Diskutera - Ditt maxpris för Game Pass?

Medlem
Skrivet av Razken:

Är tjänsten fortfarande lika efterbliven på PC med titlar som krånglar och inte kan laddas ned, mappar som låser sig där spelen installeras med behörighetsmurar etc?
Den första och sista gången jag testade var det katastrof.
Kommer ihåg att det var ett helvete att få bort kvarliggande filer som skapades som tog enorm plats...

Så jag säger nog att jag aldrig kommer betala en spänn, såvida inte de gör någon magisk omvänding.
Knappast då det är Microsoft, som bara förstör sitt OS ännu mer vid varje versionsbyte.

Nej, de har otroligt nog fixat just detta väldigt bra numera.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Haha.

Hoppas att du skojar?

Hursomhelst, runt 200kr känns rimligt i nuläget för min del.

Haha ganska kul skämt iaf xD Tänkte inte ens det var dig han syfta på först utan bara ett fan av Xbox generellt.

Medlem

eftersom det används jävligt flitigt här hemma så ligger min gräns på typ 250 för ultimate.

Jag använder det på mitt konto på min stationära och laptop. Äldsta grabben använder det på sin dator. Har det även på min xbox one x i vardagsrummet samt på barnens xbox one.
allt på ett konto.

så det används mycket och har svårt att klara mig utan det.

Medlem

Beror på utbudet. Som det ser ut idag så kanske en tia till. Alltid trevligt med spelen som kommer men hellre kvalitet över kvantitet och även om det finns många guldkorn så finns det ännu mer jag är helt ointresserad av. Skulle kunna tänka mig betala lite mer om streamingen blev bättre också. Idag har gamepass långt kvar att gå på den delen


signatur

Ultrazine

Medlem

Att hyra mängder med spel som man inte får bestämma vilka de är själv för att komma åt max ett som man vill spela känns för min egen del så oerhört bisart. 50:- kanske?

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Haha.

Hoppas att du skojar?

Hursomhelst, runt 200kr känns rimligt i nuläget för min del.

Jodå, jag tyckte jag var lite smårolig

Håller dock med om att 200kr inte känns helt orimligt, mycket annat har ju gått upp i pris men här får man ju faktiskt en jävla massa spel för pengarna. Har tagit paus från gamepass just nu då jag ej har tid att spela alla spel (eller så mycket spel överhuvudtaget) just nu, men gamepass är svårslaget med tanke på vad man får av tjänsten.

Medlem

Får man inte möjligheten till onlinespel också för 135? Xbox live och gold.

Medlem
Skrivet av Emsa:

Vart var påhoppen och personangreppem? Jag ställer frågor och undrar hur du kan anse att tjänsten bara är värd tio kronor med tanke på utbudet och att man knappast får en mjukglass för 10 kr idag.

Jag är väl medveteb om alla xbox frälsta som dykt upp denna generation. Gamepass har fått många fans men det verkar finnas folk som inte förstår att vissa tycker det inte är värt nått?
Många vill ha sina spel och kunna spela nör man vill, inte ha en tickande prenumeration.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag är väl medveteb om alla xbox frälsta som dykt upp denna generation. Gamepass har fått många fans men det verkar finnas folk som inte förstår att vissa tycker det inte är värt nått?
Många vill ha sina spel och kunna spela nör man vill, inte ha en tickande prenumeration.

Handlar inte om att vara xbox-frälst eller inte.
Ingen som har bett någon att prenumerera heller. Kan vara bra att läsa inläggen man svarar på istället.

Medlem
Skrivet av Emsa:

Handlar inte om att vara xbox-frälst eller inte.
Ingen som har bett någon att prenumerera heller. Kan vara bra att läsa inläggen man svarar på istället.

Ja du verkade inte acceptera att andra inte värderar tjänsten som du.
Oavsett om man lever på nudlar eller oxfile


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Stripe:

Får man inte möjligheten till onlinespel också för 135? Xbox live och gold.

Jo, väldigt prisvärt i min mening.

Medlem

Hmm, om ms läser detta, 140:-, annars runt 200.
Så mycket glädje det skänkt med spel som jag aldrig annars skulle lagt 150-200 på, lägg på något storspel då och då. Perfekt för spel man spelar och sedan aldrig tar fram igen, vilket ju ändå är de flesta som inte är jrpg, racing eller simulatorer och strategi.
Några spel har jag dessutom köpt vid sidan för att säkra att ha kvar det.
Samt att kunna spela på pc, mac, xbox och surfplattan. Guld.
Men ibland är dom jäkligt random med vilka spel som försvinner, frågan är bara hur myclet ms har att säga till om.

Medlem

Svårt att säga, men det är inte mycket över en hundring, och det har med mina spelvanor att göra. Jag provade några månade 99:- mån?) men märkte att jag bara skelade Minecraft med grabben under den tiden. Sade upp passet och köpte Minecraft sedan istället.
Det här spelbeteendet tror jag är hyfsat vanligt, och det är något som det tjänas sjuka pengar på då Microsoft och alla andra med streaming-tjänster har tillgång till bättre statistik än mig själv över hur mycket jag använder dem.

Därför tycker jag (i alla fall utifrån mina egna vanor) att en hundring är rätt mycket för det jag "får". I övrigt är det ungefär lika dålig deal som att leasa en bil, för när jag slutar leasa så äger jag ingenting.

