Diskutera - Vad köper du på Black Friday?

Robot
Diskutera - Vad köper du på Black Friday?

Eller står du emot du köphysterin?

#black-friday, #diskutera


Medlem

Jag har trillat dit på att köpa fler böcker och spel. Även en rakapparat. Sedan drog jag gränsen Julklappar fixade jag klart i oktober.

Medlem

Passade på att köpa julklappar till frugan.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Är sugen på en lg oledc2 som tidig julklapp till mig och sambon.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Som jag skrev i andra tråden så blev det en Xbox kontroll till datorn. Sedan vet jag inte om något spel på Steamrean lockar. Har funderat på att kanske spela "Ori and the Will of the Wisps" under julen. Men samtidigt kommer det andra nya snart som lockar också.

Moderator | Testpilot

Blev en Galaxy Watch 4 för egen del. Runt 1300 kr från Komplett.

Lite osäker på varför jag egentligen köpte en, då många av funktionerna inte är något jag behöver egentligen. Helst när jag känner att den ränkar steg "fel" vid minsta handrörelse. Tycker telefonen gör ett bättre jobb att räkna dessa, och försöker se om jag kan få telefonens räknade steg att visas på klockan istället. Hittils har det varit problematiskt.

Men att kunna lätt svara på samtal och sedan snacka genom hörlurarna och annat har varit nice. + den ser snygg ut!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Blev en pannlampa. I övrigt så undviker jag Black friday/week/month så mycket det går.

Medlem

Lite grejer till skidresan och två spel till Xboxet. Får räcka där, tycker inte det är några märkvärdiga priser allt. Många går att kolla prishistoriken på och se att liknande priser redan var under juli månad.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Som jag skrev i andra tråden så blev det en Xbox kontroll till datorn. Sedan vet jag inte om något spel på Steamrean lockar. Har funderat på att kanske spela "Ori and the Will of the Wisps" under julen. Men samtidigt kommer det andra nya snart som lockar också.

Bra pris? Liten sugen på en själv gör lego spelen hehe

Medlem

Det blev ett styck iQunix F96 Joker-Edition
Skulle köpa det i början av veckan när det hade droppat från ca 2200kr till 1500kr. Men avstod till slut. Sen såg jag häromdagen att det droppat till 799kr så jag slog till direkt!

Än så länge har inget mer köpts.


signatur

Halo kompis!

Medlem

Vad sugen på en CPU-uppgradering till burken (i5-13600K), men fan vad dyrt det blir just nu med MB och minnen! Håller mig lite till tror jag.

Inaktiv

Inget. Som vanligt är det fulspel från butikerna. Av dom 14 produkterna jag bevakar hos prisjakt så är det alla utom en, som priset höjts på.

Kollar man prishistoriken så följer dom en röd tråd. T ex Samsung 2tb SSD. 17 nov så kostade den 1799. Sen höjdes priset till 1995 den 20 nov.

Sen sänks det till 1899 nu under black week/friday.

Medlem

Ps5 kontroll för runt 480 spänn. Behövde en ny till datorn.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Har köpt en ny vinterjacka, PS Plus och några massage (halva priset). Ska försöka hitta en ny wifi router också...

Medlem

Google mesh, ny router, så 10k investering check.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Gör mitt för att hålla folk i arbete.
Blivit två stycken nvme ssder. En till min ps5 och en till min pc.
Lite nya LIFX smartlampor.

I övrigt känns det som en väldigt skral rea.

Medlem

Blev en nya sproilans ny Honda Hybrid då min C3 inte gick igenom besiktningen... Den var inte direkt på black week men nu får jag vara fattig i några år

Medlem

Har svårt att stå emot. Har köpt någonting åtminstone en gång per dag under black week. Ja, Jag behöver hjälp xD

Fragtjuv

Det har blivit lite julklappar hittills. Boken ”Potatis” av Stefan Ekengren och en bok om snus.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av robbis:

Blev en nya sproilans ny Honda Hybrid då min C3 inte gick igenom besiktningen... Den var inte direkt på black week men nu får jag vara fattig i några år

haha franska bilar kan man tyvärr inte lita på!


signatur

Halo kompis!

