Phil Spencer: Playstation vill "växa genom att göra Xbox mindre"

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Sony skulle förlora ungefär 500$ miljoner i intäkter. Men trots det fortfarande vara bra mycket större än Microsoft. Det är väldigt skrattretande tycker jag.

Nej Sony är inte större än Microsoft.
MS är betydligt större


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Undrar mest om detta köpet går igenom, leder det till att dörren öppas för flera stora uppköp av marknaden för både Sony och Microsoft? Finns ju t.ex Square Enix, Capcom och FromSoftware osv som passar Sony. EA och Ubisoft som passar Microsoft. Undra vart det slutar isåfall, eller om dessa två kommer tillåtas köpa upp alla stora publishers och utvecklare.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej Sony är inte större än Microsoft.
MS är betydligt större

Jag tror han menar i konsolbranschen.

Medlem
Skrivet av Holy_hell:

Jag tror han menar i konsolbranschen.

Beror väl på där också hur man kollar.
Då Microsoft köpt 15 studios sen 2018 och nu vill få igenom köpet på Activision-Blizzard så är dom större redan nu med antal studios.

Efter Activision-Blizzard så har dom dubbelt så många studios som Sony.

Så allt beror på hur man kollar.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Beror väl på där också hur man kollar.
Då Microsoft köpt 15 studios sen 2018 och nu vill få igenom köpet på Activision-Blizzard så är dom större redan nu med antal studios.

Efter Activision-Blizzard så har dom dubbelt så många studios som Sony.

Så allt beror på hur man kollar.

Ja folk kan ju alltid vrida det till sin sida av konsolkriget..
Visa kan ju ta och använda marketshare som vilka är störst, e ju därför flesta säger att Valve med Steam är störst på och sidan, och dom har ju inte direkt många studios

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Beror väl på där också hur man kollar.
Då Microsoft köpt 15 studios sen 2018 och nu vill få igenom köpet på Activision-Blizzard så är dom större redan nu med antal studios.

Efter Activision-Blizzard så har dom dubbelt så många studios som Sony.

Så allt beror på hur man kollar.

Javisst beror det på hur man kollar. Att räkna på vem som äger flest studios säger ju inte så jättemycket. Med det i åtanke är det ganska ironiskt att Microsoft ha haft ett dåligt år sett till förstapartsreleaser.

Förra generationen sålde Sony ca 117 miljoner (ps4)konsoler, medan Microsoft sålde knappt hälften så många. Det säger något om hur starkt Playstation som varumärke varit (och är).

Medlem
Skrivet av Holy_hell:

Jag tror han menar i konsolbranschen.

Japp men det finns inga som helst fördelar att ett mega corp som MS köper upp marknader oavsett vilken.
Indet här fallet är det bara en massa xbox fanboys och amdra som inte vet bättre som "hejar på"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej Sony är inte större än Microsoft.
MS är betydligt större

Inte när det kommer till vinst på gaming divisionen. Där är dem över 5$ miljarder större. Så jag tror att Sony kommer klara sig att Microsoft köper Activision. Dem har i alla fall 10 år på sig att ta fram en kompetent shooter. Ifall Sony efter 10 år inte vill ha CoD längre.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Japp men det finns inga som helst fördelar att ett mega corp som MS köper upp marknader oavsett vilken.
Indet här fallet är det bara en massa xbox fanboys och amdra som inte vet bättre som "hejar på"

Missförstå mig rätt nu, jag förstår absolut vad du menar. Det är naturligtvis inte oproblematiskt när gigantiska företag liksom sväljer andra (stor)företag.

Med det sagt, och nu lämnar jag de politiska och ekonomiska aspekterna av denna affär lite grann.

Jag är ingen konsolkrigare på något sätt, sådant intresserar mig inte. Jag har varit priviligerad nog att kunna äga de flesta spelmaskinerna de sista åren. Det har varit förbaskat svårt att få tag på de nya konsolerna men jag hade turen att kunna köpa en begagnad Series X till ett bra pris. Så skulle affären gå igenom så tror jag att det skulle gynna mig som spelare eftersom jag abonnerar på Xbox Game Pass.

