Inga remake-planer för Resident Evil Code: Veronica, men dörren inte stängd

Robot
Inga remake-planer för Resident Evil Code: Veronica, men dörren inte stängd
Medlem

Men kom igen, ge oss (mig) Code Veronica i modern tappning 😊

It's not a lake, it's an ocean

Ge oss!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Code veronica har inte åldrats så bra pga 00 talets polygongrafik. Men en remake hadde kunnat ge ny glans åt denna dammiga diamanten

Avstängd

Nej tack, trist spel.

Medlem

Code Veronica är så konstigt. En parantes, och mest en nödlösning för att göra Sega-fansen glada, då RE2 inte gick att göra till Saturn. Och innehåller det största misstaget dom gjorde med serien. X gjorde det ännu värre.

Medlem

Mustan Perkele😤... Önskar ju en total remake av detta omtalade lir. Missade ju det back in the day...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Mustan Perkele😤... Önskar ju en total remake av detta omtalade lir. Missade ju det back in the day...

https://store.playstation.com/sv-se/product/EP0102-CUSA07343_...

Medlem

En av seriens höjdpunkter som förtjänar en remake.

Medlem

Code Veronica är ju det Resident Evil som har störst behov av en remake så detta låter ju logiskt (?) Spelet har åldrats gräsligt. RE4 är ju fortfarande spelbar men den gör dom remake på. Suck.

Medlem

Tycker det finns en hel del potential i en remake av spelet. En läskigare version av monstret som förföljer en vore nice


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Skribent
Skrivet av scaryfoot:

Code Veronica är så konstigt. En parantes, och mest en nödlösning för att göra Sega-fansen glada, då RE2 inte gick att göra till Saturn. Och innehåller det största misstaget dom gjorde med serien. X gjorde det ännu värre.

Är lite därför jag känner att det är i behov av en remake, så de kan rätta till misstagen och passa in spelet i serien bättre. Lite som jag känner att Zelda 2 skulle må bra av en remake.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Är lite därför jag känner att det är i behov av en remake, så de kan rätta till misstagen och passa in spelet i serien bättre. Lite som jag känner att Zelda 2 skulle må bra av en remake.

Det största misstaget med Code Veronica skulle dom behöva justera i alla kommande remakes då

Medlem

Har aldrig spelat code veronica så jag skulle gärna se en remake.

Medlem

Mig kvittar det code veronica var inte bra iaf enligt mig skutbossen var bara jobbig och när man skulle krossa en kanonkula för att komma åt nått innuti så krånglade kontrollen så man själv blev mosad men har mer eller mindre övergett re sen dom gjorde spelen i första persons vy !

1
Skriv svar