Henry CavilI hoppar av Witcher-serien

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

De följer böckerna så dåligt ändå att de kan hitta på lite vad som helst.

"Lite" vad som helst är sällan önskat, men ibland nödvändigt för att det ska fungera på vita duken. Samtidigt så tror jag inte Sapkowski skulle vara ok med för mycket utsvävande. Svårt för oss att säga. Samtidigt så vet vi väl inte exakt i vilken utsträckning det "hatas" mot källmaterialet heller.
Att någon inte gillar spelen är ju irrelevant då serien inte bygger på dessa heller. Snaskigt skvaller kan få sådana löjliga proportioner i dagens SoMe.

Medlem

Netflix är bra på det där med att sabotera för sig själva på sistone, huh?

Medlem

Må det vara ett bra val eller ej, tv-seriens historik är fullt av fails där man bytte skådespelarna mitt i. Det enda som kanske funkar är om man dödar denna karaktär i serien. Men med tanke på att det är huvudfiguren så lär det väl inte fungerar.
Synd. En serie till som avslutas (för) tidigt.

Medlem

Jag tar Witcher serien för vad det är; underhållning. Men Cavill är som gjuten för rollen och att byta ut honom, frivilligt eller ej, mitt i är ett recept på katastrof. För mig blir tredje säsongen sista jag aktivt följer. Råkar man se resterande så får det vara, men jag kommer inte att sitta och vänta


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ender:

"Lite" vad som helst är sällan önskat, men ibland nödvändigt för att det ska fungera på vita duken. Samtidigt så tror jag inte Sapkowski skulle vara ok med för mycket utsvävande. Svårt för oss att säga. Samtidigt så vet vi väl inte exakt i vilken utsträckning det "hatas" mot källmaterialet heller.
Att någon inte gillar spelen är ju irrelevant då serien inte bygger på dessa heller. Snaskigt skvaller kan få sådana löjliga proportioner i dagens SoMe.

Du menade på att de inte kan göra vissa saker med tanke på böckerna. Varpå jag menar att de följt böckerna så dåligt ändå att det är sin egen identitet, och kan såldes hitta på lite vad de känner för.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vem bytte de där? Reine eller prällen?

Rebecka Bovallius, spelad av Jessica Zandén första säsongen. Sedan tog Nina Gunke över.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Rebecka Bovallius, spelad av Jessica Zandén första säsongen. Sedan tog Nina Gunke över.

Vore kul att se Henry spela Rebecka istället för Stålmannen


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Tror faktiskt det kan ha att göra med Superman trots allt. Henry Cavill måste pumpa upp sig rejält för Stålis, det synkar inte med hur Geralt ska se ut. Det är nog betydligt mer tid i båda ändar av en sådan inspelning än när en "vanlig" roll ska spelas mellan olika Witchersäsonger.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Skribent
Skrivet av jonis:

Tror faktiskt det kan ha att göra med Superman trots allt. Henry Cavill måste pumpa upp sig rejält för Stålis, det synkar inte med hur Geralt ska se ut. Det är nog betydligt mer tid i båda ändar av en sådan inspelning än när en "vanlig" roll ska spelas mellan olika Witchersäsonger.

Kan ha och göra med kontrakt också. WB kanske vill att han inte ska spela Geralt samtidigt som Superman, för att fokusen ska vara att Cavill ÄR Superman när folk ser honom. De som spelar Bond har väl också i kontrakt att de enbart får vara Bond under tiden de har rollen, av just den anledningen.

Jag tror det varit ett svårt val för Cavill, han gillar båda rollerna. Men WB kanske kunde slänga upp en pengasäck extra på bordet?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vem bytte de där? Reine eller prällen?

Du blandar ihop Tre kronor. Rebecka mamman till Daniel och Sandra, syskonen som nästan körde incest.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av jonis:

Tror faktiskt det kan ha att göra med Superman trots allt. Henry Cavill måste pumpa upp sig rejält för Stålis, det synkar inte med hur Geralt ska se ut. Det är nog betydligt mer tid i båda ändar av en sådan inspelning än när en "vanlig" roll ska spelas mellan olika Witchersäsonger.

