Valheim expanderar med Mistlands - Visas upp nästa vecka

Robot
Valheim expanderar med Mistlands - Visas upp nästa vecka

Nya områden att erövra för Valheims vikingar.

#Iron-gate, #Valheim


Medlem

Supertaggad! Eller ja, jag kommer hålla mig till 1.0/full release av spelet, men jäklar så mysigt det är att lira tillsammans med vänner!

Medlem

Det tråkigaste med spelet var ju grinden och hur byggandet fungera (måste ha en workbench nära??) men måste ge dom cred för att ha lagt till cheatcodes redan i early access vilket gjorde spelet mer behagligt att spela. Nu har jag inte kört det sen EA release för tröttnade på gameplay att sätta upp portaler överallt och mosquitos som va OP

Medlem

Jag är riktigt taggad, största problemet har varit att man helst ska ha en egen server eller en polare som har en, att försöka komma åt en public server är ganska svårt, allt är lösenskyddat. Är Fz-servern uppe? Försökte connecta men det gick inget vidare.

Medlem

Äntligen, är så jävla supertaggad! Vi är några vänner som kommer att börja om från början när Mistalands kommer for sure!

Skrivet av noreason:

Det tråkigaste med spelet var ju grinden och hur byggandet fungera (måste ha en workbench nära??) men måste ge dom cred för att ha lagt till cheatcodes redan i early access vilket gjorde spelet mer behagligt att spela. Nu har jag inte kört det sen EA release för tröttnade på gameplay att sätta upp portaler överallt och mosquitos som va OP

Låter inte riktigt som det är din typ av spel helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Äntligen, är så jävla supertaggad! Vi är några vänner som kommer att börja om från början när Mistalands kommer for sure!

Låter inte riktigt som det är din typ av spel helt enkelt.

Så bara för jag klagar på vissa mechanics så tycker du det inte är min typ av spel? Dummaste jag hört

Medlem
Skrivet av noreason:

Så bara för jag klagar på vissa mechanics så tycker du det inte är min typ av spel? Dummaste jag hört

Tänkte att du bara hade negativa saker att säga om spelet.

Medlem

Jag är ruggigt taggad!

Medlem
Skrivet av noreason:

Så bara för jag klagar på vissa mechanics så tycker du det inte är min typ av spel? Dummaste jag hört

Ifall man anser sig behöva "cheat codes" för att gilla ett spel så börjar man ju undra lite. Sen tycker ju såklart alla olika, men för en hantverkare som mig så är det ganska självklart att det är tufft att samla material själv och att en bra arbetsyta i närheten är ett måste. Själv uppskattar jag bara den realismen i spelet, som för övrigt har den bästa byggfysik jag sett hittills.
Jag hoppas de fortsätter arbeta på den och att andra spelskapare inom samma genre följer efter i samma spår.

Medlem
Skrivet av Ender:

Ifall man anser sig behöva "cheat codes" för att gilla ett spel så börjar man ju undra lite. Sen tycker ju såklart alla olika, men för en hantverkare som mig så är det ganska självklart att det är tufft att samla material själv och att en bra arbetsyta i närheten är ett måste. Själv uppskattar jag bara den realismen i spelet, som för övrigt har den bästa byggfysik jag sett hittills.
Jag hoppas de fortsätter arbeta på den och att andra spelskapare inom samma genre följer efter i samma spår.

Grind är djävulens påfund, jag har inte lust att spendera timmar på att grinda material och slösa flera timmar på det. Helt onödigt.

Medlem

Kul att det kommer nytt innehåll! Hoppas det ger spelet åtminstone 20-30 timmars nytt gameplay (för leasure spelare). Den här önskan bör väl inte va helt orimligt? Vi spelade ju i Plains i minst 60-80 timmar innan vi gick på dåvarande sista bossen.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Har ens detta spel lämnat Early Access ännu...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Shit - dom släpper en expansion före det ens gått ur early access?

Om dom tror att dom har gjort en expansion varje gång dom uppdaterar sitt early access spel så lär det kunna stanna där ett tag

För övrigt suger Valheim och har alltid gjort det.
Finns ju massor av likadana spel som är bättre?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av noreason:

Grind är djävulens påfund, jag har inte lust att spendera timmar på att grinda material och slösa flera timmar på det. Helt onödigt.