Jag tycker nog bara att det hade varit kul att se om Microsoft, som ju varit lite på dekis den sista generationen, kunde utmana Sony lite mer head-on. Det tror jag hade varit gott för branchen, och inte minst oss spelare. För det är ju vi spelare som vinner i slutändan när giganterna tävlar om att vara bäst.

Detta blev lite längre än jag hade tänkt mig, och kanske gick jag lite OT, men så är det ibland.

Medlem

Så tröttsamt att två gigantiska företag, som årligen gör miljarder i vinst, ska sitta och spela offer i denna soppa.
Och ännu värre är det med alla gamers som ska ta striden på sociala medier med konton till synes helt dedikerade att smutskasta endera sidan.

Vill man spela God of War, The Last of Us m.fl. får man köpa Playstation alternativt vänta på PC-release. Vill man spela Starfield, Halo m.fl. får man köpa Xbox eller PC.
Jag är inget fan av exklusivitet och jag påstår inte att alla har möjligheten att äga flera konsoler - jag har själv inte det just nu - men så är det.

Själv spelar jag på Playstation men tycker Microsoft gjorde ett smart drag med Series S, som är ett väldigt prisvärt alternativ och som jag själv tänker köpa i framtiden för att b.la. kunna spela Starfield. Jag är också övertygad om att det kommer släppas många riktigt bra spel på båda konsolerna den här generationen så det blir första gången jag kommer äga en Xbox och en Playstation av samma generation. Finns flera spel på Switch jag också hade velat lira men det är ett fåtal så jag har nedprioriterat det.

Medlem
Skrivet av Holy_hell:

Missförstå mig rätt nu, jag förstår absolut vad du menar. Det är naturligtvis inte oproblematiskt när gigantiska företag liksom sväljer andra (stor)företag.

Med det sagt, och nu lämnar jag de politiska och ekonomiska aspekterna av denna affär lite grann.

Jag är ingen konsolkrigare på något sätt, sådant intresserar mig inte. Jag har varit priviligerad nog att kunna äga de flesta spelmaskinerna de sista åren. Det har varit förbaskat svårt att få tag på de nya konsolerna men jag hade turen att kunna köpa en begagnad Series X till ett bra pris. Så skulle affären gå igenom så tror jag att det skulle gynna mig som spelare eftersom jag abonnerar på Xbox Game Pass.

Jag tycker nog bara att det hade varit kul att se om Microsoft, som ju varit lite på dekis den sista generationen, kunde utmana Sony lite mer head-on. Det tror jag hade varit gott för branchen, och inte minst oss spelare. För det är ju vi spelare som vinner i slutändan när giganterna tävlar om att vara bäst.

Detta blev lite längre än jag hade tänkt mig, och kanske gick jag lite OT, men så är det ibland.

Jag anser vad som hade gynnat branchen är om MS tog sig i kragen och gjorde nått eget.
Man har tydligt visat att man inte vill stå gör nytänk och innovation.
Sony gör eller har iaf alltid tänkt framåt.
Bara det här att Sony ska släppa en dyr premiumprodukt som PSVR2 visar på innovationstänk.
MS gick snabbt ut icoch h sa "ingen vill ha VR" mm, sanningen är "Vi tycker att det kostar för mycket och ser inte tillräckligt stor vinst".

Men bränna miljoner på att köpa upp andra giganter går bra.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag anser vad som hade gynnat branchen är om MS tog sig i kragen och gjorde nått eget.
Man har tydligt visat att man inte vill stå gör nytänk och innovation.
Sony gör eller har iaf alltid tänkt framåt.
Bara det här att Sony ska släppa en dyr premiumprodukt som PSVR2 visar på innovationstänk.
MS gick snabbt ut icoch h sa "ingen vill ha VR" mm, sanningen är "Vi tycker att det kostar för mycket och ser inte tillräckligt stor vinst".

Men bränna miljoner på att köpa upp andra giganter går bra.

