Miyazaki: "Vi har inte försökt göra Armored Core VI till ett soulsborne-spel"

Robot
Miyazaki: "Vi har inte försökt göra Armored Core VI till ett soulsborne-spel"

Men fokus ligger på intensiva bosstrider.

#Armored-core-vi, #From-software


Medlem

Älskar Souls-spelen men faktiskt aldrig spelat något annat spel från FROM, Om man diggar souls, borde man checka in Armored Core spelen ?

Avstängd

"Hidetaka Miyazaki själv säger dessutom att de inte medvetet har ansträng sig för att försöka göra Armored Core mer som ett soulsborne-spel"

Vad menar ni ens med denna mening? Att spelet blev mer som ett soulsborne-spel per automatik?

Quake-konnässsör

Låter som en vettig idé från FromSoftware, tyckte Armored Core V var rätt så roligt. Om de ökar på mekandet med sina Mechs så blir det ännu bättre, samt med dagens grafik.

Skribent
Skrivet av fejksson:

"Hidetaka Miyazaki själv säger dessutom att de inte medvetet har ansträng sig för att försöka göra Armored Core mer som ett soulsborne-spel"

Vad menar ni ens med denna mening? Att spelet blev mer som ett soulsborne-spel per automatik?

Det återstår att se, men de har åtminstone inte fattat ett medvetet beslut om att spelet ska bli mer som soulsborne-spelen. Hur det faktiskt ligger till får vi vänta med att utdöma tills de har visat upp det mer ordentligt.

Anledningen till att han tar upp det är nog främst för att folk har spekulerat i att Armored Core VI nu i princip kan bli ett soulsborne-spel fast med mechs, på grund av hur populära soulsborne-spelen blivit.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Det återstår att se, men de har åtminstone inte fattat ett medvetet beslut om att spelet ska bli mer som soulsborne-spelen. Hur det faktiskt ligger till får vi vänta med att utdöma tills de har visat upp det mer ordentligt.

Anledningen till att han tar upp det är nog främst för att folk har spekulerat i att Armored Core VI nu i princip kan bli ett soulsborne-spel fast med mechs, på grund av hur populära soulsborne-spelen blivit.

Men varför har du gjort en artikel här på FZ om en liten artikel på IGN som är del av en större intervju på IGN?

Hela artikeln du har hänvisat till känns ju riktigt dum som inte heller har läst intevjuen ordentligt.

"Lord of robots fallen. " som underrubrik? Jösses

Dessutom skulle jag säga intervjuen är rätt dålig som bara frågar om dark souls och elden även fast svaren är "nej det inte är inte som dark souls."

https://www.ign.com/articles/armored-core-6-interview

Där står det tydligt

Citat:

IGN: Is it fair to say that Armored Core VI will be closer to the Soulsborne games than the series has been in the past?

Hidetaka Miyazaki: No, we've not been making a conscious effort to try to direct it towards more Soulsborne type gameplay. First of all, let me just make that clear.

Förövrigt så är soulsborne spelen ganska påverkade av armored core serien sett till gameplay.

Skribent
Skrivet av noreason:

Men varför har du gjort en artikel här på FZ om en liten artikel på IGN som är del av en större intervju på IGN?

https://www.ign.com/articles/armored-core-6-interview

Där står det tydligt

Förövrigt så är soulsborne spelen ganska påverkade av armored core serien sett till gameplay.

För att den mindre artikeln på IGN hänvisar till just den del som var relevant för det jag ville skriva om: att de inte medvetet utvecklar Armored Core VI för att vara mer som soulsborne-spelen. Om spelet sedan känns mer soulsborne än tidigare Armored Core-spel (på grund av undermedveten "påverkan" eller helt enkelt att folk som inte jobbat med Armored Core tidigare, men väl soulsborne, nu jobbar på företaget) kan vi inte säga förrän de faktiskt visat upp gameplay och låtit utomstående testa det.

Medlem

Har aldrig lirat något tidigare Armored Core, men vet ju om serien. Som en som älskar deras Soulsborne-serie skulle jag inte tacka nej till att dom tar in lite inspiration från den serien till Armored Core VI.
Främst då att det ska vara utmanande och har episka bossar, grym atmosfär och tillfredsställande strider. Detta kanske dom tidigare titlarna redan hade dock? Hur är storyn och atmosfären i dessa spel, finns det någon att tala om?

För den nya trailern dröp verkligen grym atmosfär.

Men självklart tycker jag dom främst ska fokusera på att göra dom tidigare fansen av serien nöjda, det bör ju inte enbart vara ett "ytterligare Dark Souls" utan sin helt egna grej. Men, som sagt, tackar inte nej att dom drar in lite inspiration för att locka in mig mer.

Jag kommer säkerligen testa på det för att det just är ett nytt FromSoftware-spel.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det här kan bli hur grymt som hellst, kul att de släpper annat än souls spel

Medlem
Skrivet av Gaara:

Det här kan bli hur grymt som hellst, kul att de släpper annat än souls spel

Skulle inte kalla Sekiro för ett souls-spel. Men ett grymt actionäventyr med inspiration från tidigare alster är det helt klart.

Jag tycker Sekiro visade att dom vågar testa lite nytt och vidga sig, samt även lyckas briljant samtidigt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Skulle inte kalla Sekiro för ett souls-spel. Men ett grymt actionäventyr med inspiration från tidigare alster är det helt klart.

Jag tycker Sekiro visade att dom vågar testa lite nytt och vidga sig, samt även lyckas briljant samtidigt.

Okej, tyckte det jag sett så kändes det som soulsgame, Jag har dock inte spelat det då jag inte gillar japanska miljöer, karaktärer.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Okej, tyckte det jag sett så kändes det som soulsgame, Jag har dock inte spelat det då jag inte gillar japanska miljöer, karaktärer.

Lite lustigt i och med att du heter Gaara.

1
Skriv svar