Nu har ju de ofta en dräkt på stålmannen som kan fejkas rejält med muskler. Scener där han är utan tröja däremot, men det har ju inte hindrat att ta in annan skådis i filmer som bara är muskelsnubben. Men klart det hela blir snyggare om det är på riktigt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

De kan ju faktiskt lösa det på något sätt ändå. Typ att Geralt på något magiskt sätt placeras i en ny kropp eller något. Har ni sett tex Altered carbon så ska man inte bli förvånad över att det är en ny skådis i andra säsongen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Right, nej det är sant, där blandade jag ihop det. har inte sett så mycket av den serien.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kan ha och göra med kontrakt också. WB kanske vill att han inte ska spela Geralt samtidigt som Superman, för att fokusen ska vara att Cavill ÄR Superman när folk ser honom. De som spelar Bond har väl också i kontrakt att de enbart får vara Bond under tiden de har rollen, av just den anledningen.

Jag tror det varit ett svårt val för Cavill, han gillar båda rollerna. Men WB kanske kunde slänga upp en pengasäck extra på bordet?

Inte alls omöjligt, du kan ha rätt här. Minns t ex att Daniel Craig inte fick ta vissa roller (dock som Mikael Blomkvist i Finchers version av Män som hatar kvinnor).

Skrivet av lonian:

Nu har ju de ofta en dräkt på stålmannen som kan fejkas rejält med muskler. Scener där han är utan tröja däremot, men det har ju inte hindrat att ta in annan skådis i filmer som bara är muskelsnubben. Men klart det hela blir snyggare om det är på riktigt.

Sant! Minns dock hur Cavill fick bygga upp sig inför sin första inspelning som Stålis. Nu när han redan visat upp sig utan tröja kanske det, som du säger, räcker med vadderade dräkter och body doubles.

Vi får väl se om det läcks någon mer info om anledningen till varför Cavill hoppar av. Det som förvånar är jämförelsen med hur mycket han fick tjata för att få rollen från början.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Skribent
Skrivet av jonis:

Inte alls omöjligt, du kan ha rätt här. Minns t ex att Daniel Craig inte fick ta vissa roller (dock som Mikael Blomkvist i Finchers version av Män som hatar kvinnor).

Ja precis, att de får ta vissa roller men inte sådana som typ "konkurrerar". Kan tänka mig att de ser Geralt och Superman som lite konkurrerande roller med tanke på hur knuten Cavill är till båda karaktärerna. Medan Bond och Blomkvist är väldigt långt ifrån varandra.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

House of the dragon...😁


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Cavill fick väl sparken först från WB? Eller fick ett ultimatum. Kan ha läst fel.

Däremot är det ”vanligt” att om man skriver på för en, tex triologi att inte få göra film under tiden. Det har blivit mer vanligt även i serier, pga skaderisker få man inte ta på sig fysiskt utmanande roller.

Medlem
Skrivet av jonis:

Tror faktiskt det kan ha att göra med Superman trots allt. Henry Cavill måste pumpa upp sig rejält för Stålis, det synkar inte med hur Geralt ska se ut. Det är nog betydligt mer tid i båda ändar av en sådan inspelning än när en "vanlig" roll ska spelas mellan olika Witchersäsonger.

Han var ju en jävla gigant som Geralt, kan han ens bli mycket större? Han var ju betydligt mindre i Man of Steel från 2015.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Jag har svårt att tro att det är pga att han ska spela stålmannen igen. Netflix hade kunnat försena säsongen, låta honom spela klart filmen och sen starta säsong 4 inspelningen. Det är en stor risk Netflix tar genom att byta skådespelare.

Det är inte bara en film, han är en del av DC:s nya storsatsning, där han kommer ha en minst lika stor roll som Captain America/Iron Man. Han kommer först spela in Man of Steele 2, sen dyka upp i olika stora roller i mängder med filmer framöver.

Black Adam 2, nästa Justies League med mera. Ett rätt stort uppdrag/ansvar med andra ord. James Gunn har ju blivit anställd som DC:s motsvarighet till Kevin Feige som övergripande director.

Medlem
Skrivet av vamp:

Det är inte bara en film, han är en del av DC:s nya storsatsning, där han kommer ha en minst lika stor roll som Captain America/Iron Man. Han kommer först spela in Man of Steele 2, sen dyka upp i olika stora roller i mängder med filmer framöver.

Black Adam 2, nästa Justies League med mera. Ett rätt stort uppdrag/ansvar med andra ord. James Gunn har ju blivit anställd som DC:s motsvarighet till Kevin Feige som övergripande director.