Så det är inte okey att köpa andra spelföretag menar du?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag anser vad som hade gynnat branchen är om MS tog sig i kragen och gjorde nått eget.
Man har tydligt visat att man inte vill stå gör nytänk och innovation.
Sony gör eller har iaf alltid tänkt framåt.
Bara det här att Sony ska släppa en dyr premiumprodukt som PSVR2 visar på innovationstänk.
MS gick snabbt ut icoch h sa "ingen vill ha VR" mm, sanningen är "Vi tycker att det kostar för mycket och ser inte tillräckligt stor vinst".

Men bränna miljoner på att köpa upp andra giganter går bra.

Många intressanta saker du nämner förstås! Det är inte för inte som vi har gaming som intresse/hobby. Du har starka åsikter om saker och ting och det respekterar jag, men nu har jag nog inget mer att tillföra i diskussionen.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag anser vad som hade gynnat branchen är om MS tog sig i kragen och gjorde nått eget.
Man har tydligt visat att man inte vill stå gör nytänk och innovation.
Sony gör eller har iaf alltid tänkt framåt.
Bara det här att Sony ska släppa en dyr premiumprodukt som PSVR2 visar på innovationstänk.
MS gick snabbt ut icoch h sa "ingen vill ha VR" mm, sanningen är "Vi tycker att det kostar för mycket och ser inte tillräckligt stor vinst".

Men bränna miljoner på att köpa upp andra giganter går bra.

Lol det är ju ironiskt att kalla det Sony gör är innoativt. Släpper bara 3e person äventyrsspel, släpper det aldrig på någon annan platform (förrän på senaste, men minst 1 år efter konsolsläpp)

VR innoativt? Knappast.

Förstår inte hur Sony-fans kan sitta och klaga på att Microsoft aldrig släpper exklusiva spel, och när dom väl gör det är deras spel väldigt unika från varandra. Och nu när dom äntligen expanderar och börjar med nya saker som tex gamepass och cloud gaming så klagar Sony fans på att dom "bara köper till sig framgång"

Hela din kommentar är ju riktigt naiv. Sony är enbart hotade för dom suttit bekväma i sin soffa med exklusiva spel som konsumenter bara köper och köper utan någon annan tanke.

Medlem

Tycker både Sony och MS gör fel.

MS vill bli monopol genom att köpa upp allt och alla omkring sig. Vilket aldrig leder till något bra i längden.

Medan Sony sitter på arselet och tror dem spelar säkert. Men i själva verket förlorar på grund av sin gammalmodighet.

Medlem
Skrivet av Knalle:

Så tröttsamt att två gigantiska företag, som årligen gör miljarder i vinst, ska sitta och spela offer i denna soppa.
Och ännu värre är det med alla gamers som ska ta striden på sociala medier med konton till synes helt dedikerade att smutskasta endera sidan.

Vill man spela God of War, The Last of Us m.fl. får man köpa Playstation alternativt vänta på PC-release. Vill man spela Starfield, Halo m.fl. får man köpa Xbox eller PC.
Jag är inget fan av exklusivitet och jag påstår inte att alla har möjligheten att äga flera konsoler - jag har själv inte det just nu - men så är det.

Själv spelar jag på Playstation men tycker Microsoft gjorde ett smart drag med Series S, som är ett väldigt prisvärt alternativ och som jag själv tänker köpa i framtiden för att b.la. kunna spela Starfield. Jag är också övertygad om att det kommer släppas många riktigt bra spel på båda konsolerna den här generationen så det blir första gången jag kommer äga en Xbox och en Playstation av samma generation. Finns flera spel på Switch jag också hade velat lira men det är ett fåtal så jag har nedprioriterat det.

Som redan påpekat är ju en stor del av problemet att ms går och köper upp etablerade ipn istället för att satsa och bygga upp egna.

Så nu står vi som vill ha Es, Doom m.m kvar och undrar hur många fler ipn som försvinner, tex Diablo.

Att de inte lyckas producera mycket vettigt på AAA-fronten själva är ändå rätt häpnadsveckande.

Avstängd
Skrivet av Freeman79a:

Inte när det kommer till vinst på gaming divisionen. Där är dem över 5$ miljarder större. Så jag tror att Sony kommer klara sig att Microsoft köper Activision. Dem har i alla fall 10 år på sig att ta fram en kompetent shooter. Ifall Sony efter 10 år inte vill ha CoD längre.

