EA har höga förväntningar på "otroliga" monsterjägarspelet Wild Hearts

Robot
EA har höga förväntningar på "otroliga" monsterjägarspelet Wild Hearts

Kan det rentav utmana Monster Hunter?

#electronic-arts, #wild-hearts


Medlem

Ett bra spel som EA är inblandade i?
Då landar det väl på 80/100 i snittbetyg.
Bra men inte fantastiskt.

Förlåt min skepsis men EA har slaktat så många gamla älskade studior och spelserier att det kanske smittat av sig.

Medlem

EA och deras höga förväntningar har aldrig varit en bra kombination. EA förstör allt dom rör vid.

Medlem

”Höga förväntningar” från EA lär väl vara att man har lagt ned otroliga resurser på Battle Pass, virtuella valutor, mikrotransaktioner och kanske en och annan lootlåda i någon form.

Medlem

Om det är lika tråkig design på resten av monstren som på bilden, nej, Monster Hunter kan sova lugnt.

ZF
Medlem

Ganska säker på att det redan fanns ett spel som hette detta.

Scrolls incident inbound.

Medlem

Ser väl okej ut, men är personligen rätt mätt på Asien-temat. Har inget emot det, bara blivit mycket av det på sistone.

Medlem

Ibland undrar jag om EA har någon balans mellan sin PR och sin årsredovisning.

Medlem

jag tror ja dom kommer försöka men det kommer ej hålla i längden för dom har pengakåta smurfar som sitter I toppen.

Medlem

Hoppas väl det blir ett bra spel, gillar verkligen monster hunter och känner mig klar med senaste mh:Rise och inväntar nu uppföljaren till monster hunter world, som tyvärr är väl ett par år bort.

Så hade varit fint med ett nytt liknande spel, om de lyckas bra.

Medlem

"EA har höga förväntningar" betyder att kostymerna i styrelsen förväntar sig 15 miljoner sålda exemplar. Sen säljer det mesiga 10 miljoner exemplar, kastas på sophögen som ett misslyckande och nämns aldrig av EA igen. 😀

Medlem

Jag hoppas, jag gillade verkligen den gameplay som visats.
Ett riktigt alternativ till MH behövs så det blir lite eld i baken på capcom att fixa ett nytt world i samma stuk som Rise (iaf när det kommer till mp istället för det ruttna system som World har).

Medlem
Skrivet av Winzi:

Jag hoppas, jag gillade verkligen den gameplay som visats.
Ett riktigt alternativ till MH behövs så det blir lite eld i baken på capcom att fixa ett nytt world i samma stuk som Rise (iaf när det kommer till mp istället för det ruttna system som World har).

Rise MP system är sämre, World är ett steg bättre men långt ifrån bra

Medlem

Luktar flopp....

Medlem
Skrivet av mantis87:

Rise MP system är sämre, World är ett steg bättre men långt ifrån bra

Ok, vad jag förstått så var det enklare att joina upp i mp i Rise än World.

Bara det faktum att man i World måste starta ett uppdrag du inte gjort tidigare solo i kampanjen för att see den lilla cutscenen när du hittar monstret innan du kan kalla in din/dina vänner. Och alla dina vänner måste göra det samma och sedan återvända till hubben för att joina. Det är unket i ett spel som är upp til 4p co-op.

Detta system fick jag det förklarat för mig på Steam forumet att man inte behöver göra i Rise. Iaf så var det det jag menade med rutten MP i World för annars gillar jag spelet startk.

Medlem

Allt EA tar i på den senaste tiden är floppar. Enda sättet dom kan tjäna pengar är loot boxar för spelen dom släpper är inte bra.

1
Skriv svar