FZ Play ikväll - Full fart i Sonic Frontiers

Robot
FZ Play ikväll - Full fart i Sonic Frontiers

Mirror_Hime tar sig an fart- och blådårens nya äventyr.

#fz-play, #sonic-frontiers, #twitch


Medlem

Woooh! NU KÖR VI! 😍😍😍


signatur

😎"Stay awesome people"😎
https://www.twitch.tv/Mirror_Hime

Inaktiv

Frågan på allas läppar: Är det Sonic + Breath of the Wild?

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_119148:

Frågan på allas läppar: Är det Sonic + Breath of the Wild?

Beror väl lite på hur man ser på det. Det är likt i den mån att det är en öppen värld och man gör massvis med mindre aktiviteter, men annars är ju det enda ett Zelda-spel och det andra Sonic


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Frågan på allas läppar: Är det Sonic + Breath of the Wild?

Det finns inspiration därifrån. Men även Shadow of the colossus och Mario Odyssey. Det är en blandad kompott!


signatur
It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av anon_119148:

Frågan på allas läppar: Är det Sonic + Breath of the Wild?

Jag tycker att denna jämförelse är lite trött. Man får lägga den på en väldigt generell nivå för att hitta likheter. Mer intressant att konstatera är Sonic Frontiers är en liten revolution för Sonic-serien. Det är verkligen något helt nytt, och av det jag spelat hittills är det överraskande bra dessutom.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Beror väl lite på hur man ser på det. Det är likt i den mån att det är en öppen värld och man gör massvis med mindre aktiviteter, men annars är ju det enda ett Zelda-spel och det andra Sonic

Skrivet av Lenk:

Det finns inspiration därifrån. Men även Shadow of the colossus och Mario Odyssey. Det är en blandad kompott!

Skrivet av Ruffles:

Jag tycker att denna jämförelse är lite trött. Man får lägga den på en väldigt generell nivå för att hitta likheter. Mer intressant att konstatera är Sonic Frontiers är en liten revolution för Sonic-serien. Det är verkligen något helt nytt, och av det jag spelat hittills är det överraskande bra dessutom.

BotW kom 5 år sedan. Utvecklingstiden på spel är inte ovanligt 3-5 år. Lägg ihop två och två så har ni svaret.

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_119148:

BotW kom 5 år sedan. Utvecklingstiden på spel är inte ovanligt 3-5 år. Lägg ihop två och två så har ni svaret.

Du frågade om det är Sonic + Botw, varpå vi svarade som vi gjorde. Det finns likneser, såsom att det är en öppen värld och att det finns mycket små och lätta aktiviteter - men det är ju typ vilket open world-spel som helst. Zelda är Zelda, och Sonic är Sonic. Förstår då inte riktigt vad utvecklingstiden har att göra med din fråga och våra svar?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Chefredaktör
Skrivet av Mirror_Hime:

Woooh! NU KÖR VI! 😍😍😍

Var det kul?

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Du frågade om det är Sonic + Botw, varpå vi svarade som vi gjorde. Det finns likneser, såsom att det är en öppen värld och att det finns mycket små och lätta aktiviteter - men det är ju typ vilket open world-spel som helst. Zelda är Zelda, och Sonic är Sonic. Förstår då inte riktigt vad utvecklingstiden har att göra med din fråga och våra svar?

Det är ingen slump att Sonic släpps år efter BotW. Solklart att Sonic är skakat ur BotWs kappa, resten säger sig själv.

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_119148:

Det är ingen slump att Sonic släpps år efter BotW. Solklart att Sonic är skakat ur BotWs kappa, resten säger sig själv.

Förstår dock inte vad det har med något vi skrivit om här att göra? Igen, du frågar om det är Sonic + Breath of the Wild, och oavsett våra svar så går du härifrån med någon form av tanke som är helt oberoende av vad vi sagt. Frågan är då, varför du frågade till att börja med när du ändå bestämt dig för svaret?

Fråga:

"Är det Sonic + Breath of the Wild?"

Svar:

"Beror väl lite på hur man ser på det. Det är likt i den mån att det är en öppen värld och man gör massvis med mindre aktiviteter"

"Det finns inspiration därifrån. Men även Shadow of the colossus och Mario Odyssey. Det är en blandad kompott!"

"Jag tycker att denna jämförelse är lite trött. Man får lägga den på en väldigt generell nivå för att hitta likheter. Mer intressant att konstatera är Sonic Frontiers är en liten revolution för Sonic-serien. Det är verkligen något helt nytt".

Därefter börjar du prata om utvecklingstiden som egentligen inte har något med det här att göra, i alla fall med tanke på hur du formulerade det: "BotW kom 5 år sedan. Utvecklingstiden på spel är inte ovanligt 3-5 år. Lägg ihop två och två så har ni svaret.".

Nej, det är inte Breath of the Wild. Det är bara ett typiskt open world-spel med en "Sonic-spin" på det. Som Ruffles var inne på är jämförelsen smått trött då Sonic-spelet har lika mycket att göra med Breath of the Wild precis som båda spelen har att göra med nästan vilket annat open world-spel som helst.

Vet inte riktigt vad du var ute efter med din fråga och uppföljning, men jag hoppas du fått någon form av svar ändå.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar