Phil Spencer: Playstation vill "växa genom att göra Xbox mindre"

Medlem
Skrivet av heady89:

Som redan påpekat är ju en stor del av problemet att ms går och köper upp etablerade ipn istället för att satsa och bygga upp egna.

Så nu står vi som vill ha Es, Doom m.m kvar och undrar hur många fler ipn som försvinner, tex Diablo.

Att de inte lyckas producera mycket vettigt på AAA-fronten själva är ändå rätt häpnadsveckande.

Självklart är det ett problem som förhoppningsvis kan få en lösning som gynnar så många spelare som möjligt. Om inte får man som konsolspelare investera i en Series S eller X. Jag säger inte att jag tycker det är bra men jag har själv accepterat att det kanske kommer bli så. Om Starfield blir så bra som man hoppas är det skäl nog för mig att köpa en Series S.

Det är absolut häpnadsväckande sett till hur många studios man köpt upp de senaste åren. Jag förstår att Xbox-spelare är besvikna över bristen på spel och nyheter i nuläget men jag tror att Xbox går en ljus framtid till mötes. Starfield lär bli ett fint dragplåster och framöver kommer Avowed, Perfect Dark, Age of Empires, Redfall, Outer Worlds 2, Fable, Stalker 2 m.fl. Om alla dessa kommer till Game Pass och vi säger att nypris för dem annars ligger runt 700kr så har man redan gjort en bra investering vid köp av en Series S med Game Pass-prenumeration.

Samtidigt borde Sony bredda sig, som många redan är inne på. De saknar t.ex. en egen FPS-franchise i portföljen.

Medlem

Det sipprar fram mer och mer. Det där 10 års kontraktet som Sony inte ens pratar om. Ni vet det som Microsoft erbjöd till Steam och Nintendo. Allt är inte vad det ser ut som verkar det som. Det verkar som att det innehåller....... Möjlighet att lägga det i PS+. Alltså Sony's egna tjänst. Jag älskar journalister.

123
Skriv svar