De*

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Kan inte MS bara köpa Sony då...

MS försökte väl köpa Sonys speldivision redan i mitten/slutet av 90-talet?
Jag vet att dom försökte med Nintendo men fick nej och sedan har jag för mig dom gick vidare till Sony men fick samma svar.
Ursprungliga tanken var hur som helst att köpa sig in i konsolbranschen.
När det sket sig så fick dom utveckla sin egen konsol.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av roftg:

Så det är inte okey att köpa andra spelföretag menar du?

Nej jag menar inget sånt, jag tycker inte stora gigantiska mega företag som Microsoft ska köpa upp stora andelar av marknaden.
Det har inget att göra med om jag tycker om eller inte om, MS eller Activizion Blizzard, inget blir bra om stora företag försöker "äga allt".

Skrivet av noreason:

Lol det är ju ironiskt att kalla det Sony gör är innoativt. Släpper bara 3e person äventyrsspel, släpper det aldrig på någon annan platform (förrän på senaste, men minst 1 år efter konsolsläpp)

VR innoativt? Knappast.

Förstår inte hur Sony-fans kan sitta och klaga på att Microsoft aldrig släpper exklusiva spel, och när dom väl gör det är deras spel väldigt unika från varandra. Och nu när dom äntligen expanderar och börjar med nya saker som tex gamepass och cloud gaming så klagar Sony fans på att dom "bara köper till sig framgång"

Hela din kommentar är ju riktigt naiv. Sony är enbart hotade för dom suttit bekväma i sin soffa med exklusiva spel som konsumenter bara köper och köper utan någon annan tanke.

Jag tillägger att jag är inget specifikt "Sony fan", jag spelade knappt på PS4 som jag ägde förr och jag har inte kört ett enda spel på PS5 förutom gratis-spelet Astrobot, det kan du se om du addar mig som vän på PSN, hör av dig på PM om du är intresserad

Nej jag tycker inte att Sony varit speciellt nytänkande på senaste men man ska inte sticka under stolen att Sony skapat en hel del IP'n som levt länge och som varit väldigt populära och genererat intäkter. Utan att behöva vara en massa live-service spel och skit.

Nej du kanske inte tycker VR är innovativt. Men det är väldigt nischat och finns otroligt mycket mer att utforska. Nått som MS inte visat minsta tecken på att göra. Utan man avfärdade lättvindigt med att säga "ingen vill ha VR",bara för att det inte ger lika stor inkomst. Detta trots att det var vad man bla marknadsförde förra Xbox one X skulle klara utan problem. Sanningen är att man vågar inte satsa, det är samma på PCVR-sidan där deras Windows Mixed Reality är hopplöst efter och ligger och rutnat i tystnad så tidigare samarbetspartners för hårdvaran till deras plattform tröttnat.
Här vågar Sony satsa, man släpper en maskin som är ligger i framkant jämfört med allt som erbjuds konsumentmarknaden idag, man satsar på spel till nämnda plattform och hårdvaran prissätts till en början dyrare än själva PS5 konsolen.
Det visar att man vågar, det visar tecken på innovationstänk. Det är LVLUP i mina ögon, sånt bör primeras.
Inte att köpa upp bara för att få mjölka och ta marknadsandelar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Holy_hell:

Många intressanta saker du nämner förstås! Det är inte för inte som vi har gaming som intresse/hobby. Du har starka åsikter om saker och ting och det respekterar jag, men nu har jag nog inget mer att tillföra i diskussionen.

Ja det är lugnt jag vill inte verka otrevlig.
Gaming är stort intresse ja 🙂👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Nu, såhär 21 år sedan första Xbox släpptes.
Vad är det som har hindrat Microsoft från att bygga upp sin egen studio av spelutvecklare? Alltså likt hur Sony gjort.

Det måste vara en mix av bristande motivation och tro på spelutvecklares potential.

