Resident Evil 4 Remake har fått fem fräscha gameplay-minuter

Robot
Resident Evil 4 Remake har fått fem fräscha gameplay-minuter

Och dessutom en ny handlingstrailer.

#Capcom, #Resident-evil-4-remake


Medlem

När Re4 Remake först visades upp på en State of play tidigare iår så avslutades med att det stog nått "PSVR2 Content in development."
Det har sen helt försvunnit och även tagits bort från den första trailern.
Jag hoppas verkligen att en VR version likt den som också ska komma och visats upp feån Re Village även kommer till Re4 Remake.

Annars blir det att vänta på VR modden som lär komma till PC.
Re2 Remake i VR är nog det bästa Re spelet 👌


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Släpptes ju ett hd pack till orginalet, inte allt för länge sedan. De fixade även med kontrollerna. Bra man ladda ner innan detta kom, för tas nog ner nu...

Medlem

Resident evil village 2 med Leon i huvudrollen. Wow. Jag e pepp.

Medlem

Dessa remakes, inklusive RE7, är nog en av de bästa sakerna som har hänt spel-industrin på länge, grovt underskattade.

Medlem
Medlem

Illa när Konami har mer intressant showcase än Capcom 😄

Medlem

Ser rätt bra ut, RE2 remake var ju riktigt najs sådetta blir minst lika bra.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Illa när Konami har mer intressant showcase än Capcom 😄

Fast Leon säger "No fucking way!" så det här blir nog grejer.

Avstängd

Förköper!!!

Medlem

Har tänkt sen de visade upp det första gången att en remake var onödig men det här ser riktigt lovande ut faktiskt. Hoppas det blir lika bra som Resident Evil 2 remaken.

Behöver fortfarande en remake av Code Veronica!


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Skribent
Skrivet av Molotov:

När Re4 Remake först visades upp på en State of play tidigare iår så avslutades med att det stog nått "PSVR2 Content in development."
Det har sen helt försvunnit och även tagits bort från den första trailern.
Jag hoppas verkligen att en VR version likt den som också ska komma och visats upp feån Re Village även kommer till Re4 Remake.

Annars blir det att vänta på VR modden som lär komma till PC.
Re2 Remake i VR är nog det bästa Re spelet 👌

Ja de har helt gone quiet om VR för spelet. Men jag sa också redan då att det kunde vara något mindre VR-läget (content in development), och om det var det så kanske de skrotat det i favör för att koncentrera sig på spelet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av nils45:

Dessa remakes, inklusive RE7, är nog en av de bästa sakerna som har hänt spel-industrin på länge, grovt underskattade.

RE2 remake utsågs på flera håll till årets bästa spel. Hur får du det till "grovt underskattat"?

Medlem

Shit vad jag ser fram emot denna remake. Resident Evil 2 Remake och RE3 remake var riktigt välgjorda, även om 3an var lite väl kort i spellängd. Kommer köpa en Steam version vid launch då det är mus & KB för bäst precision i gunplay spel.

Sedan köper jag kanske en PS4 version för att uppgradera till en PS5 version några år senare när jag vill lira en till omgång. Äger alla andra Resident Evil spel till PlayStation och Steam och vill ha hela samlingen på båda plattformarna.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Ser rätt hyfsat ut.
Men nåt jag verkligen inte gillar är de nya QTE sekvenserna som inte längre känns "kvicka".
Det är i otroligt många spel som QTE har blivit fördummat och det känns bara långsamt och helt onödigt inslag, som också visas här i gameplayet.

Det känns inte längre rappt och oförlåtande, utan slött och att man väntar ut en lång animation istället.
Medan i originalet (och även de två första God of War spelen) gjorde QTE till något väldigt spännande.
Var man inte med på att de dök upp så fick man stryk, medan idag så har det blivit nån slags jävla buttonmashing inslag som bara känns out of place.

Traditionellt sikte känns inte heller speciellt RE4 😗 ...
Men annars ser det väldigt lockande ut och det ska bli sjukt kul att återuppleva i ny tappning.
Är dock inte helt såld på hur vissa av karaktärerna ser ut och låter, som Ashley tex....

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Släpptes ju ett hd pack till orginalet, inte allt för länge sedan. De fixade även med kontrollerna. Bra man ladda ner innan detta kom, för tas nog ner nu...

Ifall du menar HD-Project, så lär det inte försvinna eftersom det sedan länge haft grönt ljus från Capcom och det bidrar bara till att de kränger ännu fler kopior av 4'an.
Det är därför RE4 fick ett ordentligt uppsving för ett tag sedan när hela projektet blev färdigställt och nådde 1.0.
Efteråt är det bara mindre finjusteringar och bonusgrejer som de lagt till.
Fantastiskt engagemang och dedikation av dessa utvecklare.