Lite underligt att du blir upprörd när någon påpekar att Valheim inte verkar vara något för dig när allt du skriver om spelet gör det uppenbart att Valheim inte är något för dig

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Lite underligt att du blir upprörd när någon påpekar att Valheim inte verkar vara något för dig när allt du skriver om spelet gör det uppenbart att Valheim inte är något för dig

Fast å andra sidan så nerfades myggorna och de lade till konsolen för att de vet att många bara vill kunna bygga helt fritt. Så utvecklarna håller ju i princip med.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Avstängd
Skrivet av Kyraal:

Lite underligt att du blir upprörd när någon påpekar att Valheim inte verkar vara något för dig när allt du skriver om spelet gör det uppenbart att Valheim inte är något för dig

Det är rätt tydligt vilka som är upprörda i denna tråden och det är inte han som kommenterat ett par negativa saker om spelet

Medlem

Lite missvisande att använda ordet "expansion", då det bara handlar om en större uppdatering. En uppdatering som inte kommer kosta något. Mistlands är en öde zon som funnits i spelet men som aldrig hann bli utvecklad. Nu har de tagit tag i det - Mistlands är resultatet.

Jag förstår att ordet "expansion" tekniskt sett kan användas här. Men nu är det ju som så att spelare är vana vid det ordet när det handlar om att betala för något ytterligare - vilket inte är grejen här.

Som sagt, det handlar om en uppdatering. Jag tror inte ens att Iron Gate har använt ordet "expansion" själva heller. Om man går till deras sociala media, så pratar de om "Mistlands" och hur det är en "uppdatering".

Här är ett exempel från deras officiella Twitter (Länk till tweeten):

Anledningen till att jag skriver det här, är för att jag redan har sett här på FZ att folk är förbannade över att de TROR att de kommer behöva betala för något - enbart för att ordet "expansion" användes i artikeln.

Medlem

Gött! Hoppas innerligt att det är en matig update. Det förtjänar vi efter nästan två år av nästintill obefintlig content-update.

Medlem

Remaster, remake där skrivs det fel i all oändlighet och nu expansion och uppdatering.. det är stor skillnad mellan orden.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Shit - dom släpper en expansion före det ens gått ur early access?

Om dom tror att dom har gjort en expansion varje gång dom uppdaterar sitt early access spel så lär det kunna stanna där ett tag

För övrigt suger Valheim och har alltid gjort det.
Finns ju massor av likadana spel som är bättre?

Vem , förutom Johan, säger att det är en "expansion"? Det är ju bara en ny del av deras ursprungliga roadmap. Sedan får du jättegärna tipsa om "likadana spel som är bättre". Conan Exiles är det närmaste jag kommit, och de är ändå så olika på alla sätt.
Det som imponerar mest på mig är miljö och ljussättning i kombination med byggfysik i Valheim, och jag har inte sett något som slår dem på fingrarna där än.

Medlem
Skrivet av noreason:

Grind är djävulens påfund, jag har inte lust att spendera timmar på att grinda material och slösa flera timmar på det. Helt onödigt.

Jag kan ju inte säga åt dig vad du ska gilla eller inte, jag har bara svårt att hålla med om det du kallar för "grind" i Valheim. Samlandet av material är en helt naturlig del av spelprocessen i ett bygg/survival game. En del av spelmekaniken helt enkelt. Vill du hellre spela i ett kreativt läge (Minecraft style) så är det ju upp till dig, men det är inte vad spelet handlar om.
Dagliga uppdrag där man gör samma saker om och om igen för något värdelöst "rykte" (WoW)...DET är grind, och jag kunde inte hålla med dig mer om att det är djävulens påfund.

Medlem
Skrivet av noreason:

Grind är djävulens påfund, jag har inte lust att spendera timmar på att grinda material och slösa flera timmar på det. Helt onödigt.

Medan det var ett av mina bästa minnen av spelet, och så starkt att det var ett av mina absoluta favoritminnen i något spel någonsin. Att tillsammans med polare hugga ut en path så man kan dra sin skottkärra som man fyllt med iron eller vad det var på någon vein långt bort från basen som tog flera ingame dagar var supermysigt.

Medlem
Skrivet av Foxmulder:

Lite missvisande att använda ordet "expansion", då det bara handlar om en större uppdatering. En uppdatering som inte kommer kosta något. Mistlands är en öde zon som funnits i spelet men som aldrig hann bli utvecklad. Nu har de tagit tag i det - Mistlands är resultatet.

Jag förstår att ordet "expansion" tekniskt sett kan användas här. Men nu är det ju som så att spelare är vana vid det ordet när det handlar om att betala för något ytterligare - vilket inte är grejen här.

Som sagt, det handlar om en uppdatering. Jag tror inte ens att Iron Gate har använt ordet "expansion" själva heller. Om man går till deras sociala media, så pratar de om "Mistlands" och hur det är en "uppdatering".

Här är ett exempel från deras officiella Twitter (Länk till tweeten):
https://i.imgur.com/vVM9qA0.png

Anledningen till att jag skriver det här, är för att jag redan har sett här på FZ att folk är förbannade över att de TROR att de kommer behöva betala för något - enbart för att ordet "expansion" användes i artikeln.

