WH40K: Darktides beta-framsteg följer med till det färdiga spelet

Robot
WH40K: Darktides beta-framsteg följer med till det färdiga spelet

Och återbetalning på Steam tros vara möjligt även om man lirat betan.

#Fatshark, #Warhammer-40000-darktide


Medlem

grabbarna på tjockahajen levererar


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Personerna bakom Darktides supportkonto behöver en löneökning.
Kritisk information informeras som vanligt, men de mindre kritiska är underbara.

https://twitter.com/DarktideComms/status/1595137467661058048

Medlem

Brukar gå att refunda spel som har "early access". I det här fallet då spelet officiellt har släppdatum den 30e så räknas det som att du refundar innan spelet faktiskt har släppts vilket kommer aldrig ifrågasättas. Är ju en risk utvecklarna tar, men är spelet bra så ska det väl inte vara några problem?

Medlem

vill verkligen köpa detta och spela med vänner, men många av dom som vill testa vill skaffa på gamepass givet att man konstant kan få gamepass för 10 kronor.

Dock så verkar det som att det inte är någon cross-play emellan steam och pc gamepass.
Riktigt tråkigt, nog många tappade försäljningar där.

Vill spela på steam då det troligtvis kommer komma mycket DLC över tiden, givet att jag och andra är låsta till Steam så betyder det att alla dom som skulle ge spelet en chans på gamepass för 10 sek, nu kommer inte göra det då dom inte kan spela med mig och andra.

Tror inte att min vängrupp är ensamma om detta.

Medlem

Har varit skeptisk till allt pre release egentligen. För många besvikelser, dock är darktide undantaget. Som den 40k fanatiker jag är så levererar verkligen darktide betan vad jag förväntar mig i 40k anda.

Enda jag saknar är att kunna vandra runt och njuta av den extremt dystopiska miljön istället för att rusha runt till nästa knapp på banan. Men jag hoppas detta blir ngt för singleplayer delen vid släpp. Spelet är ju för multiplayer i först hand.

Medlem
Skrivet av CarniFlex:

Enda jag saknar är att kunna vandra runt och njuta av den extremt dystopiska miljön istället för att rusha runt till nästa knapp på banan. Men jag hoppas detta blir ngt för singleplayer delen vid släpp. Spelet är ju för multiplayer i först hand.

Hoppas också på något sådant, miljöerna är helt otroliga men kör man med randoms så vill alla stressa igenom uppdragen fort som fasen. Ser fram emot att spela spelet med lite lugnare kompisar i framtiden och suga åt sig stämningen lite mer. Har läst att stöd för botar och stängda lobbys med bara vänner ska komma om inte vid release så någon gång i december om jag inte minns helt fel.

Förövrigt är spelet underbart än så länge om man gillar att kötta.

Gnällkuk

Det här spelet känns inte som något jag hade plockat upp annat än på Game Pass i dess nuvarande form. Känns inte som de hunnit polera det ordentligt, får avvakta och se om d1-patchen råder bot på detta, men jag ställer mig högst tveksam.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Vill gärna testa detta men jag sitter på Xbox. Hoppas det kommer dit snart.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

Va bra att man kan begära refund efter man kollat in release-versionen.
Just nu kan jag inte spela mer än 5min utan att krascha.
Det funkar om jag sätter worker threads på 1, men då rullar spelet i 25 fps och det pallar jag inte.

Medlem

För mig var alla vermintide spelen otroligt tråkiga. Trodde detta skulle vara en reskin av vermintide
Jag köpta detta för att testa eftersom jag kunde ändå spela hur mycket jag ville och lämna tillbaka innan release

Jag älska det!

Nog för att det är mer skjutandet vilket för mig gör det mycket roligare. I min mening har deras close combat aldrig varit bra gjort i deras förra spel och är typ samma här, man flyter runt och känns som man slår luft hela tiden
Sen är WH40k miljön underbar

Något som är dåligt med spelet är att PC prestandan är jävligt kass för grafiken. Tur jag har en 3080.
Och ni kan glömma sätta igång ray-tracing om ni inte har ett grafikkort ur 40xx serien.

Tänk i Cyberpunk får man bättre prestanda än i Darktide... Och Cyberpunks grafiska och öppna stora miljöer borde vara mycket mer krävande.

Medlem

Någon som vet om detta kommer till Gamepass? Hittar att det ska komma dit i olika nyhetsartiklar på releasedagen, men ingenting på gamepass hemsida eller i appen

Medlem
Skrivet av Karmak:

Nog för att det är mer skjutandet vilket för mig gör det mycket roligare. I min mening har deras close combat aldrig varit bra gjort i deras förra spel och är typ samma här, man flyter runt och känns som man slår luft hela tiden

Tycker precis tvärtom. Kul att man är olika ändå.

Melee i Vermintide är fantastiskt och är enligt mig den enda anledningen till att man skulle spela de här spelen, annars kan man väl gå och spela call of duty eller nåt istället.. Har inte fått samma känsla kring Darktide, nästan alla ondingar har rangedattacker och känns lite som beastmen archers ifrån VT2. Är säkert bara lite learning curve, blir nog bättre om man lär sig hela grejen med suppressive fire och hur man ska hantera spelets AI. Vill gilla det, men hittills känns det sämre än Vermintide på precis alla sätt

Medlem
Skrivet av kayl:

Tycker precis tvärtom. Kul att man är olika ändå.

Melee i Vermintide är fantastiskt och är enligt mig den enda anledningen till att man skulle spela de här spelen, annars kan man väl gå och spela call of duty eller nåt istället.. Har inte fått samma känsla kring Darktide, nästan alla ondingar har rangedattacker och känns lite som beastmen archers ifrån VT2. Är säkert bara lite learning curve, blir nog bättre om man lär sig hela grejen med suppressive fire och hur man ska hantera spelets AI. Vill gilla det, men hittills känns det sämre än Vermintide på precis alla sätt

Ja man tycker olika
Förvänta mig inte alls att jag skulle gilla det pga deras föregående spel. Skulle bara testa och nu har man redan spelat det i 32 timmar

Så jag skulle rekommenderat det till folk som inte gilla vermintide att testa detta om man gillar mer skjutande

FYI det är fortfarande mycket early access av spelet och jag ser inte att spelet hinner bli ”klart” vid release. Så om ni inte gillar early access så vänta med köp tills fler fixar och uppdateringar kommer

1
Skriv svar