Jaha okay, trodde att han skulle göra en film sen vara klar. Då blir det lite svårt med båda.

Medlem

Alltså serien är urdålig och Henry gjorde inte saken bättre… Liam passar säkert bättre som geralt, men vid det här laget är det som att hälla strössel på en bajskorv.

Medlem
Skrivet av lonian:

Du blandar ihop Tre kronor. Rebecka mamman till Daniel och Sandra, syskonen som nästan körde incest.

<Uppladdad bildlänk>

Det var full blown incest innan de visste det. Och sen även en sista gång efter att dom fick veta. Speciell serie, haha.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror det varit ett svårt val för Cavill, han gillar båda rollerna. Men WB kanske kunde slänga upp en pengasäck extra på bordet?

Tror Henry helt enkelt Henry har fått rost i kalsongerna! Anya Chalotra (Yennefer) har satt ner foten (kickat honom).
Synd.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Alltså serien är urdålig och Henry gjorde inte saken bättre… Liam passar säkert bättre som geralt, men vid det här laget är det som att hälla strössel på en bajskorv.

Det är ju det han inte gör.. suck dom kan lika gärna lägga ner serien nu.

Medlem

Bra av Cavill! Han sa att han skulle stanna i 7 säsonger så länge dom följde source materialet. Det har dom ju uppenbarligen inte alls gjort, så klokt att han går vidare.
Serien är rätt meh och han var utan tvekan det bästa med den...så jag har inga förhoppningar precis.

Witcher
Wheel of Time
Sandman
Rings of Power

Alla dom fantasy serierna har varit extremt ojämna och vissa sliskigt woke.
Nog bara House of the Dragon jag gillat på senaste tiden bland fantasy serierna.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Du menade på att de inte kan göra vissa saker med tanke på böckerna. Varpå jag menar att de följt böckerna så dåligt ändå att det är sin egen identitet, och kan såldes hitta på lite vad de känner för.

Har du...läst böckerna? Även ifall de broderar ut och tar bort (av någon anledning) så kanske de ändå följer den röda tråden med Geralt och Ciri.
Själv är jag nyfiken på ifall de kommer styra upp det hela under säsong tre. Det var några år sedan jag läste böckerna, men säsong 1 hade jag inga problem med, även ifall jag inte kände igen så mycket i tvåan.
Förhoppningsvis blir det inte värre än vad de gör med Robert Jordans Wheel of Times, som såg helt ok ut produktionsmässigt sett...så länge man inte läst böckerna, då blir man mest förbannad.

Själv är jag mest av åsikten att ifall man inte tänker vara trogen källmaterialet så borde man ge fan i att göra det alls. det blir extremt sällan bra. Tittarsiffror, tidsbrist och ekonomi ställer alltid till det.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kan ha och göra med kontrakt också. WB kanske vill att han inte ska spela Geralt samtidigt som Superman, för att fokusen ska vara att Cavill ÄR Superman när folk ser honom. De som spelar Bond har väl också i kontrakt att de enbart får vara Bond under tiden de har rollen, av just den anledningen.

Jag tror det varit ett svårt val för Cavill, han gillar båda rollerna. Men WB kanske kunde slänga upp en pengasäck extra på bordet?

Jag tror spontant mer på denna förklaring än något om att folk i produktionsteamet inte gillar serien. Henry Cavill bled ju den nya Superman när de lanserade honom igen. Vad hade Iron Man varit i Avengers ifall de bytt ut Robert Downey JR?
Meeen vad vet jag.

Medlem

Tyckte att Henry var det bästa med hela serien, vilket inte säger jättemycket då den för det mesta var ljummen.

Medlem

varför byter de mitt i allt?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Det är ju det han inte gör.. suck dom kan lika gärna lägga ner serien nu.

Jag tyckte aldrig Henry passade i rollen. Det låter bara som han imiterar röstskådisen skitdåligt, och så är han för stor, ser ut som en bodybuilder.
Jag vet att Henry är ett stort fan av böckerna och spelen, det märks, men han är ingen jättebra skådis.
Nu har jag inte sett så många filmer med Liam men rent fysiskt så känns han mer som geralt. Vassare ansikte och en smidigare kropp.

123
Skriv svar