Medlem

Blev en ny telefon. Min ganska dassiga Samsung A32 åkte i betonggolvet på jobbet och jag tål fan inte krossade skärmar! Fick bli en pixel 6a för 3 papp. Är nöjd som bara den efter 3-4 dagar. Fnular fortfarande på om jag vill behålla gamla skruttet som backup eller kränga för ädelmetallerna. Samsungs mår ju inget bra av att ligga oanvända. Svällande batterier..

EDIT: Svårt sugen på en LG C2 42" som monitor, men jag tror jag lägger band på mig en stund. Köpte en gaming laptoptidigare i månaden.

Medlem

Det blev en del ändå. Några lättare brädspel som dottern kan va med och spela, en ny stekpanna, ett padelracket, julklappar till sambon, nya jeans, nya vinterkängor. Kikade också på robotdammsugare och lite skjortor, men ingen rea eller slut i lager på de jag ville ha.

Medlem
Skrivet av noyart:

Bra pris? Liten sugen på en själv gör lego spelen hehe

Kontrollen var 33%. 500 spänn, men tror det är en ganska vanlig rea. Ori är 67% (9.89€).

Ambassadör
Xbox

Alla julklappar. Känns skönt att vara klar med den biten en månad innan.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av anon_332944:

Inget. Som vanligt är det fulspel från butikerna. Av dom 14 produkterna jag bevakar hos prisjakt så är det alla utom en, som priset höjts på.

Kollar man prishistoriken så följer dom en röd tråd. T ex Samsung 2tb SSD. 17 nov så kostade den 1799. Sen höjdes priset till 1995 den 20 nov.

Sen sänks det till 1899 nu under black week/friday.

Alltså visst är det många som höjer priserna men det är fortfarande rea och behöver man sakerna så är det bra tillfälle att köpa. Det gäller såklart att göra research innan köpet så man faktiskt köper det på den bästa rean, vilket borde vara under black friday/week.

Menar du förövrigt att trots rean är det dyrare än ordinarie pris?

Det är dessutom olagligt att göra så som du beskriver det som så det bästa du kan göra är att anmäla butiken, annars händer ingenting.

KoP
Medlem

Står emot köphysterin även i år. ↁ_ↁ

Medlem

Inget alls


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Pc-spel. Har köpt på GOG, Steam, EA origin och Epic. Det stör mig inte nämnvärt att vara utspridd men GOG är favoriten. Steam är största biblioteket.

Medlem

Blev en handkontroll till PS5an för 500kr och de gamla Brothers in Arms för 40kr. Helt klart nöjd.

Inaktiv
Skrivet av noreason:

Alltså visst är det många som höjer priserna men det är fortfarande rea och behöver man sakerna så är det bra tillfälle att köpa. Det gäller såklart att göra research innan köpet så man faktiskt köper det på den bästa rean, vilket borde vara under black friday/week.

Menar du förövrigt att trots rean är det dyrare än ordinarie pris?

Det är dessutom olagligt att göra så som du beskriver det som så det bästa du kan göra är att anmäla butiken, annars händer ingenting.

Det är många som höjer priserna och fortfarande rea? Hur får du ihop det?

Ta mitt exempel. Den externa hårddisken är 100kr dyrare nu än för ca. 10 dagar sedan. Men en rejäl höjning däremellan för att man ska tro att den är prissänkt.

Ja det är olagligt, tror du butikerna bryr sig nämnvärt? Det har tagits upp t ex i TV4 nyheterna nyligen. Det har införts en ny lag kring det. Men det förändrar uppenbarligen inte mycket.

Det är så mycket bluff och båg kring black friday…

123
Skriv svar