Medlem

Å ena sidan synd om VR-läget skrotas, å andra sidan hade jag nog varit för feg för att spela igenom det helt så ändå. Men ser ändå fram att återvända till spelet, inte spelat det sen Gamecube-eran trots att jag ägde det till Xbox One.

Medlem

RE4 Remake, Dead Space Remake samt Collisto Protocol. Goa tider! 🙌

Medlem

Nu är jag kanske lite färgad men jag tycker rent generellt att Capcom har gjort ett fantastiskt jobb med att återuppliva de äldre Resident Evil-spelen (minus RE3 men det är för att halva spelet saknades, det fanns inga alternativa vägar och tempot från originalet var bortblåst).

Något jag dock kan tycka är lite synd är att alla remakes av RE ska vara så mörka. Det var inte mörkret som gjorde RE1, RE2 och RE3 läskiga. Det är kanske en smaksak men temat verkar hålla i sig även när fjärde spelet får en remake.

Jag är glad för alla som älskar fyran, remaken ser välgjord ut och känslan från originalet verkar finnas kvar. Jag svär i kyrkan när jag säger att RE 4 är en av de svagare delarna för mig. Det är inget snack om att spelet i sig var banbrytande och många moderna spel har mycket att tacka RE4 för men rent storymässigt var det inte för mig. Det var ett alldeles för stort kliv från originaltrilogin när spelet släpptes och idag har inte spelbarheten åldrats väl.

Medlem

Har skrivit det förut och skriver det igen. Det var i RE4 som serien tog en felvändning.

Fyran har inget att göra med tidigare RE spel om man ser till hur själva spelet är.

1-3 var äventyrs-skräck med en del fighting/skjutande. RE4 är en simpel railshooter. Noll tänk, bara gå framåt och skjut. Minns fortfarande hur besviken jag var på spelet när jag spelade igenom det, all skräck och utforskning som gjorde de första tre så bra var helt borta.

Medlem
Skrivet av henkka:

Har skrivit det förut och skriver det igen. Det var i RE4 som serien tog en felvändning.

Fyran har inget att göra med tidigare RE spel om man ser till hur själva spelet är.

1-3 var äventyrs-skräck med en del fighting/skjutande. RE4 är en simpel railshooter. Noll tänk, bara gå framåt och skjut. Minns fortfarande hur besviken jag var på spelet när jag spelade igenom det, all skräck och utforskning som gjorde de första tre så bra var helt borta.

Största missen gjorde dom redan i Code Veronica.
Jag var skeptisk till fyran när det kom och tänkte "den här skiten vill jag inte ha, det är inte Resident Evil". Sen när det släpptes till PS2 också, så kunde jag inte låta bli. Och jag älskade spelet. Balansen var bra, både skräck, action och utforskande.
Men jag är kluven. Jag gillar den nyare stilen, även om det blev lite väl mycket action i femman och sexan.
Föredrar ändå klassiska RE, 1-3. Kanske mest är för att jag det var dom jag spelade först, för över 20 år sen, och att mycket är nostalgi. Men jag känner fortfarande att dom har nåt speciellt. Och jag har spelat igenom 13 olika RE. Tror det har en del med tempot att göra, atmosfären. Jag känner mig mer stressad i dom nyare spelen. I de klassiska RE får man mer tid att granska detaljerna och miljöerna, insupa atmosfären. Ironiskt, eftersom dom har fasta kameravinklar, och de nya är i full 3D.

Medlem

jag ska erkänna att det är sällan min puls går upp av nyheter om nya remakes, men efter att ha sett klippet med gameplay så kan jag knappt sitta stil! Det var ett, för mig, spelminne jämförbart med RE klassiska hundar genom fönstret att komma till byn och det kaos som följer, med spelkamera och handkontroll-schema man INTE hade fått kläm på, superkul att nya såg ännu svettigare ut! Jag kommer drömma om guld ägg inatt😀

Medlem

Ser bra ut. Jag hade säkert haft lika kul om jag spelar om originalet men ny grafik skadar inte.

Köpte en Gamecube för några år sedan på blocket. Med följde alla köpbara Resident evil spelen. Jag testade alla men bara resident evil 4 som jag spelade genom.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Joewson:

Nu är jag kanske lite färgad men jag tycker rent generellt att Capcom har gjort ett fantastiskt jobb med att återuppliva de äldre Resident Evil-spelen (minus RE3 men det är för att halva spelet saknades, det fanns inga alternativa vägar och tempot från originalet var bortblåst).

