Att installera dag 1-patchen för God of War Ragnarök "rekommenderas starkt"

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Ja, därför borde dom skriva att man inte kan förvänta sig spelet på releasedagen. Oavsett hur långt innan man förbokat.

Men "förvänta" innebär inte att det är garanterat att det kommer på releasedagen. Vill du garanterat få spelet på releasedagen är det enklast att ta sig till en fysisk butik.

Medlem

Klaga inte på seg leverans hörni, jag får inte mitt förrän idag. 😅
Men jag ska inte heller klaga då jag fick det fysiskt för 98 kr.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Balunan:

Klaga inte på seg leverans hörni, jag får inte mitt förrän idag. 😅
Men jag ska inte heller klaga då jag fick det fysiskt för 98 kr.

Wow! Nä, inte klaga

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Körde hela Cyberpunk på vanlig PS4. Det kraschade inte enda gång. Alla sa att det inte gick att spela på PS4.

Det var väl ingen som sa det — det gick ju faktiskt att spela igenom spelet på PS4.

Det som många däremot sa var att det inte kändes som en AAA-spelupplevelse på PS4 och mycket av det som CDPR utlovat helt enkelt inte fanns i spelet.

Jag själv konstaterade efter 10 timmars spelande på PS4 att spelet definitivt inte kändes som ett färdigt AAA-spel utan krävde massa putsande på många ställen, så jag lade spelet på is.

Jag kommer ge spelet en ny chans när nästa uppdatering släpps någon gång i mars-april nästa år och då blir det på PS5. Ska bli väldigt spännande att köra igång spelet då — jag tror och hoppas att det kommer att vara väldigt mycket bättre spelupplevelse då och värt all väntan.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Det var väl ingen som sa det —

Jodå. Och att det kraschade hela tiden.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Jodå. Och att det kraschade hela tiden.

Så "alla" sa så menar du?

Där håller jag helt enkelt inte med. Vad jag läste i olika forum då så var det att en del (men långt ifrån alla) upplevde krascher på PS4, ett fåtal som var nöjda som det var och en stor majoritet som upplevde att det inte kändes som ett fullvärdigt AAA-spel.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Ja, det var skillnad förr, när det var Posten, innan Postnord. Det tog en arbetsdag för ett brev att komma fram då. Det var tider det.

Spelbutiken t ex skriver såhär:
Vi skickar spelet lite före release, så du kan förvänta dig att få spelet på releasedagen. Detta förutsatt att du förbokar i tid, beställer du bara någon dag eller två före spelet kommer ut, så kommer det nog först efter release-dagen.

Jag har sällan fått spelet på releasedagen, även om jag förbokat det ett halvår innan. Dom skickar spelet en dag eller två innan release, trots att dom vet hur det ser ut med Postnord. Roligast är om spelet släpps en fredag och det dyker upp på måndagen efter. Lång helg det.
Kanske därför GoW släpptes på en onsdag.

Ja, det suger så det blir inget mer med det. Haha ja, jag fick Far Cry 6 efter helgen. De sög😂

Medlem
Skrivet av Nemo:

Så "alla" sa så menar du?

Där håller jag helt enkelt inte med. Vad jag läste i olika forum då så var det att en del (men långt ifrån alla) upplevde krascher på PS4, ett fåtal som var nöjda som det var och en stor majoritet som upplevde att det inte kändes som ett fullvärdigt AAA-spel.

Jag överdrev lite, men många sa att man skulle undvika den versionen, och det kraschade. Jag var en av dom som var fullt nöjd med den versionen, jag har väl helt enkelt låga krav. Jag spelar om mina PS1-favoriter ibland, Tomb Raider t ex. Ett av världens fulaste spel nu.

Medlem
Skrivet av Moortis:

Haha du måste ha förträngt hur PS2 spel var. Det var mer regel än undantag att något var struligt eller glitchade och strulade. Och då ska vi komma ihåg att spel på den tiden var otroligt mycket mindre komplexa, det borde rimligen varit mindre saker som kunde strula. Jämför en Volvo 240 med en modern elbil som parallell.

Jag tror ärligt vi gamers av nödvändighet var mer hårdhudade på den tiden. Buggar och konstigheter var något man antingen såg som ett nödvändigt ont att komma på lösning till eller något som helt enkelt var en del av upplevlsen. Det var ju inte lönt att sura eller gnälla på den tiden, det kom ju ingen patch oavsett.

Ja, men eftersom dom gör spelen så komplexa nu, så tycker jag att dom ska släppa spelen först när spelen är klara. Dom ska ta mig fan funka felfritt.
Så mycket pengar som dom plöjer ner i spelen, och så mycket pengar som dom får av oss konsumenter sen.
Jodå, det är inte för mycket begärt att dom släpper spelen först när spelen är klara.

Medlem

Jag har spelat runt 32 timmar nu (utan att ha installerat patchen).
Vid två tillfällen så kunde Kratos gå genom sten. Senast var det ett stort stenblock som var helt ihåligt och jag kunde gå in och ut ur det.
Ett par gånger har jag fått starta om senaste checkpointen för att trigga vissa saker.

12
Skriv svar