Jagged Alliance 3 på gång

Robot
Medlem
Jagged Alliance 3 på gång

Sweet beans... skulle kunna bli mycket bra med ett par vettiga utvecklare, serien har massor av outnyttjad potential.

Medlem

blir svårt o toppa tvåan, men håller ögonen på detta.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem

Yay!
Har alltid gillat Jagged Alliance 2 sen man var liten, hoppas trean blir minst lika bra med bättre grafik!


signatur

Wai

Medlem

Hade mycket skoj med det här spelet, även om jag inte riktigt fattade hur det funkade alltid. Minns fortfarande när man försökte ta Ians skottsäkra väst från honom. "Don't even THINK about it!"

För de som inte orkar vänta på det här finns det alltid Silent Storm och Silent Storm: Sentinels, som jag tycker var väldigt likt det här, och väldigt bra spel i allmänhet.

JA2, många timmar bakom det spelet.. tom dagar och månader.. Hoppas på att ett JA3 blir åtminstone "Helt ok" )

Medlem

WOHOOOOO!!!!!!
Good news!! älskade spelserien. Hoppas de lyckas med det här

Medlem

Cooolt!

Ettan spelades flitigt då det begav sig. Ivan var bäst

Medlem

Till Nokia N900 har ett fan gjort så Jagged Alliance 2 fungerar att spela

Inaktiv

Jaa, har längtat efter ett nytt Jagged Alliance! Får hoppas det håller samma kvalité som 2:an.

Medlem

Måtte de göra detta ordentligt nu... dvs ta tvåans system och bygga vidare på det, istället för att bara svänga ihop nåt rötet där all energi är lagd på att det skall bli nån påtvingad 3D-grafik men inget gediget innehåll.

Medlem
Skrivet av Forcie:

Måtte de göra detta ordentligt nu... dvs ta tvåans system och bygga vidare på det, istället för att bara svänga ihop nåt rötet där all energi är lagd på att det skall bli nån påtvingad 3D-grafik men inget gediget innehåll.

Precis.
JA2 har tagit MÅNGA timmar av ens liv under åren. Ett spel som alltid återkommer.

Speciellt med Bear 1.13 modden, eller vad den nu heter.
Så as bra.

3D grafik ska de skita i. Det gör inte spelen bättre.

"Elliot, you idiot!!"

Medlem

Är ds spelet en kopia av 2an? Kan ju vara kul att ha med sig.

Det var lite oväntat, trevligt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Todilo:

Är ds spelet en kopia av 2an? Kan ju vara kul att ha med sig.

Va? DS-versionen är en konvertering av originalet. Ettan, alltså.

Medlem

Så jävla sweet!


signatur

---
Boo!

Medlem

Jag tror jag återkom till JA2 under en fyra års period med sessioner på 5-6 timmar några gånger i månaden. Silent Storm som någon nämnde klockade in på bra många timmar det med, även om det inte har ett lika avancerat tjäna-pengar-system så var det fortfarande grymt kul!


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem

Sweet nostalgic trip


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Ja, hur många gånger har vi inte hört den visan.. Jagged Alliance 3 har ju redan släppts flera gånger om, dock bytte dom namn vid releasen. Hörde nått om att spelen inte var tillräckligt bra för att använda Jagged Alliance namnet.

Kan start rekommendera dessa som alternativ så länge, lite annorlunda strategi system men själv gillar jag den bättre än den i JA. Inga mer action points.

http://www.fz.se/spel/brigade-e5-new-jagged-union
http://www.youtube.com/watch?v=ZQYcsOurtd8

http://www.fz.se/spel/762-high-calibre
http://www.youtube.com/watch?v=FF0B37YW4yY

Medlem
Skrivet av Mack:

Hörde nått om att spelen inte var tillräckligt bra för att använda Jagged Alliance namnet.

Ja, ett välkommet initiativ i tider som dessa, då man med uppföljare ofta gladeligen pissar helt på originalets koncept och släpper nåt ytligt skit för att casha snabbt och sen dra.

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av Forcie:

Måtte de göra detta ordentligt nu... dvs ta tvåans system och bygga vidare på det, istället för att bara svänga ihop nåt rötet där all energi är lagd på att det skall bli nån påtvingad 3D-grafik men inget gediget innehåll.

Precis.
JA2 har tagit MÅNGA timmar av ens liv under åren. Ett spel som alltid återkommer.

Speciellt med Bear 1.13 modden, eller vad den nu heter.
Så as bra.

3D grafik ska de skita i. Det gör inte spelen bättre.

"Elliot, you idiot!!"

En sak som är kul när hon skjuter. Elliot i skallen mot slutet av spelet

Videon var ettan, synd att det ska vara så svårt att får det funka under x64 system

Jag har Jagged Alliance, Deadly Games, Jagged Alliance 2, Unfinnished Business, Wildfire expansionen

Jag hoppas också att det inte blir 3D som nån sa. Blir för mycket Silent Storm över det hela. Skulle vara bra om det såg ut som Jagged Allance 2 men med bättre grafik

Skrivet av Wartex:

Hade mycket skoj med det här spelet, även om jag inte riktigt fattade hur det funkade alltid. Minns fortfarande när man försökte ta Ians skottsäkra väst från honom. "Don't even THINK about it!"

För de som inte orkar vänta på det här finns det alltid Silent Storm och Silent Storm: Sentinels, som jag tycker var väldigt likt det här, och väldigt bra spel i allmänhet.

En knuttes väst tar man inte ifrån honom hur lätt som helst :). Han höll hårt om sin älskade läderjacka.

Det var nog en bug med miniroboten som var bra att ha mot monstren o gruvan. Lämnade man ifrån sig den så gick det inte att få tillbaka den i gruppen igen eller så vet jag inte hur man gjorde


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem
1
Skriv svar