Medlem
Skrivet av PixelGamer:

200 kr för annars skulle det vara dyrare än min hemförsäkring på Folksam (känns inte ok)

Det är för att du inte använder hemförsäkringen så ofta, men jag kan lova dig att du kommer uppleva den som långt viktigare dagen då ditt hur brinner ner av ett bortglömt adventsljus Vissa saker har man inte för att de är roliga, utan nödvändiga.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja du verkade inte acceptera att andra inte värderar tjänsten som du.
Oavsett om man lever på nudlar eller oxfile

Det finns ingen som helst rimlighet att se tjänsten som ett värde av 10kr. Framförallt inte i dagens läge när du knappt för något för dey. Därav frågorna till honom som han inte väljer att svara på.

Sen kan man ha sina personliga åsikter bäst man vill men värdet är betydligt högre sett till vad man får än bara 10kr. Det kan vem som helst se.

Medlem
Skrivet av Emsa:

Det finns ingen som helst rimlighet att se tjänsten som ett värde av 10kr. Framförallt inte i dagens läge när du knappt för något för dey. Därav frågorna till honom som han inte väljer att svara på.

Sen kan man ha sina personliga åsikter bäst man vill men värdet är betydligt högre sett till vad man får än bara 10kr. Det kan vem som helst se.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Moderator | Testpilot
Skrivet av Emsa:

Det finns ingen som helst rimlighet att se tjänsten som ett värde av 10kr. Framförallt inte i dagens läge när du knappt för något för dey. Därav frågorna till honom som han inte väljer att svara på.

Sen kan man ha sina personliga åsikter bäst man vill men värdet är betydligt högre sett till vad man får än bara 10kr. Det kan vem som helst se.

Förstår vad du menar, men i slutändan är värde helt olika beroende på vad du är för typ av person.

Är utbudet inte något som faller en person i smaken hade tjänsten kunnat vara gratis och de hade inte använt den, tyckt om den, eller känt att den är värd tiden ändå.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot

Jag gillar Game pass som idé, dock är inte alltid utbudet något som intresserar mig. Kontrollstöd är heller inte optimalt på PC.

Skrivet av Mattias.K:

Att hyra mängder med spel som man inte får bestämma vilka de är själv för att komma åt max ett som man vill spela känns för min egen del så oerhört bisart. 50:- kanske?

Inte helt olikt att slänga upp en prenumeration på Netflix. Samma koncept fast för spel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag spelar bara spel en gång, och går väldigt sällan tillbaka till gamla. Brukar köpa på skiva, spela och sedan sälja på Tradera. För mig är GP perfekt.

Runt 200 kr skulle jag nog se som ett maxtak.

Medlem

skulle aldrig komma mig för att betala nån månadsumma för att hyra spel

Medlem
Skrivet av Ender:

övrigt är det ungefär lika dålig deal som att leasa en bil, för när jag slutar leasa så äger jag ingenting.

Typ som Spotify då. Man äger ingenting.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Inte helt olikt att slänga upp en prenumeration på Netflix. Samma koncept fast för spel.

Precis! Något sånt har jag inte heller, är allergisk mot all form av löpande kostnader istället för äga mina egna saker.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mattias.K:

Precis! Något sånt har jag inte heller, är allergisk mot all form av löpande kostnader istället för äga mina egna saker.

Just när det kommer till spel och film bryr jag mig inte om att äga grejerna. De tar plats, + det är mycket billigare att bara köra en prenumeration på ett ställe som har en del andra saker du vill se.

Ser inte ofta om film och serier heller så det fungerar personligen ypperligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

500kr per år skulle jag kunna tänka mig att vara prenumerant.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Typ som Spotify då. Man äger ingenting.

Spotify är bra i och med att man kan lyssna gratis. Sen är det inga problem att hitta nya låtar och spela in dem precis som man gjorde på radion som liten eller med videon på tvn.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Spotify är bra i och med att man kan lyssna gratis. Sen är det inga problem att hitta nya låtar och spela in dem precis som man gjorde på radion som liten eller med videon på tvn.

Brukar du spela in låtar från Spotify? Typ privatkopiering?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Typ som Spotify då. Man äger ingenting.

Ifall Spotify kostade 2000-7000 kr i månaden så visst...typ som Spotify.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Brukar du spela in låtar från Spotify? Typ privatkopiering?

För privat bruk är det okej, så ja det brukar jag göra.

https://lawline.se/answers/far-jag-spela-in-musik-fran-cd-ski...


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av reaver:

Jodå, jag tyckte jag var lite smårolig

Håller dock med om att 200kr inte känns helt orimligt, mycket annat har ju gått upp i pris men här får man ju faktiskt en jävla massa spel för pengarna. Har tagit paus från gamepass just nu då jag ej har tid att spela alla spel (eller så mycket spel överhuvudtaget) just nu, men gamepass är svårslaget med tanke på vad man får av tjänsten.

Hehe, det var kul.

Ja, det är ju inte heller så att man måste prenumerera hela tiden som du säger. Jag har ju kört Gold-tricket i många år så betalar väl mindre än halva priset och jag har det hela tiden så att säga. Men kör man månadsvis så går det ju definitivt att bara köra här o där när man faktiskt vill spela något.


signatur

Jump in.

Medlem

för mig bror det helt på om det finns något av spelen jag känner för spela den månaden typ. Runt vecka sedan förnyades min game pass PC och jag tänkte aja fan glömde stänga av auto förny.. SÅ jag satt igång appen för leta efter något jag kände för spela, hitta inget jag kände för så ja det vart bortkastat.
skulle kunna betala t,ex 400kr för en månad om det fanns kanske 3 eller 4 spel som jag verkligen ville spela.

Men jag tycker just nu att högst 150kr månad är min smärtgräns för hur det är just nu.

123
Skriv svar