Trög pc-start för Sackboy

Robot
Trög pc-start för Sackboy

Säckar efter andra Playstation-spel på pc.

#sackboy-a-big-adventure


Medlem

Kanske för att folk inte vet om det? Kom från en blixt på klar himmel för mig. Inte sett någon reklam eller nyheter om att spelet kommer till Steam. Utan dök bara upp på framsidan och ligger nu i min wishlist.

Medlem

Hade ingen aning detta skulle komma på pc

Medlem

Jag är sugen på att spela det men den typen av spel vill jag inte ge 59 euro för. Väntar till det finns för runt 20.

Geeks Gaming

Stämmer in i kören av "va? Detta hade jag ingen aning om"

Nu är det wishlistat iaf

ZF
Medlem
Skrivet av Davisx3m:

Kanske för att folk inte vet om det? Kom från en blixt på klar himmel för mig. Inte sett någon reklam eller nyheter om att spelet kommer till Steam. Utan dök bara upp på framsidan och ligger nu i min wishlist.

Skrivet av Karmak:

Hade ingen aning detta skulle komma på pc

Gäller inte det det mesta?

Tycker rotation på Steam knappt existerar. Samma saker på förstasidan nästan konstant. Så att det alls dyker upp där låter snarare som kraftigare exponering än det mesta.

Medlem

Förvånansvärt trevligt plattformsspel!

Hoppas folk kommer att ge det en chans

Medlem

Kan inte argumentera för att det ska vara värt 60 euro. Wishlistat och inväntar stor rea.

Medlem

Inget Sackboy spel har någonsin varit värt 60 euro... knappt 20

Avstängd

Inte värt 649 kr... kanske för 149 kr

Medlem

Spenderar hellre pengarna på Uncharted, Spiderman och God Of War osv.
Sackboy köper jag om det blir rea, den ligger i wishlist och väntar. Säkert bra spel men inte lika stort dragplåster som
andra av Sonys titlar.

Lirar Uncharted nu, sjukt snyggt och bra på PC. Väldigt nöjd!

Medlem

Väldigt högt AAA pris på SackBoy. Äger spelet till PlayStation 5 och det är ett mysigt plattformsspel men priset ligger för högt, imo.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Skulle inte ens spela det om det var gratis. Ser tråkigt ut och lite som en Paper Mario-klon.

Medlem

Nästan 700 kr, nej tack!

150-200 kronor låter mer rimligt. Väntar på nån rea framöver istället!

Medlem

Inte spelat så mycket av det ännu, men håller med folk om priset. Ägt det sedan en tid tillbaka på ps4, 149-199kr kostade det. Ser att det blivit mycket dyrare på sistone.
Det är inte ett 60 euro spel.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Inte spelat så mycket av det ännu, men håller med folk om priset. Ägt det sedan en tid tillbaka på ps4, 149-199kr kostade det. Ser att det blivit mycket dyrare på sistone.
Det är inte ett 60 euro spel.

Kollar man stats på prisjakt så ser det ut som att spelet säljs för 150-300kr rätt ofta. Och med denna tröga startenär ju positiv för då lär de sänka priset igen ganska snart.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5542363#statistics

Gen
Medlem

Håller med alla i tråden - spelet är inte värt 600kr.

Medlem
Skrivet av robbis:

Inget Sackboy spel har någonsin varit värt 60 euro... knappt 20

Sackboy finns väl bara ett spel, misstänker att du menar little big planet? Och dom har helt klart varit värda priset, endast för adam alsings intro i början. rip <3


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Gillar Sackboy, men det är en tydligt konsolspel att spela framför TVn med någon annan. Inte förvånad att det säljer dåligt på PC.

Medlem

Har funnits för 79kr för playstation 5 så förstår att det inte köps för full pris

Medlem

Helt fantastiskt spel ju! Jag köpte det förvisso till ps5 på rea för dryga 369:-.

Det ska ju dock spelas framför tvn, på en ps5, med en Dualsense i handen och i co-op. Riktigt charmigt!

Döm inte ut spelet på förhand för att du inte gillade Little Big Planet är väl mitt bästa tips dock. Jämför istället med Mario och krydda med lite extra charm så har du Sackboy. De har dessutom skrotat hela bygg-egna-banor-delen från LBP till förmån för bättre singleplayerbanor vilket jag personligen ger två tummar upp för. Hade nog dessutom roligare under den första timmen med Sackboy än vad jag sammanlagt hade med Mario Odyssey.

Visst, kanske lite saftigt för över 700:- men det tycker jag egentligen att GoW också är om man ska jämföra. Men har man en ps5 så borde man inhandla så fort det vankas rea.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Helt fantastiskt spel ju! Jag köpte det förvisso till ps5 på rea för dryga 369:-.

Det ska ju dock spelas framför tvn, på en ps5, med en Dualsense i handen och i co-op. Riktigt charmigt!

Döm inte ut spelet på förhand för att du inte gillade Little Big Planet är väl mitt bästa tips dock. Jämför istället med Mario och krydda med lite extra charm så har du Sackboy. De har dessutom skrotat hela bygg-egna-banor-delen från LBP till förmån för bättre singleplayerbanor vilket jag personligen ger två tummar upp för. Hade nog dessutom roligare under den första timmen med Sackboy än vad jag sammanlagt hade med Mario Odyssey.

Visst, kanske lite saftigt för över 700:- men det tycker jag egentligen att GoW också är om man ska jämföra. Men har man en ps5 så borde man inhandla så fort det vankas rea.

This!
Jag köpte också mitt till PS5 på rea. Men gav bara 179kr vill jag minnas. Men mycket trevligt spel, både solo och tillsammans med ungarna.

Medlem
Skrivet av Nimin:

This!
Jag köpte också mitt till PS5 på rea. Men gav bara 179kr vill jag minnas. Men mycket trevligt spel, både solo och tillsammans med ungarna.

Ett redigt kap med andra ord då😃👍

Medlem
Skrivet av Keima:

Har funnits för 79kr för playstation 5 så förstår att det inte köps för full pris

Menar du 179 kr? Tror inte det varit nere på 79 kr. Isf var det ett redigt kap :).

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Sackboy finns väl bara ett spel, misstänker att du menar little big planet? Och dom har helt klart varit värda priset, endast för adam alsings intro i början. rip <3

Menade serien som helhet.

Medlem

Fan är en sackboy?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

ZF
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fan är en sackboy?

1
Skriv svar