Microsoft var som bäst under första Xboxen samt början av 360-generationen, sen la dom bara ner all innovation så fort det gick bra rent ekonomiskt, inga nya utvecklare, inga nya IPs.

Allt detta kulminerade och kraschade på samma gång under ”TV TV TV” presentationen. Kinect, HALO, Forza och Gears, inget annat fanns kvar. Egentligen så har det inte hänt särskilt mycket sedan dess, iaf sett till spelutveckling, och då var det här 9 år sedan.

Andra halvan av One-generationen så gjorde Microsoft allt för att återvinna sina kunders förtroende. förutom just att utveckla nya spel. Dom verkar inte kunna det, det är för sent. Så vad gör man då? Köper upp utvecklare och krämar in det i en abonnemangsfinanserad tjänst.

Spel är såklart en bransch, en business, likaså för Sony, det handlar om pengar. Men från mitt perspektiv så verkar det ENBART handla om pengar för Microsoft. Nu verkar dom hamna i domstol snart, har ingen särskild åsikt om det, men att Microsoft försöker förminska Call of Duty storlek och samtidigt klaga på Sonys dominans inom branschen tycker jag bara är störtlöjligt, ”gör ett bättre jobb själv då” känner jag.

Microsoft plånbok är oändligt mycket större än Sonys, hade dom bara prioriterat rätt så hade dom inte suttit i den här sitsen.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag anser vad som hade gynnat branchen är om MS tog sig i kragen och gjorde nått eget.
Man har tydligt visat att man inte vill stå gör nytänk och innovation.
Sony gör eller har iaf alltid tänkt framåt.
Bara det här att Sony ska släppa en dyr premiumprodukt som PSVR2 visar på innovationstänk.
MS gick snabbt ut icoch h sa "ingen vill ha VR" mm, sanningen är "Vi tycker att det kostar för mycket och ser inte tillräckligt stor vinst".

Att "ingen vill ha vr" har ju typ MS rätt i.
Jag googlade psvr sales och det var ca 5 miljoner. Så alltså mindre än 5 % av PlayStation spelarna vill ha vr.
(Jag tycker det är kul att Sony gör vr och jag har ett vr själv.)

För övrigt så har väl MS försökt revolutionera spelandet tycker jag. Dom hade ju Kinect och dom försökte ju få Xbox One att bli vardagsrummets "hub" osv.

Sen att dom inte lyckades speciellt bra 😂 har ju inte med saken att göra. Dom har gjort försök.

Medlem

Tänk om all denna energi och pengar hade gått till att starta upp 2-3 nya studios och arbeta stenhårt på nya spännande titlar? Hade också gått att köpa mindre studios med god potential och jobba upp dessa. Det är tröttsamt att titta på när $70 Biljoner i Office 365 pengar går till att köpa upp spel som ändå hade kommit till Xbox... Detta inlägg säger allt. Finns verkligen ingen motivation.

Medlem
Skrivet av Ralf:

Att "ingen vill ha vr" har ju typ MS rätt i.
Jag googlade psvr sales och det var ca 5 miljoner. Så alltså mindre än 5 % av PlayStation spelarna vill ha vr.
(Jag tycker det är kul att Sony gör vr och jag har ett vr själv.)

För övrigt så har väl MS försökt revolutionera spelandet tycker jag. Dom hade ju Kinect och dom försökte ju få Xbox One att bli vardagsrummets "hub" osv.

Sen att dom inte lyckades speciellt bra 😂 har ju inte med saken att göra. Dom har gjort försök.

Konstigt påstå att "ingen vill ha VR", det är inte typ rätt.

Jo men är det inte fantastiskt att Sony gör uppföljning på PSVR som var ett ihoptråcklat system som blandade hårdvara hejvilt och inte följde nån standard av vad som höll på etableras.
PSVR2 kommer vara en förbättring på precis alla punkter jämfört med PSVR.
Det är ett headset med mer teknik än nått annat på marknaden just nu.
PSVR som "bara" användes av 5% av playstation spelarna så vågar endå Sony satsa vidare, det bör primeras imo.
Kan MS tänkas göra nå liknande? ja kanske om dom anser att "spelare vill ha VR" och man kan tjäna pengar på det på minimal egen insats.

