igenom hälften när eftertexterna kom efter 30 timmar. New Vegas spenderade jag runt 350 timmar i, och då lirade jag inte ens alla expansioner. Med det sagt så vore det väldigt trevligt att Obsidian gör ett nytt Fallout med Microsofts plånbok, inte minst för att vi då kanske skulle få nästa Fallout tidigare än om 8 år.
Bethesdas utvecklingstider för sina IPn nu är helt orimliga.

FM-guru
F.d. Sisyr

Never mind Fallout, vart är mitt Alpha Protocol 2?!

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Spelade New Vegas för första gången för något år sedan och såg tyvärr inte storheten! Hade precis klarat Fallout 4 och kastade mig nyfrälst direkt på Vegas (så jag hade färska ögon att jämföra med) och kan ärligt säga att det var en fet nedgradering från 4an i precis allt orkade inte ens spela klart till skillnad mot 4an som jag totalt förlorade mig i så för egen del hoppas jag att Bethesda fortsätter att hålla i rodret

Gick man från andra hållet och spelat dom andra innan 4an så kändes 4an inte alls lika bra.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Gick man från andra hållet och spelat dom andra innan 4an så kändes 4an inte alls lika bra.

Precis. Jag gillade 4an men fick inte alls samma episka känsla som i 3an och NV. Kul att bygga settlements dock.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

De borde lägga ner Avowed, Microsoft äger ju redan Elder scrolls serien, finns ingen anledning att konkurrera med sig själva där.

Med tanke på att det tar hundra år mellan varje elder scrolls-spel så anser jag att det finns stor anledning att fortsätta utveckla Avowed. Förhoppningsvis kan det konkurrera och hjälpa till att fylla tomrummet mellan tes-släppen.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Med tanke på att det tar hundra år mellan varje elder scrolls-spel så anser jag att det finns stor anledning att fortsätta utveckla Avowed. Förhoppningsvis kan det konkurrera och hjälpa till att fylla tomrummet mellan tes-släppen.

Jag tänker tvärt om, låt Obsidian hjälpa till med Elder scrolls så det blir klart någon gång:)
Obsidian skulle kunna skapa en spinn-off alternativt göra Avowed till ett Elder scrolls spel.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jag tänker tvärt om, låt Obsidian hjälpa till med Elder scrolls så det blir klart någon gång:)
Obsidian skulle kunna skapa en spinn-off alternativt göra Avowed till ett Elder scrolls spel.

Även om jag skulle älska ett Obsidian-TES så ser jag hellre fler fantasy-IPn och nya universum att utforska Men absolut, om Bethesda skulle vilja fokusera på FO och SF så känns ju Obsidian som givna kandidater att hjälpa till med TES!

Medlem

Jag tycker nog att det är bra att obsidian jobbar på eget IP och inte samarbetar med Bethesda för tillfället, för det känns som att Bethesda inte har tillräckligt många spelstudios att konkurrera med. Spel som Awove och Fable kan nog få Bethesda att bli mer pressade att släppa sina uppföljare mer omgående. Peter Hines på Bethesda har ju sagt i en intervju en gång att de brukar släppa Skyrim gång på gång, helt enkelt för att folk är villiga att köpa det igen. Om det fanns fler open world-spel med samma känsla av storslagenhet som Skyrim (och Fallout) så hade nog färre köpt Skyrim igen och kugghjulen där borta hade kanske börjat snurra lite snabbare.

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Då alla tre spelen ges ut av Microsoft finns det knappast incitament att släppa mer spel för konkurrens skull. Tvärtom lär det drygas ut.

Ah det låter ju faktiskt rimligt...

Crap.

1
Skriv svar