Skulle man inte skrivit expansion i nyheten sådär så skulle flera inlägg här vara onödiga, bland annat våra och de som är kritiska till att ett spel som skulle kunna ligga i early access i flera år får en "expansion" utan att ens vara "klart".


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Shit - dom släpper en expansion före det ens gått ur early access?

Om dom tror att dom har gjort en expansion varje gång dom uppdaterar sitt early access spel så lär det kunna stanna där ett tag

För övrigt suger Valheim och har alltid gjort det.
Finns ju massor av likadana spel som är bättre?

Så vitt jag vet har de själva aldrig nämnt ordet "expansion". De släpper en ny uppdatering av spelet som ligger i early access. Gällande om det suger eller ej så är ju smaken som baken. Är man ute efter ett survival-spel som fokuserar på PvE tillsammans med vänner (detta är väldigt viktigt för att inte tycka att grinden blir för mycket) så vet jag personligen inte många som är bättre.

Skribent

I hear you bois and girls! Det blir lite förvirrande, fixar till lite


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Skulle man inte skrivit expansion i nyheten sådär så skulle flera inlägg här vara onödiga, bland annat våra och de som är kritiska till att ett spel som skulle kunna ligga i early access i flera år får en "expansion" utan att ens vara "klart".

Mm, förstår precis vad du menar. Ibland är man faktiskt lite nyfiken ifall vissa val av ord är avsiktliga, just för att generera aktivitet (retorisk fråga, klart val av ord måste locka människor att läsa, det är ju ändå deras jobb). Men i detta fall tror jag faktiskt det mest handlar om att flera sidor online använde ordet "expansion", vilket fick andra att kopiera/följa det bara.

Men ja, man ska vara på tårna. Så sant som det är sagt.

Medlem

Är för många av dagens gamers som grinar så förbannat mycket över det mesta.

Spelen får inte ha grind, ska gå fort o bli max level, inget pay 2 win, mycket nytt innehåll ska fram snabbt hela tiden och då ska det hålla kvalitet med. Grafiken ska vara top notch och inget lagg 200+fps annars suger det med.

Flesta skulle inte överleva back in the days, grindat i alla spel i stort sett och har haft för jävla roligt med både nya och gamla vänner.

Fundera Ultima Online 7xgm gånger X-antal gubbar crafters mm och då snackar vi back in the days inte riktigt men nästan pre macro days.

Everquest 60 necro, 58 druid, 58 monk mm.

Dark age of camelot 4st 50 pre SI.

Vi hade skitkul, musik på winamp, ICQ osv långa nätter men var fan så roligt skaffade vänner genom just grind man lärde känna varandra.

Rätt trött på hur ingen vill lägga någon tid alls på sina gubbar idag, allt ska gå boom, vara gratis och fan vet allt.

Äldre generationen var så mycket bättre så sett.

Tack o hej

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Finns ju massor av likadana spel som är bättre?

Vilka tycker du är bättre? Jag har spelat massa co-op survival och anser att Valheim är det bästa, utan tvekan.

Medlem
Skrivet av Atorak:

Är för många av dagens gamers som grinar så förbannat mycket över det mesta.

Spelen får inte ha grind, ska gå fort o bli max level, inget pay 2 win, mycket nytt innehåll ska fram snabbt hela tiden och då ska det hålla kvalitet med. Grafiken ska vara top notch och inget lagg 200+fps annars suger det med.

Flesta skulle inte överleva back in the days, grindat i alla spel i stort sett och har haft för jävla roligt med både nya och gamla vänner.

Fundera Ultima Online 7xgm gånger X-antal gubbar crafters mm och då snackar vi back in the days inte riktigt men nästan pre macro days.

Everquest 60 necro, 58 druid, 58 monk mm.

Dark age of camelot 4st 50 pre SI.

Vi hade skitkul, musik på winamp, ICQ osv långa nätter men var fan så roligt skaffade vänner genom just grind man lärde känna varandra.

Rätt trött på hur ingen vill lägga någon tid alls på sina gubbar idag, allt ska gå boom, vara gratis och fan vet allt.

Äldre generationen var så mycket bättre så sett.

Tack o hej

Det handlar nog snarare om att man vill ha bra innehåll, istället för meningslöst innehåll som enbart är där för att slösa din tid utan att fylla någon funktion överhuvudtaget.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Atorak:

Rätt trött på hur ingen vill lägga någon tid alls på sina gubbar idag, allt ska gå boom, vara gratis och fan vet allt.

Äldre generationen var så mycket bättre så sett.

Tack o hej

Beror nog på att man har spelat 44 liknande spel och orkar inte gå genom samma grind om och om igen, därför så har du instant level 100+ items som tar bort all grind så att du kan gå runt och göra alla quests och plöja genom content istället.

För övrigt så tillhör jag den äldre generationen, men nu värderar jag min tid mer.

12
Skriv svar