Henry CavilI hoppar av Witcher-serien

Robot
Henry CavilI hoppar av Witcher-serien
Releasehästryttare

Säsong 3 blir sista för mig.

Medlem

Inget ont om Liam Hemsworth, men att byta skådis för huvudkaraktären mitt i en serie är värdelöst.

Medlem

Jag kommer att fortsätta titta, men jag kommer vara lite arg hela säsongen.

Moderator | Testpilot

Typiska "är det bara jag?" här nu men... Är det bara jag som inte tyckte han passade som Geralt överhuvudtaget?

Rösten gillade jag inte, och inte hur muskulös han var heller. Hade gärna inte sett honom i den rollen alls.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Synd att höra.
Jag har blandade känslor för witcherserien. Även om den faller på netto positivt betyg efter säsong två och jag är rejält investerad i den, så den har en hel del problem om man frågar mig.
Men Cavills porträttering av Geralt har varit riktigt bra, även om han inte riktigt fångar Geralts "gubbiga tjurighet".
Det blir svårt att överträffa honom, det kommer nog bli en rejäl smäll för serien när han kliver av.

Personligen så skulle jag hellre sett att de skriver ut Geralt ur serien istället för att ersätta skådespelaren... Låt någon av de andra witcherarna ta hans plats istället. Jag skulle till och med föredra om de hittade på en ny om det behövs...

Geeks Gaming
Skribent
Skrivet av ompalompa:

Personligen så skulle jag hellre sett att de skriver ut Geralt ur serien istället för att ersätta skådespelaren... Låt någon av de andra witcherarna ta hans plats istället. Jag skulle till och med föredra om de hittade på en ny om det behövs...

Ja det hade kunnat funka bra med någon annan Witcher, tycker det finns en hel del att utforska i världen (förutom Geralt). Trots Superman så kanske Cavill också hade kunnat göra cameo som Geralt i något avsnitt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Sämsta av bröderna Hemsworth

Henry hade också sagt att han ville ha tredje säsongen exakt efter böckerna
Men dom som skriver serien har varit öppna med att dom hatar böckerna och spelen.

(Netflix serien är ren dynga, bara Henry som gjorde det "intressant")


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Jag tror faktiskt att det kan bli bra. Gillar Henry som skådis men tyckte inte alltid han passade som Geralt. Kan bli bättre med Liam, kan bli sämre.

Medlem

Jäkligt tråkigt att höra, risk att det blir som i house of cards när spacey blev kickad.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Henry hade också sagt att han ville ha tredje säsongen exakt efter böckerna
Men dom som skriver serien har varit öppna med att dom hatar böckerna och spelen.

Precis, han har varit tydlig med att om de inte visar någon som helst respekt för källmaterialet så hoppar han av, samtidigt som vi nu vet att skaparna av serien inte tycker om något av det. Med detta i bagaget så är det rätt sannolikt att detta är den egentliga anledningen till varför Cavill lämnar rollen, och inte pga Superman som är den officiella förklaringen, även om det möjligen kan ha spelat in en del.

Även om Liam skulle göra ett fantastiskt jobb så kan man nog ana åt vilket håll säsong 4 är på väg.

Medlem

Väldigt synd att han lämnar, men samtidigt förståeligt om han vill göra annat. Ska absolut ge Liam chansen, och så även säsong 4. Tycker serien varit bra och intressant än så länge. Hoppas de får till själva ”bytet” av skådisar på ett bra sätt.

Inaktiv
Medlem

Att bara Swappa skådespelare som dessutom är huvudpersonen mitt i en serie funkar inte. Serien borde sluta på 3e säsongen i så fall eller vänta tills att han blir ledig, eller ja som någon annan skrev.. döda Geralt och fortsätt med ny karaktär.

Det börjar lukta Skilda världar.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Katastrofal casting.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Man kan hantera byten av skådespelare bra, och dåligt. Håller med om att det oftast är bättre att också byta karaktär. Man kan ändå behålla personens "destiny" väl. Babylon 5 gjorde det extremt väl när huvudkaraktären behövde hoppa av (privata skäl). Stargate SG-1 försökte verkligen, men i Stargate Atlantis där de bytte skådespelare till samma roll blev det... lite konstigt.
Bytet av War Machine är fortfarande... underhållande, och blev ju bra.
James Bond... kan de väl barra lägga av med?
Tyckte de lyckades väldigt väl med castingen till de nya Star Trek-filmerna (men sämre med scripten till filmerna, vilken soppa).

Så... Vi får väl se... Hoppas de inte kör en cliff-hanger i avslutningen av säsong 3 (eller i någon serie, hatar skiten).

Medlem

Den som lever får se, men jag tvivlar på att det kommer bli lika bra som Henry. Men men den som lever få se som sagt ^^

Medlem

Det har inget med Superman-rollen att göra, han var bara trött på skaparna för att dom inte hedra källmaterialet tillräckligt väl.