Något jag dock kan tycka är lite synd är att alla remakes av RE ska vara så mörka. Det var inte mörkret som gjorde RE1, RE2 och RE3 läskiga. Det är kanske en smaksak men temat verkar hålla i sig även när fjärde spelet får en remake.

Förstår inte heller. Såg en video där dom jämför originalet och remaken. Originalet är ljusare och ser coolare ut. Konstigt nog känns det mer hotfullt.

Skrivet av scaryfoot:

Största missen gjorde dom redan i Code Veronica.
Jag var skeptisk till fyran när det kom och tänkte "den här skiten vill jag inte ha, det är inte Resident Evil". Sen när det släpptes till PS2 också, så kunde jag inte låta bli. Och jag älskade spelet. Balansen var bra, både skräck, action och utforskande.
Men jag är kluven. Jag gillar den nyare stilen, även om det blev lite väl mycket action i femman och sexan.
Föredrar ändå klassiska RE, 1-3. Kanske mest är för att jag det var dom jag spelade först, för över 20 år sen, och att mycket är nostalgi. Men jag känner fortfarande att dom har nåt speciellt. Och jag har spelat igenom 13 olika RE. Tror det har en del med tempot att göra, atmosfären. Jag känner mig mer stressad i dom nyare spelen. I de klassiska RE får man mer tid att granska detaljerna och miljöerna, insupa atmosfären. Ironiskt, eftersom dom har fasta kameravinklar, och de nya är i full 3D.

Det är samma grej i Elder Rings. Du är en person i spelet. Du ska utforska och lösa problemen själv.

I RE4. Det skickas 40 personer mot dig, du måste klicka på rätt knapp vid rätt tillfälle när fienden attackerar.
I det tidigare spelen var det du själv som bestämde tempot.

RE1/RE2 handlade inte om att gå från punkt A till punkt B. Det handlade att förstå vad som hände i ett hus / område och själv upptäckta, testa olika lösningar att se vad som hände. --- RE4 handlar att springa fort och skjuta fort.

Ett ord.. Amerikaniserat. Elder Rings har inte låtit sina spel bli det, Resident Evil har låtit det ske.
Amerika = Tävling. Japan = Atmosfär.

Kolla High Score - Netflix serie. Det är glasklart. https://www.netflix.com/se-en/title/81019087
Atari/NES. Japan gjorde spel för underhållning. USA såg Nintendo och ändrade konceptet till tävling och allt skulle vara om konkurrens. Det gjorde att orginalskaparna i Japan vägrade arbeta med USA's marknadsföring, men blev tvingade i slutet.

Denna idiotmarknad fortsatte en väldigt lång tid. Tills allt gick sönder. Detta är indievågen 2004. Då spelutvecklare äntligen fick makten tillbaka. Marknaden blev då. Spelskapare -> Spelare. Inga AAA företag som förstörde.

Idag anses det bästa JRPG 2022 enligt Metacritic vara,
https://gamerant.com/jrpg-best-metacritic-final-fantasy-yakuz...

1. Persona 5 Royal - ett spel för barn/ungdomar om ungdomar.
2. Dragon Quest 11 S - DQ serien håller fortfarande, tack och lov.
3. NieR: Automata - Komplext
4. The Legend Of Heroes: Trails Of Cold Steel 2 - en serie som hållit på så länge att när inga bra JRPG existerar längre, är detta de bästa vi har
5. Xenoblade Chronicles 3 - en mixmatch av fantasivärld och power rangers
6. Fire Emblem: Three Houses - inget JRPG, men när inga JRPGs finns länge kommer sidospår in, lite som i kortspelet Bridge.
7. Yakuza: Like A Dragon - Inget JRPG, men sidospår...
8. Final Fantasy 7 Remake Intergrade - ett actionäventyr i miniformat, inte ett JRPG, mera som ett fanprojekt.
9. Tales Of Arise - en serie som håller, detta borde vara 3..4 för det är faktiskt ett JRPG.
10. Pokemon Sun & Moon - inget JRPG, ett pokemonspel.
11. Ys 8: Lacrimosa Of Dana - En till långgående serie, borde vara 5 kanske?
12. Undernauts: Labyrinth Of Yomi - inget JRPG
13. Radiant Historia: Perfect Chronology - okej spel antar jag?

Sen har vi en riktig lista av JRPG 2022,
Chained Echoes,
Star Ocean: The Divine Force,
Atelier Sophie 2: The Alchemist Of The Mysterious Dream (lång serie),

inte JRPG:
Rune Factory 5 - farmsim
Stranger of Paradise: Final Fantasy - action

https://gameranx.com/features/id/288894/article/19-new-jrpgs-...
https://www.youtube.com/watch?v=g16heGLKlTA

1
Skriv svar