Ja MS provade med andra saker och det gick inge bra uppenbarligen. Ingen anledning att sluta försöka.
Man försöker skapa ett "netflix för spel" ja det är väll bra, men man behöver inte köpa upp marknaden bara för en sån tjänst.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Konstigt påstå att "ingen vill ha VR", det är inte typ rätt.

Så om 5 miljoner av 117 miljoner ps4 ägare har köpt. Är det då många enligt dig?

När tänker du att ms citat är sant då? När ingen skulle köpa eller?

Att lägga pengar på att utveckla något som mindre än 5 % köper är ju inte direkt smart.
(Även om det ju så klart är kul att Sony fortsätter)

Ska bli intressant att se hur psvr2 blir. Den kostar för mycket anser jag. Men Playstation spelarna kanske tycker priset är rimligt och dom säljer bättre än psvr. Det märks med tiden.

Den största bristen med vr är ju spelen. Jag antar att utvecklarna inte vill satsa på något som inte har så stor spelarbas.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Kan MS tänkas göra nå liknande? ja kanske om dom anser att "spelare vill ha VR" och man kan tjäna pengar på det på minimal egen insats.
.

Jag undrar bara . Tror du att Sony släpper sitt vr för att dom är schyssta?
Du begriper väl att dom vill tjäna så mycket pengar som möjligt?

Medlem
Skrivet av noreason:

Lol det är ju ironiskt att kalla det Sony gör är innoativt. Släpper bara 3e person äventyrsspel, släpper det aldrig på någon annan platform (förrän på senaste, men minst 1 år efter konsolsläpp)

VR innoativt? Knappast.

Förstår inte hur Sony-fans kan sitta och klaga på att Microsoft aldrig släpper exklusiva spel, och när dom väl gör det är deras spel väldigt unika från varandra.

VR i sig är väl idag kanske inte speciellt nytt men det kan ju fortfarande vara innovativt för det? Skakfunktion i headsetet t.ex är väl inget som gjorts innan vad jag förstått?
Innovation har ju inte direkt saknats sen deras första konsol släpptes heller; först att slå igenom med cd-skivor på en spelkonsol, dubbla stickor på kontrollen, kamera man kunde styra systemet med, blu-ray, Dualsensen exempelvis.
Allt behöver ju för den delen inte vara innovativt men spel är ju iaf ett måste och det finns ju uppenbarligen det också, tredjepersons-äventyr åtminstone;)).

Medlem
Skrivet av Ralf:

Så om 5 miljoner av 117 miljoner ps4 ägare har köpt. Är det då många enligt dig?

När tänker du att ms citat är sant då? När ingen skulle köpa eller?

Att lägga pengar på att utveckla något som mindre än 5 % köper är ju inte direkt smart.
(Även om det ju så klart är kul att Sony fortsätter)

Ska bli intressant att se hur psvr2 blir. Den kostar för mycket anser jag. Men Playstation spelarna kanske tycker priset är rimligt och dom säljer bättre än psvr. Det märks med tiden.

Den största bristen med vr är ju spelen. Jag antar att utvecklarna inte vill satsa på något som inte har så stor spelarbas.

Jag påstår ingenting, VR består inte bara av PSVR användare, jag vill påstå att PSVR användarna är den minsta gruppen idag.
PSVR2 är en nysattsning,PSVR2 är en premiumprodukt. Den är dyr ja, men eloge till Sony att dom vågar satsa.

Skrivet av Ralf:

Jag undrar bara . Tror du att Sony släpper sitt vr för att dom är schyssta?
Du begriper väl att dom vill tjäna så mycket pengar som möjligt?

Det är klart jag begriper, eller vad menar du?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Sony får väl göra något bättre spel i stället. Call of Putin eller något.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Hade velat att dom återupplivade resistance och killzone men men, känns som att Sony gett upp där, kanske bör köpa upp några fps utvecklare?
Skämt åsido, köp upp Square Enix och utveckla ett nytt Monkey Puncher och jag kommer att köpa ett ps5 på direkten! Monkey

123
Skriv svar