Är min gissning, men baserat på tidigare intervjuer med han så är det med största sannolikhet så det ligger till.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av lonian:

Att bara Swappa skådespelare som dessutom är huvudpersonen mitt i en serie funkar inte. Serien borde sluta på 3e säsongen i så fall eller vänta tills att han blir ledig, eller ja som någon annan skrev.. döda Geralt och fortsätt med ny karaktär.

Det börjar lukta Skilda världar.

Vem bytte de där? Reine eller prällen?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Precis, han har varit tydlig med att om de inte visar någon som helst respekt för källmaterialet så hoppar han av, samtidigt som vi nu vet att skaparna av serien inte tycker om något av det. Med detta i bagaget så är det rätt sannolikt att detta är den egentliga anledningen till varför Cavill lämnar rollen, och inte pga Superman som är den officiella förklaringen, även om det möjligen kan ha spelat in en del.

Även om Liam skulle göra ett fantastiskt jobb så kan man nog ana åt vilket håll säsong 4 är på väg.

Skrivet av Fezk:

Det har inget med Superman-rollen att göra, han var bara trött på skaparna för att dom inte hedra källmaterialet tillräckligt väl.

Är min gissning, men baserat på tidigare intervjuer med han så är det med största sannolikhet så det ligger till.

Alltså, är detta något han gått ut och sagt? För det låter ju annars som ett rykte som någon kom på som sedan sprids?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Alltså, är detta något han gått ut och sagt? För det låter ju annars som ett rykte som någon kom på som sedan sprids?

Han har flertalet gånger gått ut och sagt att han vill hedra källmaterialet men aldrig gått så långt att klanka ner på TV serien eller sagt att han kommer hoppa av om dem inte gör som han tycker.

Kan dock hålla med om att ryktena som sprids känns ganska sanningsenliga med tanke på Cavills karaktär.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Alltså, är detta något han gått ut och sagt? För det låter ju annars som ett rykte som någon kom på som sedan sprids?

Nej, låter bara som missriktad ilska från neckbeards som snöat in på spelen och ignorerat böckerna som spelen är baserade på. TV-serien är ju i flera hänseenden mer trogen källmaterialet än spelen.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Jag har svårt att tro att det är pga att han ska spela stålmannen igen. Netflix hade kunnat försena säsongen, låta honom spela klart filmen och sen starta säsong 4 inspelningen. Det är en stor risk Netflix tar genom att byta skådespelare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Alltså, är detta något han gått ut och sagt? För det låter ju annars som ett rykte som någon kom på som sedan sprids?

Nej, skrev att det är min gissning.

Uppenbarligen så uppskattar han källmaterialet väldigt mycket, gissar på att det var en drömroll. Skulle han enbart sluta bara sådär för att att han skulle göra en roll som Superman igen men inte återkomma till Witcher låter ytterst märkligt. Speciellt när det nyligen kom ut påståenden om att en del av skaparna "avskyr böckerna och spelen".

Men, sen kan det bara helt enkelt vara så att han inte hade tid/ork/lust såklart.

Personligen bryr jag mig inte speciellt då jag tyckte serien var högst undermålig. Såg klart säsong 1 och några avsnitt in på säsong 2 innan jag slutade. Cavill tyckte jag dock gjorde ett bra jobb och det var nog han som bar serien väldigt mycket.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Henry Cavill spelade rollen som Geralt perfekt, och mycket beror nog på att han själv är en gamer och ett fan av spelserien. Tvivlar på att serien, som ändå haft en hel del missar, kommer överleva utan Cavill.

Sen tvivlar jag, som så många andra, på att han hoppar av enbart för Superman, utan jag tror det bottnar lite mer i detta.

Medlem
Skrivet av Chef-la-def:

Jag kommer att fortsätta titta, men jag kommer vara lite arg hela säsongen.

Haha, ja det blir nog lite samma här. Ingen gillar detta, men jag antar att DC's ny lansering av Superman med Cavill i huvudrollen trumfar Netflix Witcher vad gäller ekonomi med hästlängder. Kan ju t.o.m. hänga ihop med kontrakt o.s.v. The Witcher var ju ändå försenat p.g.a Covid.

Nåja, tråkigt oavsett...får väl se hur storyn utvecklar sig och hur Hemsworth sköter sig i rollen som Geralt.

Medlem
Skrivet av ompalompa:

...Personligen så skulle jag hellre sett att de skriver ut Geralt ur serien istället för att ersätta skådespelaren... Låt någon av de andra witcherarna ta hans plats istället. Jag skulle till och med föredra om de hittade på en ny om det behövs...

Ifall du hade läst böckerna hade du förstått att det inte är ett alternativ

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ender:

Ifall du hade läst böckerna hade du förstått att det inte är ett alternativ

De följer böckerna så dåligt ändå att de kan hitta på lite vad som helst.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Alltså, är detta något han gått ut och sagt? För det låter ju annars som ett rykte som någon kom på som sedan sprids?

Jag gissar på bitter fritolkning.

123
Skriv svar