EA Sports investerar 11 miljoner dollar i damfotbollen

Robot
EA Sports investerar 11 miljoner dollar i damfotbollen
Medlem

Jao man måste ju exploatera alla områden...

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Jao man måste ju exploatera alla områden...

Väldigt tråkig kommentar

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Väldigt tråkig kommentar

Kapitalismen har gått överstyr

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Jao man måste ju exploatera alla områden...

Är ju snarare i princip enbart positivt.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Jag tror damfotbollen kommer se ganska stora investeringar från olika håll. Det är den delen av sporten som har störst tillväxtpotential så vitt jag kan se det. Herrfotbollen är stort redan. Det lär växa av sig självt men i en lägre takt än vad damfotbollen gör.

Förhoppningen är ju så klart att detta minskar tröskeln ytterligare för tjejer att hitta in i spelvärlden också.

Medlem

Piggelinpengar i sammanhanget. Men man måste börja någonstans.

Ambassadör
Xbox

Damfotboll är roligare att kolla på än herrfotboll nuförtiden.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Damfotboll är roligare att kolla på än herrfotboll nuförtiden.

Jag tycker damsport överlag är 100 gånger roligare än herrsport.

ZF
Medlem

Sparar in processorkraft på läktarna antar jag. Kanske spelen når 60 FPS lättare.

Skrivet av Iuol18:

Man blir lika förbannad varje gång man ser i rubriken att Aston Villa vinner med 7-1 mot Manchester United, men sen när man klickar sig in på artikeln så var det damerna som det handlade om.

Men det finns ju inte ens klickbete i den rubriken annat än den förväntan skapar.

Hursom, om det enda som var intressant var att att någon vann, vad spelar det då för roll vem/vilka som vann.

Är man bara aningen mer intresserad än så vet man ju rimligen vilka som spelade nyss ändå liksom.

"Mirakulös landning på Arlanda, alla överlevde."

Meh, var det Airbus.. Jag gillar bara Boing.

Medlem

EA investerar mijontals dollar i korpenfotboll.
Finns dock riktiga sporter att investera i, men de gör som de vill med sina pengar.

Medlem

Vilken skräll att det dyker upp helt nya konton för att skriva sådana här kommentarer.

Är folk verkligen för fega för att använda sina "vanliga" konton?

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Damfotboll är roligare att kolla på än herrfotboll nuförtiden.

Tittar inte generellt på sport förutom fotboll och hockey när Sverige går till slutspelen. Men i år så tittade frugan på damerna i fotboll och jäklar vad mycket roligare det vara se än herrarna. Dom spelar tufft och minimalt med filmning (som jag HATAR i fotboll).

Avstängd

Varför investera i damfotboll? Det är liksom 2022. Varför inte bara göra ett spel med FOTBOLL där både damer och män och transor och hen kan vara delaktiga i en enda härlig gemenskap

Medlem
Skrivet av Margy:

Vilken skräll att det dyker upp helt nya konton för att skriva sådana här kommentarer.

Är folk verkligen för fega för att använda sina "vanliga" konton?

De mobiliserar på någon meme-discord och sen kör de på. Sätter narrativet i rullning, sen försvinner dom, rinse and repeat.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

De mobiliserar på någon meme-discord och sen kör de på. Sätter narrativet i rullning, sen försvinner dom, rinse and repeat.

Aldrig långt till foliehatten när någon säger någonting man inte håller med om. Konspirationsteorier om ett skuggsamhälle där folk organiserar sig för att säga hemskheter och styra narrativet genom.. inlägg på FZ?

Skribent
Skrivet av Dergo218:

Jag tror damfotbollen kommer se ganska stora investeringar från olika håll. Det är den delen av sporten som har störst tillväxtpotential så vitt jag kan se det. Herrfotbollen är stort redan. Det lär växa av sig självt men i en lägre takt än vad damfotbollen gör.

Förhoppningen är ju så klart att detta minskar tröskeln ytterligare för tjejer att hitta in i spelvärlden också.

Som de flesta damsporter då de ligger många år efter i exponering och löner gentemot herrlagen. Var ju bara dryga 10 år sen UFC signade damer till sin organisation och då har MMA varit en grej sen 1995. Tonvis med duktiga kvinnliga utövare i andra kampsporter, men i MMA fick de slåss om små pengar i smågalorna medan herrar tjänade miljoner.

Så du har helt klart rätt där, tillväxtpotentialen är enorm för många damsporter. Vi har ju ett duktigt damfotbollslag här i Umeå och de är ju mer populära på hemmaplan än herrlaget.


signatur

"Writer and Fighter"

Kanske kan få tjejer mer intresserade av både fotboll och datorspel


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem
Skrivet av jehuty:

Tittar inte generellt på sport förutom fotboll och hockey när Sverige går till slutspelen. Men i år så tittade frugan på damerna i fotboll och jäklar vad mycket roligare det vara se än herrarna. Dom spelar tufft och minimalt med filmning (som jag HATAR i fotboll).

Amen. Fartfyllt, underhållande (särskilt Englands offensiv) och helt underbart med damernas sportslighet och heder, att det i princip inte filmas alls.

