Tidigare Team Silent-folk delar med sig av Silent Hill-nyheterna

Robot
Tidigare Team Silent-folk delar med sig av Silent Hill-nyheterna

Hoppar på hype-tåget – av någon anledning?

#silent-hill

Medlem

Om dom är inblandade så är dom entusiastiska över tanken på pengarna i deras fickor.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Om dom är inblandade så är dom entusiastiska över tanken på pengarna i deras fickor.

Vet du något vi inte vet om eller?

Skulle dom enbart vara entusiastiska över pengarna snarare än att jobba med något nytt Silent Hill, eller vad menas, hänger inte riktigt med?

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Känns cyniskt.
Har du aldrig varit taggad och/eller stolt över något du gjort på jobbet?
Eller har jag missat något de sagt i en intervju som gör att det här känns falskt?

Medlem

Jag håller tummarna det är en remake på Silent Hill 2

Medlem
Skrivet av Evilof:

Känns cyniskt.
Har du aldrig varit taggad och/eller stolt över något du gjort på jobbet?
Eller har jag missat något de sagt i en intervju som gör att det här känns falskt?

Hade jag varit med och gjort Silent Hill och Silent Hill 2 så hade jag känt mig stolt över det. Men detta är över 20 år sen.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Hade jag varit med och gjort Silent Hill och Silent Hill 2 så hade jag känt mig stolt över det. Men detta är över 20 år sen.

Han var inblandad i (om jag räknat rätt) sju stycken Silent Hill spel. Och efter de första så var han inte bara kompositör utan jag är rätt säker på att ham varit med i många andra steg.
Han var även insyltad i bägge Silent Hill filmerna. Och spelar musiken live en hel del.

Så visst. Spelserien har väl legat i dvala ett tag nu. Men serien är ändå rejält tätt knuten till honom.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Han var inblandad i (om jag räknat rätt) sju stycken Silent Hill spel. Och efter de första så var han inte bara kompositör utan jag är rätt säker på att ham varit med i många andra steg.
Han var även insyltad i bägge Silent Hill filmerna. Och spelar musiken live en hel del.

Så visst. Spelserien har väl legat i dvala ett tag nu. Men serien är ändå rejält tätt knuten till honom.

Ja, frågan är om man ska vara stolt över hur serien utvecklades efter de två första Silent Hill. Och kanske att Silent Hill inte borde ha blivit en serie? Musiken i trean var bra dock.

SPOILER om SH3 och spelslut

Vore perfekt om det hade slutat såhär In the "Revenge" ending, which is a joke ending accessible by performing certain in-game actions, Heather reunites with Harry, and Harry orders UFOs to blow up Silent Hill.

1
Skriv svar