FZ-besökarna - GTA V är bäst i serien

Robot
FZ-besökarna - GTA V är bäst i serien

Femman fick flest toppbetyg när ni röstade - men Vice City skuggar.

#gta, #gta-2, #gta-iii, #gta-iv, #gta-san-andreas, #gta-v, #gta-vice-city


Fragtjuv

Ja, det var det jag röstade på men jag trodde nog att Vice City skulle ta hem det överlägset.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Konstigt, då både vice city, san andreas och gta4 är bättre... även gta1, gta2 och gta3, säkert vice city stories också.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

KoP
Medlem
Skrivet av joelthor100:

Ja, det var det jag röstade på men jag trodde nog att Vice City skulle ta hem det överlägset.

Nja.. startade upp VC för ett tag sedan och det är tyvärr ett spel som inte har åldrats speciellt bra. Känns ganska livlöst och litet jämfört med senare spel i serien. :/

Medlem

jag tror folket räknar med att gta 5 har onlineläget även, utöver bäst grafik, bäst i stort sett allt utom storyn. jag var inget fan av att vara 3 olika gubbar istället för en som i resterande gta-spel. men ja, gta 5 är bäst. och det är spelbart än idag med vettig grafik och smockade onlineservrar. är ej förvånad


signatur

//monster

FM-guru
F.d. Sisyr
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Konstigt, då både vice city, san andreas och gta4 är bättre... även gta1, gta2 och gta3, säkert vice city stories också.

Nja du har helt fel. VC var bra på sin tid.
Det enda GTA spel som kanske är lika bra som V är San Andreas om man räknar med SAMP.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Tycker alla GTA speciellt sen GTA3 har alla varit riktigt bra.
Minns speciellt GTASA som jag spelade väldigt mycket, det är nog min favorit.
Minns att GTASA redan då gjorde folk upprörda, man spelade en svart "gangster. Så det är inget nytt fenomen 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Gillar alla jag spelat, Vice City har bäst atmosfär och bäst röstskådis men har andra problem. GTA IV/V är båda väldigt bra och bäst i serien.

Redaktör
Ponny

Möjlig slutsats: finns flera spel i serien som är bäst.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Skrivet av KoP:

Nja.. startade upp VC för ett tag sedan och det är tyvärr ett spel som inte har åldrats speciellt bra. Känns ganska livlöst och litet jämfört med senare spel i serien. :/

Jag drog igång det nåt år efter San Andreas och fick den känslan då. Bågarna kändes fladdriga och spattiga (man byggde ju upp en kör-skill i SA). Fast alla PS2-varianterna åldrades rätt snabbt.


signatur
Fragtjuv
Skrivet av KoP:

Nja.. startade upp VC för ett tag sedan och det är tyvärr ett spel som inte har åldrats speciellt bra. Känns ganska livlöst och litet jämfört med senare spel i serien. :/

Ja. Jag har faktiskt inte vågar testa det igen. Tänker att många säkert minns det med mycket värme.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

GTA V höjde sig en nivå med själva uppdragen från sina föregångare. Visst femman innehåller en del standard gå från A till B och skjut den personen etc, men många uppdrag var också riktigt välgjorda, där tycker jag GTA V sticker ut som mest mot de tidigare spelen.

Medlem

Håller i princip med. GTA V är det bästa spelet i serien men Vice City var ju så otroligt bra när man där och då lirade det så det är svårt att jämföra.

Medlem

För min del tycker jag att GTA2 är bland de bästa, men det är ju förstås nostalgin och att jag plöjde ner ofantligt många timmar i det, både singleplayer och multiplayermoddar på LAN. Det var på den tiden när engelskan var under all kritik, tror vi körde spelet i flera månader innan vi visste hur man sparade ingame och kunde progressa vidare med alla uppdrag och låsa upp de resterade två stadsdelarna/städerna

För min del kommer GTA vara synonymt med polishelikopterperspektivet

Med det sagt så var GTA5 väldigt roligt att köra igenom kampanjen också. Går ju inte riktigt att jämföra just gta2 och gta5, men bra spel, båda två

Trevlig kväll
mvh

Avstängd

Inte nr1? huUUuuUu..

1
Skriv svar