Filmkulturen och korruptionen att man kan maska sönder matcher har förstört herrfotbollen för mig.


signatur

Memento Mori

Ambassadör
Xbox
Skrivet av jehuty:

Tittar inte generellt på sport förutom fotboll och hockey när Sverige går till slutspelen. Men i år så tittade frugan på damerna i fotboll och jäklar vad mycket roligare det vara se än herrarna. Dom spelar tufft och minimalt med filmning (som jag HATAR i fotboll).

Verkligen! Det är precis min känsla också, de spelar fotboll mer som det var förr. Mer fight än akta muh frisyr eller VM i svandyk.

Det är dessutom en jäkligt mycket högre nivå på spelarna nu än för kanske 10-15 år sedan, stark utveckling inom damfotbollen helt klart.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Som de flesta damsporter då de ligger många år efter i exponering och löner gentemot herrlagen. Var ju bara dryga 10 år sen UFC signade damer till sin organisation och då har MMA varit en grej sen 1995. Tonvis med duktiga kvinnliga utövare i andra kampsporter, men i MMA fick de slåss om små pengar i smågalorna medan herrar tjänade miljoner.

Så du har helt klart rätt där, tillväxtpotentialen är enorm för många damsporter. Vi har ju ett duktigt damfotbollslag här i Umeå och de är ju mer populära på hemmaplan än herrlaget.

Inte konstigt att de "ligger efter" i löner då damsport inte drar in i närheten av lika mycket som sport med män gör.
Får mig att tänka på detta klipp med Ronda Rousey(som för övrigt är en grym fighter)

Medlem
Skrivet av kebbe:

Aldrig långt till foliehatten när någon säger någonting man inte håller med om. Konspirationsteorier om ett skuggsamhälle där folk organiserar sig för att säga hemskheter och styra narrativet genom.. inlägg på FZ?

Lol okej träffad?
Vad har någon inte hållit med om?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Amen. Fartfyllt, underhållande (särskilt Englands offensiv) och helt underbart med damernas sportslighet och heder, att det i princip inte filmas alls.

Filmkulturen och korruptionen att man kan maska sönder matcher har förstört herrfotbollen för mig.

Oja, detta är helt och hållet min känsla också.

Damernas fotboll och exempelvis handboll är en ren underhållning. Rent tekniskt kanske tjejerna är en bit ifrån de bästa grabbarna, då förutsättningarna i nuläget är sämre ställt för dem. Men på elitnivå tycks tjejerna i många fall visa tecken på en större heder inom sin sport. (som du nämnde)

Skribent
Skrivet av Stelefan:

Inte konstigt att de "ligger efter" i löner då damsport inte drar in i närheten av lika mycket som sport med män gör.
Får mig att tänka på detta klipp med Ronda Rousey(som för övrigt är en grym fighter)

https://www.youtube.com/shorts/KaXD3nhhGNU

Jo, men populariteten hänger också ihop med exponering och idag så får damsporterna mycket exponering än låt säga för 15-20 år sen. Det är också det jag menar, att damsporterna ligger efter många många år från herrsporterna, men idag börjar de få chansen att komma ikapp nu när de faktiskt börjat få marknadsföring, så som nu med EA och Fifa.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Skitkul att de även fokuserar på damerna!

Tycker inte heller att det är problem att man splittar utövare av sporter överlag. Såsom viktklasser i kampsport. Hade varit tråkigt om det endast var tungviktare som kunde tävla. Kan tycka att det lika gärna hade kunnat finnas olika ligor för olika längder i basket. Det kan ju finnas skitduktigt folk som är 180 cm långa som nu aldrig kommer att kunna få visa det. Det är väl bara kul om man tävlar på samma fysikaliska villkor.

Medlem

Min gamle kollega på jobbet säger att damfotboll är som att titta på kosläpp... Tråkig inställning

Medlem

EA är lika tondöva som vanligt alltså, missförstå mig inte här nu damfotbollen förjänar allt de kan få i stöd, men att kalla det ”Starting XI Fund”. För mera tankarna till XI jing Ping och Kina än till damfotboll helt politiskt järndött av EA tycker jag.

Medlem
Skrivet av Gandir:

EA är lika tondöva som vanligt alltså, missförstå mig inte här nu damfotbollen förjänar allt de kan få i stöd, men att kalla det ”Starting XI Fund”. För mera tankarna till XI jing Ping och Kina än till damfotboll helt politiskt järndött av EA tycker jag.

Ehh du vet väl att XI = 11?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Romerska_siffror

ZF
Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Min gamle kollega på jobbet säger att damfotboll är som att titta på kosläpp... Tråkig inställning

Ja, han kan ju aldrig sett ett riktigt bra kosläpp.

Quake-konnässsör

Hmm, FIFA och EA Sports avslutade sitt förhållande i år, för att FIFA ville ha mer pengar än vad EA Sport var beredda att betala. Då FIFA tjänade cirka 150 miljoner dollar varje år på EA Sport, så tycker EA kan nog trycka in lite mer, men sen på andra sidan så kommer förmodligen inte damfotboll att håva in lika mycket pengar.

Helt plötsligt så börjar "EA" satsa på damfotboll... inte för att det är något fel, men känns rätt så passligt i konflikten med FIFA.

12
Skriv svar