Archeage 2 har visats upp och ser riktigt vackert ut

Robot
Archeage 2 har visats upp och ser riktigt vackert ut

Uppföljaren till MMORPG:t Archeage, chockerande nog.

#Archeage-2, #Xlgames, #nyhetstips


Medlem

Att göra snygga spel är enklare än någonsin med dagens teknik... inte för att jag klagar

Medlem

Får hoppas att det blir bättre än Unchained-röran...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Releasehästryttare

Ja herre jösses va snyggt, min haka ligger på golvet!

Medlem

Hoppas ingen hoppar på hype-tåget innan vi vet hur det blir med MTX osv.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Managor:

Hoppas ingen hoppar på hype-tåget innan vi vet hur det blir med MTX osv.

Det är ett koreanskt MMO publicerat av Kakao. Det kommer ha MTX och sannolikt P2W i viss mån. Så länge jag kan skaffa det för rimlig peng, kommer jag nog köra det tills jag tröttnar utan att spendera extra pengar och sen lägga ner. Ha kul så länge det varar helt enkelt.

Tittar på recensioner på Steam och många verkar ha gillat första spelet men hatar utgivaren för hur de sunkat ner det med tiden.
https://store.steampowered.com/app/304030/ArcheAge/

Medlem

ArcheAge, ett av de spelen som jag verkligen inte kan röra av ren princip. Pay2Win på en sån hög nivå att man nästan blir spyfärdig. När de släppte Unchained så skulle det vara lösningen på det problemet - men det blev pay2win med. Detta är inte spel, det är mjölkmaskiner.

Avstängd

Synd det är ett mmo

Medlem

Det såg ju fantastiskt bra ut iaf. Har de möjligen fått inspiration från GoW 1.05 in i klippet?

Medlem

Kommer nog släppas i Korea först, sen några år senare till EU och US.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Precis ett sånt spel jag vill ha! Om det var singel player dvs ;P

Medlem

Unreal är ganska dåligt till mmos


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Fan vad kul jag hade första veckorna när Archeage släpptes back in the days.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Unreal är ganska dåligt till mmos

Har du något belägg för att UE5 är en dålig spelmotor för mmo's?

Medlem

Första Archeage var skit bra i någon månad..sen förstördes det med p2w fast publishern i väst hade sagt att det inte skulle komma något p2w..

Medlem

Spelade Archeage mycket när det kom ut i väst och det var grymt roligt. Mycket av det spelet gjorde var kul.
Bygga hus som inte är instanser utan är en del av världen, Båtar som man kan bygga och åka runt med, Trade Runs att tjäna pengar på, Plantera saker runt omkring i världen som alla kan sno, Juridiska systemet, Politik mellan guilds, välja mellan på 3 olika träd som gav dig din klass, Mounts tidigt och att man kan rida två st på dom (spelade med min flickvän och det var roligt att dela mount)

Dock hade massor av problem som förstörde spelet somP2W, Gear upgrade var jobbigt men ett måste för att vara relevant, Bottar som snodde land, Obalanserade skills och så vidare.

En del saker som jag både gillade och ogillade som Labor systemet. Gillade att man inte bara kunde maxa en skill snabbt och om man hade högt i något var men eftertraktad. men jobbigt att man var begränsad och man kände sig bestraffad att inte spela varje dag.

All in all var Archeage ett bra spel med många olika saker att göra men man kände sig tvungen att spela varje dag med plantor som växer på sin gård och labor som samlade på sig. PvP kändes orelevant då oftast den med högre gear score vann eller om man hade fler spelare.
Men av alla MMO jag spelat är nog Archeage det spel som har gett mig flest roliga minnen under den 2-3 månader som jag spelade jämfört med exempel 3+år med WoW / FFXIV

1
Skriv svar